اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۰۲۶۶
فاطمه مداحی ملی‌پوش وزن 46- کیلوگرم کشورمان با 4 پیروزی متوالی، دومین مدال طلای تیم‌ملی ایران در روز نخست اولین دوره مسابقات جام ریاست آفریقا را بدست آورد.
۰۳:۵۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، اولین دوره مسابقات جام ریاست آفریقا با حضور 339 تکواندوکار از 34 کشور از ظهر روز گذشته (شنبه) در سالن "ایبیات" آگادیر با رقابت‌های اوزان 54-، 63-، 74- و 87+ کیلوگرم در گروه مردان و اوزان 46-، 53-، 62- و 73+ کیلوگرم در گروه زنان آغاز شد که که در این رویداد از کشورمان تنها در گروه زنان نماینده حضور دارد.

مداحی برای دستیابی به مدال طلا، ابتدا رو در روی «زینب هممنا» از مراکش قرار گرفت و نتیجه را 9 بر صفربه نفع خود به پایان رساند، سپس با نتیجه 15 بر 7 «فریماتا بوما» از ساحل عاج نایب قهرمان مسابقات قهرمانی آفریقا 2016 و دارنده مدال برنز بازی‌های آفریقایی 2014 را شکست داد و در مرحله نهایی با «کیانا اخوان» دیگر نماینده کشورمان در این وزن به مبارزه پرداخت و در پایان با نتیجه 9 بر 3 توانست بر سکوی قهرمانی قرار بگیرد.

در دیگر مسابقه کیانا اخوان برای کسب عنوان نایب قهرمانی ابتدا «زینا ماجد» از مراکش را با نتیجه 23 بر 2 از گردونه رقابت‌ها خارج نمود، در دیدار دومش به مصاف «سارا صابر» از مراکش رفت و با نتیجه 21 بر 10 پیروز شد و سپس با نتیجه 18 بر 15 «سوکاینا ساهیب» تکواندوکار مراکشی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله فینال شد. اخوان در دیدار پایانی خود رو در روی فاطمه مداحی هوگوپوش کشورمان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 9 بر 3 به مدال نقره رسید و بر سکوی نایب قهرمانی تکیه زد.


هدایت تیم‌ملی کشورمان برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور، سارا خوش جمال فکری و ریحانه فولادى به عنوان مربی است. زهرا سروی نیز به عنوان سرپرست تیم می باشد.

مسابقات جام ریاست آفریقا (G2) است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 20، 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تکواندوکاران تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری