اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۱۶۸۳
مربی سابق تیم ملی تکواندو، گفت: ما باید پول‌های زیادی را صرف اعزام تیم‌های ملی به مسابقات یونان و قزاقستان کنیم، این در حالی است که بدون هزینه ما می‌توانستیم در مسابقاتی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، شرکت کنیم.
۰۳:۴۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| مرتضی کریمی در گفت‌وگویی، در مورد برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و جام فجر به میزبانی ساری، گفت: هر سال متأسفانه سطح فنی این دو رویداد پایین می‌آید و استقبال کمی از این رقابت‌ها می‌شود. امسال در جام باشگاه‌های آسیا ما تنها شاهد حضور چهار کشور خارجی در این رقابت‌ها بودیم. تیم عمان یکی از کشورهای خارجی بود که در این مسابقات با بازیکنان ایرانی وارد شیاپ‌چانگ شد. ما می‌توانیم پس از این همه سال یک مسابقات بین‌المللی بزرگ را برگزار کنیم،‌ اما متاسفانه سطح فنی این رقابت ها سال به سال پایین‌تر می‌آید.

وی در ادامه عنوان کرد: ما به بهانه‌های مختلف برای کره‌ای‌ها جام سفیر کره و رویدادهای دیگر را در تهران برگزار می‌کنیم، اما آنها حاضر نیستند در جامی که برای آنها برگزار می‌کنیم شرکت کنند، چه رسد به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا. ما در تمام رویدادهایی که قزاقستان و کره جنوبی برگزار می‌کند نفر اولی هستیم که شرکت می‌کنیم، اما آنها هیچ ارزشی برای مسابقاتی که ما برگزار می‌کنیم قائل نمی‌شوند و همیشه در این مسابقات غایب هستند. زاد محمد که رئیس فدراسیون اتریش و عضو هیأت رئیسه اتحادیه اروپا است، یک قدم برای ما برنمی‌دارد و حتی حاضر نشد تیم تکواندوی اتریش را به ایران برای حضور در جام فجر اعزام کند. او می‌توانست پای اروپایی‌ها را به این مسابقات باز کند، اما این کار را انجام نداد. ما مربیان ایرانی زیادی در کشورهای اروپایی داریم که خیلی دوست دارند با تیم‌هایشان در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند اما متأسفانه ارتباط بین‌المللی فدراسیون به قدری ضعیف است که نمی‌تواند با آنها ارتباط بگیرد. 

مربی سابق تیم ملی تکواندو در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: تکواندوی ایران جزو قدرت‌های بزرگ در دنیا است. خیلی‌ها دوست دارند در مسابقاتی که ما برگزار می‌کنیم شرکت کنند، اما راه آن را نمی‌دانیم که چطور آنها را به مسابقات دعوت کنیم. در هر کاری روابط خوب باشد قطعاً پیشرفت هم وجود دارد. شما در کار تجارت اگر روابط خوبی نداشته باشید نمی‌توانید تاجر بزرگی شوید، اما فدراسیون ایران این چیزها را نمی‌داند. 

کریمی در پاسخ به این سؤال که دلیل اینکه این مسابقات هر سال ضعیف‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، چیست، گفت: اینکه ما هر سال شاهد افت کیفی و کمی مسابقات می‌شویم دو دلیل دارد؛ اول اینکه خودمان برای خودمان ارزش قائل نمی‌شویم، در حالی که ما می‌توانستیم تیم‌های ملی کشورمان را در این رویداد وارد میدان کنیم، تصمیم گرفتیم آنها را به تورنمنت‌های قزاقستان و یونان اعزام کنیم، مسابقاتی که ما در ایران برگزار می‌کنیم 20 امتیاز المپیکی دارد، اما مسابقات یونان و قزاقستان 10 امتیاز المپیکی دارند. ما باید پول‌های زیادی را صرف اعزام تیم‌های ملی به مسابقات یونان و قزاقستان کنیم، این در حالی است که بدون هزینه ما می‌توانستیم در مسابقاتی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود شرکت کنیم و دو برابر امتیازی که در تورنمنت‌های بین‌المللی می‌توانیم کسب کنیم را به دست بیاوریم. این بی‌تفاوتی‌ها نسبت به برگزاری مسابقات در ایران باعث می‌شود که هم سطح فنی مسابقات پایین بیاید و هم استقبال کمتر شود. 

وی در پاسخ به این سؤال که مسئولان فدراسیون مدعی هستند اگر بازیکنان در مسابقات ایران شرکت کنند با مصدومیت روبه‌رو می‌شوند، آیا شما با این صحبت‌های عجیب موافق هستید یا خیر؟ گفت: واقعاً این حرف‌ها اصلاً منطقی نیست، بازیکن اگر قرار باشد مصدوم شود چه در ایران مبارزه کند چه در مسابقات برون‌مرزی؛ قطعاً مصدوم می‌شود. اصلاً تکواندو جزو رشته‌هایی است که مصدومیت جزئی از آن است. بازیکن احتمال دارد حتی در اردوهای تیم ملی هم مصدوم شود. اینکه چرا آقایان تصور می‌کنند اگر ملی‌پوشان در خارج از ایران مسابقه بدهند و مصدوم نمی شوند، واقعاً برای همه بسیار عجیب است. به نظرم نباید بودجه فدراسیون را صرف سفرهای غیرضروری کنیم. ما می‌توانستیم هزینه این دو سفر را در جاهای دیگر صرف کنیم و تکواندوکاران را به مسابقاتی که در ایران برگزار می‌شود اعزام کنیم و علاوه بر اینکه پولی هم هزینه نمی‌شود، دو برابر امتیازی که قرار است در صورت کسب مدال در یونان و قزاقستان به دست بیاورند، در ایران به دست بیاورند. این تصمیمات مدیریت واقعاً غلط است. 

انتهای پیام/ک
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری