اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۱۸۱۷
سرمربی گسترش فولاد گفت:با شکست از سپاهان شانس سهمیه را از دست دادیم اما به دنبال مستحکم تر کردن وضعیت خود در جدول هستیم.
۲۰:۲۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| فراز کمالوند در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل نفت تهران گفت: قبل از هر چیز تسلیت می‌گویم به داغداران سیل اخیر در آذربایجان و جان بسیاری از همشهریان را گرفت. صبر و تحمل آرزو می‌کنم برای همه بازماندگان. بسیار حادثه دردناکی بود. امیدوارم مسئولان در اسرع وقت رسیدگی کنند بلکه با رسیدگی و بهتر شدن شرایط دوستانی که سرپناهی ندارند بتوانیم در این غم هرچند کم از ناراحتی آنها بکاهیم.

وی افزود: درباره بازی فردا باید عنوان کنم تمام سعی خود را می کنیم در بازی های پایانی به وضع خود پایان ببخشیم. البته با شکست از سپاهان شانس سهمیه را از دست دادیم اما به دنبال مستحکم تر کردن وضعیت خود در جدول هستیم. بازی فردا سخت است البته هرجایی دایی باشد بازی با تیم او سخت است چون اسم دایی به بازیکنانش انگیزه می‌دهد ضمن اینکه دو تیم در جدول خیلی به هم نزدیک هستند البته به دنبال کسب هر 3 امتیاز هستیم.

سرمربی گسترش درباره مصدومان و محرومان این تیم گفت: برای بازی فردا همچنان ابراهیم زاده را نداریم و یکی دو نفر نصفه و نیمه مصدوم هستند ولی محروم نداریم.

کمالوند درباره اینکه کارش برای حفظ انگیزه بازیکنان با توجه به اینکه قهرمان مشخص شده، سخت نیست گفت: این سوال از آن پرتاب‌های ۳ امتیازی و تیر به وسط هدف بود! خیلی سخت است که تیم را در این ۳ هفته نگه داریم چون نه استرس سقوط اداریم نه نگرانی صعود اما تیم را با تمریناتی که انجام داده‌ایم نگه داشتیم و احتمالا در ترکیب از برخی جوانانمان استفاده کنیم.

سرمربی گسترش گفت: از روز اول هم گفتم هدفگذاری باشگاه حضور بین ۶ تیم جدول است که قطعا این موضوع قابل دسترس است. اما یک مقدار سخت است چون تنها تیم شهرستانی بدون تماشاگر هستیم. البته ما یک بازی تماشاگر دار جلوی استقلال داشتیم که فوتبال ما را دیدید. اگر بخواهیم تنه بزنیم به تنه تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس نیاز به هوادار داریم.

وی تأکید کرد: اگر ۵۰۰ سال دیگر بگویند یک تیم در آذربایجان ببند و آن را نگه دار عین آب خوردن این کار را می کنم اما بالا نگه داشتن تیم در بالای جدول تماشاگر می‌خواه و بعد هم بودجه. از اتفاقی که برای ماشین‌سازی افتاد متاثر شدم اما قرارداد دو تیم را مقایسه کنید و ببینید کدام تیم بیشتر هزینه کرده است؟ البته باید تماشاگر هم بیاید حمایت کند چون تماشاگر روی داور و تیم حریف تاثیر می گذارد مثل دیدار شب گذشته رئال و بایرن که داور در آن جو نمی‌توانست علیه رئال سوت بزند. همانطور ک داور نمی‌تواند علیه تراکتورسازی سوت بزند. اما اصل حضور هوادار، انگیزه و روحیه ای هست که به تیم میزبان داده می‌شود.

کمالوند گفت: بودجه تیم ما مشخص است و اهل ریخت و پاش هم نیستیم. همین الان جدول بندی کنیم مشخص است از این لحاظ کجای جدول هستیم. دوستان مبالغ را ببینند. در هر صورت اگر دوستان می‌خواهند مثل اصفهان دو تیم قدرتمند داشته باشند باید بهتر حمایت کنند.

وی افزود: نگه داشتن تیم در لیگ برتر یکسری ملزومات و ریزه کاری‌ها نیاز دارد که آن را بلدم تا تیم را در میانه جدول نگه دارم اما برای ۳ تیم جدول فقط مربی تاثیر گذار نیست. ملزوماتی می‌خواهد که یکی از آنها تماشاگر است چون بدون تماشاگر انگیزه وجود ندارد. یک مثال می‌زنم؛ در دو جام جهانی پیاپی ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ یک مربی دو تیم را روانه جام جهانی کرد. کارلوس آلبرتو پریرا با امارات ۱۱ گل خورد و سال دوم برزیل را قهرمان کرد. پس یک مربی شرط لازم هست اما شرط کافی نیست.

سرمربی گسترش گفت: در روزهایی که یک نفر از ۱۰۰ هزار تومان هم نمی گذرد زنوزی این همه هزینه کرده و امیداوارم حمایت شویم. ما اگر ۲ – ۳ هزار تماشاگر داشتیم حتما سهمیه را می‌گرفتیم.

وی درباره اینکه اگر سرمربی تراکتورسازی شود تیم را قهرمان می کند، گفت: امروز می خواهند ما را به چالش ببرید. در آستانه بازی حساس تراکتور و استقلال هستیم و همین جا اعلام می‌کنم نه از باشگاه تراکتور کسی با من صحبت کرده و نه منطقی است تیمی که فینالیست جام حذفی است دنبال مربی باشد. ضمن اینکه بهترین و شایسته ترین آدم برای سرمربیگری تراکتور قلعه نویی است. از روزی که سرمربی گسترش شدم این شائبه وجود داشته و از آن روز گفتم چشمم دنبال نیمکت تراکتور نیست. من در این تیم به هر آنچه می خواستم رسیدم و دنبال نیمکت این تیم نیستم. از دوستان خواهش می کنم تنش به وجود نیاوردند. با قلعه نویی هم خیلی دوستم. در این برهه نه تراکتور برای جانشینی او اقدام کرده و بیشتر این بحث‌ها برای فضای مجازی است.

کمالوند گفت: باید از تراکتور حمایت کرد و اگر تیمم مسابقه نداشت فردا برای حمایت از این تیم به ورزشگاه می رفتم و برای فینال جام حذفی هم به عنوان هوادار این تیم به خرمشهر می‌روم. الان هم اگر هیات مدیره تراکتور بودم اولین رای را به قلعه نویی می‌دادم اما بحث من این است که یک حمایت ۲۰ درصدی هم به سمت گسترش بیاید.
وی افزود: اگر در بین ۶ تیم اول جدول شویم تمام قرارداد باشگاه را دریافت می‌کنیم و هر رتبه ای کمتر شویم ۱۰ درصد قراردادها کم می‌شود. ضمن اینکه اگر احساس کنم یک بازیکن با انگیزه کامل بازی نمی‌کند از یک بازیکن دیگر جوان دیگر استفاده می‌کنم. البته به دنبال پوست اندازی و جوان کردن تیم هستیم.

کمالوند یادآور شد: در هر صورت یکی از موارد موفقیت تیم بازیکنان هستند. بازیکنان ما خوب هستند اما جاه طلب نیستند و به حضور در رتبه‌ای راضی هستند. اگر امسال کمی دقت می کردند شاید وضعیتمان بهتر بود.

وی درباره اینکه آیا تیمش برنامه‌ای برای افزایش تماشاگر ندارد، گفت: نظرم این است که این کار تاثیر گذار است مثل کشورهای عربی اما کوتاه مدت. ولی باید کاری کرد که این امر به فرهنگ تبدیل شود.
انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری