اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۹۵۱۸
اگر مقاومت يك‌نيمه‌اي نفت تهران مقابل پرسپوليس تا پايان بازي دوام مي‌آورد و پرسپوليس با دو گل طارمي و تك‌گل احمدزاده، قاطع‌ترين پيروزي فصل تازه‌اش را جشن نمي‌گرفت، اتفاقاتي كه در متن و حاشيه اين بازي رخ داد، پرسپوليس را در انتهاي بن‌بست بحران گير مي‌انداخت اما سه جر و بحث و داد و هوار زير سايه سه گل پنهان ماند و مجموعه سرخ از سه جنجالي كه هر كدامش مي‌توانست به تنهايي توليد بحران كند، جان سالم به در برد...
۱۷:۰۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| جنجال اول: تذكر فني كمال به شجاع

جر و بحث اول وقتي اتفاق افتاد كه شجاع خليل‌زاده در پرتاب اوت عجله به خرج داد و نزديك بود دروازه پرسپوليس تهديد شود. كمال به شجاع تذكر فني داد و خليل‌زاده كه توقع برخورد همبازي‌اش را نداشت، با جواب سربالا، كاميابي‌نيا را عصباني كرد. به گفته يكي از بازيكنان نفت كه نزديك به صحنه بود، كمال سر شجاع داد زد: «حواست به بازي باشه، فقط بگو چشم، جواب من را هم نده» به گفته همين بازيكن، كمال در حال گفتن اين جمله بود «يك بار ديگر...» كه محمد انصاري دخالت كرد و به شجاع گفت يك كلمه هم حرف نزن و خودش كمال را از صحنه دور كرد... البته كمال و شجاع خيلي زود آنچه ميان‌شان گذشت را به فراموشي سپردند و با شروع نيمه دوم يكديگر را بغل كردند تا به همه نشان بدهند اختلافي ندارند. مسعود اكبري، عكاس خبرورزشي كه از هر دو صحنه عكس گرفته، مي‌گويد: يك دفعه ديدم كمال انگشت اشاره‌اش را به سمت شجاع گرفته و دارد به او پرخاش مي‌كند. خليل‌زاده هم زير لب چيزهايي مي‌گفت اما همين كه كمال مي‌خواست نزديك همبازي‌اش شود، با مداخله انصاري موضوع ختم به خير شد. عكس آشتي‌شان را هم خودم گرفتم. شروع نيمه دوم يكديگر را بوسيدند و البته خوش‌شانس هم بودند كه پرسپوليس برد و الان كسي دنبال عكس دعوا نيست و همه دنبال تصاوير شادي گل هستند.

جنجال دوم: جر و بحث فرشاد و محسن

دقيقه 37 بازي براي دومين بار ميان احمد اميركامدار و محسن مسلمان درگيري فيزيكي پيش آمد. دفعه اول داور به بازيكن نفت تذكر محكم داد و دفعه دوم سراغ بازيكن پرسپوليس رفت و يك كارت زرد هم به مسلمان نشان داد. اعتراض‌هاي محسن و پرخاش او به بازيكن نفت همچنان ادامه داشت كه فرشاد احمدزاده به سمت مسلمان رفت و از او خواست تمامش كند. فرشاد در برخورد اول بين اين دو بازيكن، سر اميركامدار فرياد كشيده بود كه بس كن!

برخلاف اميركامدار كه فرياد فرشاد را بي‌پاسخ گذاشت، محسن كه عصباني بود، در قبال فريادي كه احمدزاده كشيد، سكوت نكرد و جواب او را با لحن تند داد و چند كلمه‌اي هم ميان آنها رد و بدل شد كه حسين ماهيني و كمال كاميابي‌نيا خيلي سريع خودشان را به اين دو پرسپوليسي رساندند و آنها را به آرامش دعوت كردند. احمدزاده كه هم با مسلمان رفيق است و هم با اميركامدار از قديم رفاقت دارد، وسط دو رفيق گير افتاده بود و اين وسط يكي، دو داد و هوار هم شنيد. شايد مسلمان در آن لحظه توقع داشت فرشاد به جاي داد زدن سر او، پشتش دربيايد و از او حمايت كند اما احمدزاده مدعي است در حمايت از اميركامدار سر محسن داد نزد و مي‌ترسيد مسلمان اخراج و پرسپوليس 10 نفره شود. به هر حال اين جر و بحث هم با پادرمياني ماهيني و كاميابي‌نيا تمام شد و بعد از پايان نيمه اول، فرشاد و محسن با يكديگر دست دادند و به اتفاق هم به رختكن رفتند تا ثابت كنند هيچ مشكلي با هم ندارند.

جنجال سوم: عصبانيت منشا

و آخرين جنجال را منشا رقم زد. البته نه سر پاس دادن و پاس ندادن... شايعه‌سازان گفتند ايگور پاناديچ به منشا گفته برو همراه بازيكنان تيم شادي كن و منشا هم فرياد زده وقتي آنها به من پاس نمي‌دهند، چرا بايد در شادي‌شان شركت كنم؟ اما پرسپوليسي‌ها مي‌گويند گادوين از بحث انتخابش براي تست دوپينگ شاكي بود و وقتي به او گفتند باز هم بايد براي نمونه‌گيري برود، قاطي كرده بود كه چرا فقط اسم من در قرعه‌كشي تست دوپينگ درمي‌آيد؟

اين جنجال هم خيلي زود با توضيحات مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس به پايان رسيد؛ «منشا اعتراض داشت و مدعي بود قرعه‌كشي‌اي در كار نيست و يكي روي لجبازي در تمام بازي‌ها اسم او را براي تست دوپينگ مي‌دهد و ما هم به او توضيح داديم خودمان در قرعه‌كشي حضور داشتيم و لجبازي در كار نيست و راضي‌اش كرديم تست بدهد.»

پرسپوليس بايد كنترل شود

جنجال‌ها زير سايه گل‌ها مخفي ماند اما آيا هميشه همين اتفاق رخ مي‌دهد؟ شانس هميشه در خانه يك تيم را نمي‌زند... شايد دفعه بعد يك حاشيه كوچك تبديل به يك بحران بزرگ شود. پرسپوليسي‌ها بايد خيلي مراقب باشند در اين روزهاي خوش‌نشيني، براي خودشان بحران درست نكنند. تيم قهرمان و مدعي قهرماني بايد كمي آرامش داشته باشد. اين روحيه پرخاشگرانه اگر كنترل نشود، كار دست پرسپوليس مي‌دهد. البته اينكه بازيكنان پرسپوليس «اكتيو» هستند، خيلي عالي است ولي بايد مراقب بود روحيه تهاجمي آنها، صدرنشين را وارد بحران نكند. گاهي اوقات يك جنجال كوچولو، يك بحران بزرگ مي‌سازد!

پرسپوليسي‌ها پاسخ مي‌دهند:

اين حاشيه‌ها خطرناك نيست

* نمي‌خواهيم نيمه خالي ليوان را ببينيم و هواداران پرسپوليس را از اتفاقي كه هنوز رخ نداده، بترسانيم اما به هر حال اين كه در جريان يك بازي، در تيمي 3 جر و بحث به وجود بيايد، خطرناك است. به روزي فكر كنيد كه اين جر و بحث‌ها باشد و پرسپوليس نتيجه نگيرد، در اين صورت ديگر شادي گل و مصاحبه گلزن و حرف‌هاي اميدواركننده‌اي وسط نيست و جر و بحث‌ها و جنجال‌ها برجسته مي‌شود و مي‌تواند به پرسپوليس لطمه بزند. همين موضوع را با پرسپوليسي‌هايي كه به نوعي درگير 3 جنجال جزئي بازي مقابل نفت بودند، درميان گذاشتيم.

كاميابي‌نيا: كدام جنجال؟ فقط تذكر بود

كمال كاميابي‌نيا مي‌گويد: «موضوع من و شجاع كه اصلاً حاشيه و جنجال نبود. من فقط به همبازي خودم يك تذكر ساده دادم و بين دو نيمه هم با او روبوسي كردم. به شجاع گفتم تمركزت روي بازي باشد. سر ماجراي مسلمان و فرشاد هم احمدزاده نگران بود محسن اخراج شود. اينها كه اسمش جنجال نيست. در هر ديداري ممكن است پيش بيايد. ما هم بچه نيستيم كه اجازه بدهيم پرسپوليس گرفتار حاشيه شود و حواس‌مان هست.»

انصاري: اصلاً جاي نگراني نيست

محمد انصاري همان بازيكني است كه به جر و بحث ميان كمال و شجاع پايان داد. انصاري مي‌گويد: «من بلد نيستم دروغ بگويم و اگر چيزي شده بود، فوقش جواب شما را نمي‌دادم اما انصافاً هيچ دعوايي نبود. من نزديك‌ترين فرد به صحنه بودم. آقا كمال به شجاع تذكر داد تمركزش روي بازي باشد و من هم به ايشان گفتم به جريان بازي برگردد چون توپ در حال حركت بود. فضاي پرسپوليس كاملاً رفاقتي است و جاي نگراني نيست.»

خليل‌زاده: در هر تيمي پيش مي‌آيد

شجاع خليل‌زاده هم با اطمينان از آرامش پرسپوليس حرف مي‌زند: «در جريان بازي، در هر تيمي پيش مي‌آيد كه يك بازيكن به همبازي‌اش تذكر بدهد يا دو هم‌تيمي سر يك جاگيري يا دفع توپ يا حتي پاس دادن و ندادن با هم بحث كنند، اين كه اسمش جنجال نيست. موضوع من و كمال هم در همين حد بود. شما مطمئن باشيد در پرسپوليس رفاقت حرف اول را مي‌زند و اجازه نمي‌دهيم تيم به بحران برود.

احمدزاده: چيزي نبود، ترسيدم پرسپوليس 10 نفره شود

فرشاد احمدزاده هم با همان صراحت هميشگي مي‌گويد: «هواداران نگران نباشند. ما با هم رفيقيم و اگر بحثي هم پيش بيايد، دو دقيقه بعد فراموش مي‌شود. در آن لحظه‌اي كه من در ماجراي كامدار و مسلمان دخالت كردم، نگران بودم با اخراج محسن، پرسپوليس 10 نفره شود. من هم با محسن رفيقم هم با كامدار اما آن لحظه پاي رفاقت وسط نبود و مي‌ترسيدم 10 نفره شويم و تا آخر بازي خيلي زمان مانده بود.»

پاناديچ: بازيكنان پرسپوليس برادر هم هستند

چند كلمه هم از زبان پاناديچ مي‌شنويم كه همه فكر كردند گادوين منشا سر او داد زده است: «فقط كافي است يك جلسه سر تمرين پرسپوليس بياييد تا به رفاقت اين بچه‌ها پي ببريد. اين بچه‌ها مثل برادر هستند و نمي‌گذارند تيم به حاشيه برود.» پاناديچ درباره منشا هم گفت: «او از اين كه نامش براي تست دوپينگ درآمد شاكي بود و من داشتم او را به آرامش دعوت مي‌كردم. پندار (خمارلو) هم به او توضيح داد در حضور خودمان قرعه‌كشي شده و توطئه‌اي در كار نيست.»

منبع: خبر ورزشی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: پرسپولیس
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری