اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۶۹۵۹
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به‌تنهایی نمی‌توان در فدراسیون امور را درست کرد و من نمی‌توانم نیروی انتظامی درست کنم و یا خودم زندان بسازم.
۱۹:۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| مهدی تاج در خصوص اینکه به‌تازگی تماشاگران مشکلاتی را برای بازی‌های فوتبال به وجود می‌آورند، گفت: در این خصوص مشکلاتی داریم. تماشاگر برای فوتبال ما یک فرصت است، تنها چیزی که ما داریم و رقبا کمتر دارند همین تماشاگر است، اما این فرصت در حال تبدیل شدن به یک تهدید است. امروز پرسپولیس بدون تماشاگر شده و امکان دارد استقلال هم چنین مشکلی برایش ایجاد شود. این علاوه بر جریمه‌های مالی است که متوجه فدراسیون و باشگاه‌ها شده که یک بحث شکننده است.

وی ادامه داد: با وزیر ورزش صحبت کردم و ایشان نقطه‌نظراتی داشتند و امروز نیز اولین جلسه کارگروه در خصوص مشکلات ایجادشده با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد که البته این جلسه مصوباتی را نیز به همراه داشت که از جمله آنها این بود که اگر فدراسیون تشخیص بدهد ممکن است یگان ویژه نتواند جمعیت را کنترل کند، بازی‌ها با 30 تا 40 درصد گنجایش ورزشگاه انجام می‌شود تا بتوان جمعیت را خوب کنترل کرد و از سوی دیگر صداوسیما باید در این زمینه به فرهنگ‌‌سازی بپردازد.

تاج یادآور شد: جالب است بدانید برای بازی فردای استقلال، العین به جای یک ناظر امنیتی، دو نفر از AFC به ایران فرستاده شود ضمن اینکه قرار شد دیگر بازی‌ها رایگان نباشد چون وقتی رایگان می‌شود، ممکن است اتفاقات بدی رخ دهد، البته دستگاه قضایی نیز با متخلفانی که ترقه می‌اندازند، به‌شدت برخورد می‌کنند ضمن اینکه تمام افرادی که در ورزشگاه اختلال ایجاد می‌کنند نیز از ورود به تمامی ورزشگاه‌ها محروم خواهند شد و ورودشان ممنوع می‌شود. استفاده از بلیت الکترونیکی، نشاندن افراد روی صندلی خودشان،‌استفاده دوربین در ورزشگاه و استفاده از کد ملی در دستورکار است که از آغاز لیگ اجرا می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: این کار به تنهایی در فدراسیون شدنی نیست و من نمی‌توانم در فدراسیون نیروی انتظامی درست کنم و یا زندان بسازم و یا خودم متخلف را بگیرم. پس می‌طلبد همه کمک کنند و امیدوارم یک اتفاق خوب بیفتد.

وی درمورد اینکه بازی پرسپولیس بدون تماشاگر برگزار می‌شود، گفت: قرار شد مسئولان امنیتی روی این موضوع کار کنند، چون 7 روز مانده به پایان تعلیق دوساله، پرسپولیس یک فشفشه و ترقه به ورزشگاه آوردند که البته آن فرد هم شناسایی شد و قرار شد با فرد خاطی برخورد شود. الان تیم‌هایی که برای بازی با باشگاه‌های ایرانی می‌آیند هزینه‌های زیادی می‌کنند و تنها مزیت ما نیز هوادار است که با این وضعیت آهسته آهسته در حال محروم شدن از آن هستیم، اما فکر می‌کنم در آینده وضعیت بهتر شود.

تاج در مورد اینکه یگان ویژه باید بهتر تماشاگران را مورد بازرسی قرار دهد، گفت: چون تماشاگران با دست مورد بازرسی قرار می‌گیرند، یگان ویژه هم محدودیت دارند، البته باید بیشتر دقت کنند اما باید گیت الکترونیکی بگذاریم و چاره‌ای جز این کار نیست تا هواداران از گیت بگذرند.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه چرا بخش خصوصی در فوتبال ایران همیشه به انحلال می‌انجامد، اظهار داشت: این موضوع یک تحلیل 200 صفحه‌ای دارد و روی آن بحث شده است. برخلاف دنیا حقوق فوتبال در کشور ما محترم شمرده نمی‌شود و از پول آن در دستگاه‌های دیگر استفاده می‌شود. وقتی یک نفر هزینه می‌کند، یک نفر دیگر پول آن را برمی‌دارد، همین وضعیت می‌شود. ما به قانون نیاز داریم و خوشبختانه مجلس امسال بین صداوسیما و فدراسیون پل ارتباطی زده تا بر سر حق پخش به توافق برسیم که این‌کار در حال انجام است و شاید تا دو سال دیگر به جایی برسیم بقیه کشورها رسیده‌اند و بخش خصوصی بیاید و تیم‌ها را بخرد، اما الان فقط هزینه است.

وی یادآور شد: به‌طور مثال استقلال خوزستان را به‌زحمت به عمان فرستادیم، اما عده‌ای مطلع نیستند و از مشکلات انتقاد می‌کنند. چه کسی هست که نداند چرا فوتبال فقیر است، اما با همین وضعیت هم آقای فوتبال آسیا هستیم. درخصوص استقلال خوزستان همه کمک کردند تا این تیم اعزام شود اما این‌طور نمی‌شود تیم‌داری کرد. برای سال آینده اگر استقلال خوزستان نمی‌تواند ادامه دهد، باید یک تیم دیگر جایگزین آن شود که آن‌هم طبق آیین‌نامه عمل می‌شود. مبنای این کار هم خریدوفروش تیم نیست که استقلالی‌ها امتیاز تیم خود را بفروشند، بلکه طبق آیین‌نامه بوده هرچند که الان نفت و سپیدرود هم این وضعیت را دارند. امیدوارم این تیم‌ها بمانند و حرکت روبه‌توسعه خود را ادامه دهند.

تاج در مورد اینکه وضعیت نفت به کجا رسید، گفت: نفتی‌ها درخواست جلسه دادند و قرار است با مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون صحبت کنند و اگر نتوانستند ادامه دهند، تصمیم‌گیری جدیدی خواهیم کرد.

وی افزود: امروز دیدم در یک سایت این‌طور نوشته شده که فدراسیون نمی‌تواند در خصوص جذب بازیکنان خارجی توسط تیم‌های بدهکار قانون را اجرا کند که این هم از بی‌اطلاعی است. فدراسیون از روز اول گفته که باشگاه‌های بدهکار به بازیکنان خارجی که حکم قطعی داشته باشند و دیگر مجال تجدیدنظر هم نباشد، این تیم‌ها باید بدهی خود را بدهند و تا قبل از آن نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی جذب کنند. ما محکم ایستاده‌ایم و این دسته از باشگاه‌ها تا بدهی خود را پرداخت نکنند نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی جذب کنند و این عین قانون است.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه داوران 13 هفته است پول خود را نگرفته‌اند، گفت: لیگ برتری‌ها پول گرفته‌اند اما داوران لیگ دسته اول تا سوم بخشی از پول خود را نگرفته‌اند، هرچند که روند فوتبال از لحاظ مالی خوب نیست. الان برای تیم‌های ملی که به جام جهانی رفتند هزینه کردیم و با مجموعه این مشکلات با سرفرازی عمل می‌کنیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری