اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۹۹۳۷
تیم ملی والیبال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2017 عنوانی بهتر از نهمی کسب نکرد.
۱۳:۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم ملی والیبال بانوان بزرگسالان ایران برای نخستین بار در سال 2007 در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد. این دوره از مسابقات با حضور 13 تیم به میزبانی ژاپن برگزار شد که تیم‌های ژاپن، چین و تایلند عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

* کسب عنوان دوازدهمی در نخستین حضور

ملی‌پوشان کشورمان در این دوره با هدایت سیما صدیقی در مسابقات شرکت کردند که در پایان در جایگاه دوازدهمی قرار گرفتند.

دوره بعدی این مسابقات در سال 2009 به میزبانی تایلند برگزار شد که 14 تیم در 4 گروه با هم به رقابت پرداختند. ملی‌پوشان کشورمان در این دوره با ویتنام، استرالیا و سریلانکا همگروه بودند و توانستند به عنوان تیم دوم به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کنند.

تیم ملی والیبال بانوان ایران در سال‌های 2011، 2013 و 2015 نیز همین عنوان هشتمی را تکرار کرد اما در سال 2017 با 2 شکست مقابل تایلند و چین‌تایپه نتوانست در جمع 8 تیم برتر قرار بگیرد.

* سقوط یک پله‌ای بعد از 8 سال

تیم ملی والیبال ایران در سال 2017 در مسابقاتی که به میزبانی فیلیپین برگزار شد، با 2 شکست و یک پیروزی نتوانست به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کند. ملی‌پوشان ایران در ادامه مقابل استرالیا بازی را واگذار کردند و با برتری مقابل هنگ‌کنگ برای بار دوم مقابل استرالیا به میدان رفتند که با پیروزی این دوره را با عنوان نهمی به پایان رساندند تا بالاخره بعد از 8 سال طلسم هشتمی با یک پله سقوط شکسته شود!

* تغییر کادر فنی با رفتن مایدا

بعد از عدم تمدید قرارداد فدراسیون والیبال با مایدا چیچیچ، رایزنی برای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در دستور کار نایب‌رئیس بانوان فدراسیون قرار گرفت. با چند مربی سرشناس در بخش مردان نیز مذاکراتی صورت گرفت، اما مبلغ قرارداد به اندازه ای بود که آنها را به کار در بخش بانوان ترغیب نکرد. بالاخره بعد از مذاکره با گزینه‌های مختلف، مصطفی شجاعی بود که این مسئولیت سنگین را قبول کرد و برای نخستین بار هدایت تیم بانوان را برعهده گرفت، اما نتیجه چیزی نبود که پیش‌بینی می‌کرد.

* اردوی آماده‌سازی یک ماهه برای تورنمنت آسیایی

تیم ملی والیبال ایران با وجود برگزاری اردوی یک هفته‌ای در ویتنام و برگزاری چند دیدار دوستانه، تمرینات زیادی را برای حضور در این دوره از بازی‌ها نداشت. بانوان کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا فقط یک ماه تمرین کرد این در حالی است که سایر حریفان کشورمان به تازگی از مسابقات جنوب شرق آسیا برگشته و برای حضور در این دوره کاملا آماده بودند بنابراین برگزاری چنین اردویی برای بانوان نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای کادر فنی برای کسب نتایج خوب باشد.

* فرصتی 2 ساله برای بهبود وضعیت بانوان

قطعا دوستداران والیبال براین نکته واقف هستند که تیم‌های شرق آسیا در بخش بانوان مانند چین، ژاپن و تایلند بهترین تیم‌ها را در سطح جهانی دارند و حتی برخی از آنها عنوان قهرمانی المپیک را نیز کسب کرده‌اند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت تا ملی‌پوشان کشورمان مقابل چنین تیم‌هایی به پیروزی برسند، اما آنچه که نباید فراموش شود اینکه فدراسیون والیبال همان طور که در بخش مردان پشتوانه‌سازی لازم را انجام داده لازم در بخش بانوان نیز این موضوع را در دستور کار قرار دهد. البته به تازگی استعدادیابی والیبال بانوان آغاز شده و باید دید برنامه فدراسیون در آینده چه خواهد بود.

با این نتیجه سال آینده بزرگسالان شانس حضور در مسابقات AVC CUP را از دست داد و حالا فدراسیون 2 سال فرصت خواهد داشت تا خود را برای مسابقات سال 2019 آماده کند. همین زمان بهترین فرصت خواهد بود تا با استعدادیابی بهترین‌ها را راهی مسابقات قهرمانی آسیا کنیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری