اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۵۰۱۹
دو گل انصاری فرد به عثمانلی اسپور کافی بود تا او تیتر یک رسانه‌های یونانی شود.
۰۴:۳۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| دو گل انصاری فرد به عثمانلی اسپور کافی بود تا او تیتر یک رسانه‌های یونانی شود. یونانی‌ها القاب مختلفی برای کریم در نظر گرفتند. از شاهزاده ایرانی تا انصاری فرد باورنکردنی و جادویی. او از این القاب خوشحال است اما نمی‌خواهد زمان زیادی را برای خوشحالی صرف کند. معتقد است باید زودتر خودش را آماده کند تا در بازی‌های آینده نیز پرقدرت ظاهر شود. این مهم‌ترین نکته‌ای است که کریم این روزها به آن فکر می‌کند. تفکری حرفه‌ای که نشان می‌دهد انصاری فرد به خوبی خود را با فوتبال اروپا وفق داده است.

کریم انصاری فرد درخشید و نگاه نه تنها یونان که فوتبال اروپا را به خود جلب کرد. او حالا دوران تازه‌ای را آغاز کرده.
دورانی که قطعا به گلزنی در لیگ اروپا ختم نخواهد شد. کریم انصاری‌فرد که پس از پیوستن به المپیاکوس در نقل و انتقالات زمستانی، تنها در سه بازی جام حذفی یونان در ترکیب اصلی حضور داشت و یک بار در سوپر لیگ یونان به‌عنوان یار تعویضی به میدان رفته بود، برخلاف دیدار هفته گذشته مقابل عثمانلی اسپور ترکیه که کمتر از ۱۰ دقیقه فرصت خودنمایی داشت، در بازی برگشت از ابتدا در ترکیب قرار گرفت.
نیمه اول این مسابقه بدون گل به اتمام رسید اما دو دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود که ارسال پای چپ سبا از روی کرنر را آلبرتو بوتیا با دخالت به موقع به تیر دوم فرستاد تا انصاری‌فرد با ضربه بغل پا دروازه عثمانلی اسپور را باز کند و نخستین گل اروپایی خود را به ثمر رساند.
تاریک الیونسی دومین گل المپیاکوس را در دقیقه ۷۰ زد اما شب درخشان تیم یونانی و انصاری‌فرد باز هم ادامه داشت و مهاجم ملی‌پوش ایرانی المپیا در دقیقه ۸۶ و پس از ضد حمله‌ای که خود در آن تاثیر داشت، ریباند شوت سبا را با ضربه سر از بالای دستان دروازه‌بان عثمانلی عبور داد تا با دبل خود نتیجه را ۳ بر صفر کند و تیم‌اش با پیروزی قاطع خارج از خانه به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا راه یابد.
این دو گل کافی بود تا رسانه‌های یونانی پس از پایان این دیدار حساس تصویر کریم انصاری‌فرد، ملی‌پوش ایرانی را در صفحه‌ اصلی سایت‌های رسمی خود قرار بدهند و با انتخاب تیترهای هیجان‌انگیز به تمجید از او بپردازند.
رادیو ورزش یونان نوشت: «پائولو بنتو، کریم انصاری‌فرد را از نفتالین بیرون آورد، چرا که این مهاجم ایرانی دو بار شلیک کرد و المپیاکوس به جمع 16 تیم برتر لیگ اروپا راه یافت.»
سایت ورزش یونان هم تیتر «بهشت در آنکارا» را انتخاب کرد و نوشت: «نسیم در آنکارا وزید و المپیاکوس با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد. دو گل توسط کریم انصاری‌فرد با انرژی جادویی به ثمر رسید.»
سایت SDNA نیز نوشت: «صعود المپیاکوس با انصاری‌فرد باورنکردنی! انصاری‌فرد که برای اولین بار در ترکیب اصلی تیم المپیاکوس در لیگ اروپا قرار گرفته بود بازی فوق‌االعاده‌ای در نیمه دوم ارائه کرد و 2 گل به ثمر رساند.» بعد از رسانه‌های یونانی، پائولو بنتو نیز به تمجید از انصاری فرد پرداخت.
 او گفت: «گل انصاری‌فرد لحظه‌ای بسیار مهم برای تیم المپیاکوس بود . باید تاکید کنم که این گل کریم همچنان برای المپیاکوس گل اصلی باقی‌ خواهد ماند، زیرا پس از آن همه چیز برای ما آسان‌تر شد. ما براون ایدیه را در خط حمله داشتیم که کریم انصاری‌فرد را جایگزین کردیم. او در نیمه فصل به ما پیوست و در حال هماهنگ شدن با سایر بازیکنان است. تلاش می‌کنیم انصاری‌فرد با اهداف مورد نظرمان هماهنگ باشد.»
بنتو درباره گل‌های انصاری‌فرد برابر عثمانلی اسپور ترکیه گفت: «این خیلی مهم است که کریم 2 گل زد. این نتیجه خوبی است و ما خوشحالیم که انصاری‌فرد جای خالی براون ایدیه را پر کرد.»
اما نوبت می‌رسد به انصاری فرد. او که براى این روزها سال‌ها لحظه شمارى مى کرد نشان داد که اعتماد قدرت اول یونان به او بى جهت نبوده است و بنتو مى تواند به قدرت گلزنى او تکیه کند.
 کریم درباره این دو گل مهم اینطور صحبت می‌کند: «پنج‌شنبه شب، برای من شب بزرگی بود. من در ترکیب اصلی المپیاکوس قرار گرفتم. به خاطر این فرصت از بنتو، سرمربی‌ام تشکر می‌کنم. خیلی وقت بود که به تیم آمده بودم و منتظر فرصت می‌گشتم. بسیار خوشحالم اما ما باید آنچه در بازی اتفاق افتاد را فراموش کنیم و برای بازی‌های آینده آماده شویم.»
انصاری فرد تاکید می‌کند که فقط برای 24 ساعت خوشحالی خواهد کرد: «ما این حق را داریم تا 24 ساعت از برد خود خوشحالی کنیم. ما باید خود را با تمام قدرت برای این رقابت‌ها آماده کنیم و همچنین در سوپر لیگ یونان هم به روند رو به جلو خود ادامه بدهیم. بازی بسیار مهمی را در جام حذفی داریم. در شرایط کنونی نیاز به تلاش زیاد داریم. منتظر می‌مانیم تا ببینیم قرعه ما به چه تیمی می‌افتد تا برنامه آینده خود را پیگیری کنیم اما ما باید به تمرکز و تلاش خود ادامه دهیم.»
کریم که این روزها تبدیل به مهاجمی ویژه در یونان شده، درباره حضور در لیگ اروپا و سختی‌های آن می‌گوید: «طبیعی است که بازی در لیگ اروپا سخت است، چون من در ابتدای راه قرار دارم و فقط دو بار حضور در این مسابقات را تجربه کرده ام. ما در نیمه دوم سعی کردیم که بر بازی مسلط شویم در نتیجه موفق به این کار شدیم. ما برای گرفتن نتیجه وارد زمین بازی شدیم. به محض ورود به زمین گل اول را به ثمر رساندیم. ما از این برد ارزشمند خوشحالیم. برد سخت اما دلچسبی بود.»
یاران کریم انصاری‌فرد در مرحله یک هشتم باید با بشیکتاش ترکیه بازی کنند.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری