اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۵۰۱۲
فهرست آینده تیم ملی مهم‌ترین معمای این روزهای فوتبال ایران محسوب می‌شود.
۰۴:۲۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| فهرست آینده تیم ملی مهم‌ترین معمای این روزهای فوتبال ایران محسوب می‌شود. اینکه چه کسانی دعوت می‌شوند و چه کسانی از فهرست تیم ملی خط می‌خورند. در این میان استقلالی‌ها دل توی دل‌شان نیست که کارلوس کی‌روش پاسخ یک ماه زحمت و تلاش آنها را در لیگ بدهد. یک ماه بازی‌های درخشان و چشمگیر که تحسین همه کارشناسان را هم به دنبال داشت. استقلالی‌ها دوست دارند در فهرست آینده صاحب بیشترین سهمیه باشند.  انتظاری که بیراه هم نیست. اگر به تعداد گل‌های زده استقلال در یک ماه اخیر بنگریم و صعود چشمگیر آبی‌ها در یک ماه اخیر را مد نظر قرار دهیم حتما باید بازیکنان بیشتری از استقلال در فهرست تیم ملی باشند. از اردوی تیم ملی خبرهایی به دست آبی‌ها رسیده که این افزایش تعداد ملی‌پوشان را به نوعی تایید کرده است. ظاهرا استقلالی‌ها هم فهمیده‌اند که در فهرست آتی تعدادشان افزایش خواهد یافت.

لیست آینده تیم ملی با شگفتی‌هایی همراه است که طی روزهای اخیر جسته و گریخته به آن پرداخته شده است. تحت عنوان شایعات تایید نشده می‌شنویم که احتمالا در فهرستی که سرمربی تیم اعلام خواهد کرد پرسپولیسی‌ها حضور نخواهند داشت. حتی رسانه‌های نزدیک به این باشگاه نیز موضوع را تایید کرده‌اند و از راهروهای فدراسیون فوتبال هم خبرهایی دال بر احتمال دعوت نشدن شاگردان برانکو به گوش می‌رسد. گفته می‌شود حتی برای ویزای پرسپولیسی‌ها هم اقدامی تا به امروز انجام نشده و این بازیکنان در اردوی آینده تیم ملی حضور نخواهند داشت. خبری که قطعا باب میل سرخ‌ها نیست و اگر ماجرا به این سمت برود واکنش‌های تندی را در پی خواهد داشت. در این میان اما شنیدن خبر احتمال دعوت از 6 بازیکن استقلال به تیم ملی نیز جالب توجه است. بازیکنانی که در ماه‌های اخیر برای استقلال خوش درخشیده‌اند و عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. بخشی از تمایلات تازه کی‌روش به دعوت از استقلالی‌ها به نتیجه شهرآورد مربوط می‌شود.  روزی که استقلال توانست پرسپولیس را با آن همه ستاره و بازیکن طراز اول شکست دهد و بهترین نتیجه ممکن را رقم بزند. گرچه درخشش استقلال تنها به این بازی ختم نمی‌شود. آبی‌ها به طور کلی تا پیش از باخت ناباورانه‌ای که به الاهلی داشتند یک ماه رویایی را پشت سر گذاشتند و با کسب پیروزی‌های پرگل علاوه بر آنکه جایگاه خود را در جدول ارتقاء دادند موفق شدند بیشترین تعداد گل زده را نیز بر جا بگذارند. خط حمله استقلال در یک ماه اخیر بسیار درخشان بوده و بعید نیست که کارلوس کی‌روش به رغم برخورداری از بازیکنان بین‌المللی همچون سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد از مهاجمان استقلال به تیمش فرا بخواند.
 
احتمالا قرعه شانس به نام کاوه رضایی خواهد افتاد. بازیکنی که پیش‌ترها هم در تیم ملی حضور داشت و کی‌روش بارها او را به اردوهای داخلی دعوت کرده بود. کاوه رضایی بازیکنی است که از نظرفنی می‌تواند به کی‌روش کمک کند. او فیزیک بدنی بسیار ایده‌آلی دارد. شوت خوب می‌زند و بازیکن سختگیری است. رضایی درفوتبال ایران بازیکن بی‌حاشیه‌ای هم بوده که این ویژگی نیز می‌تواند مزیت بزرگی برای او باشد تا در تیم ملی ایران هم تداوم یابد. البته بازی کردن کاوه رضایی در ترکیب اصلی تیم ملی قدری بعید است چون کی‌روش سازماندهی‌های لازم را برای ارنج ترکیب اصلی از مدت‌ها قبل انجام داده و او بیش ازهمه بازیکنان به سردار آزمون تکیه دارد و برای گذر از بازی‌های سخت آتی همه امیدش را به این بازیکن بسته است. سردار بازیکنی است که از نظر کی‌روش یک سر و گردن از همه مهاجمان فوتبال ایران بالاتر است و به همین علت بعید است که کاوه در صورت دعوت به تیم ملی شانسی برای بازی در ترکیب اصلی داشته باشد.
 
اگر کاوه رضایی را یکی از آن شش نفری بدانیم که در رادار کی‌روش قرار دارند، فرشید اسماعیلی هم شانس‌های زیادی برای دعوت به تیم ملی خواهد داشت. بازیکنی انرژیک، توانمند و دارای ویژگی‌های بسیار که برای بازی در پست‌های کلیدی تیم ملی بخصوص هافبک بازیساز، یا هافبک پشت مهاجم و حتی گوش‌ها بسیارمناسب است.  فرشید اسماعیلی بازیکنی است که قابلیت‌های بسیاری دارد و خود علاوه بر آنکه در ارسال پاس‌های آخر برای مهاجمان بسیار دقیق و بی نقص عمل می‌کند، شم گلزنی بالایی هم دارد. اسماعیلی جزو آن دسته از بازیکنانی است که احتمالا به کار هر مربی می‌آید و بعید نیست که به زودی به یکی از لژیونرهای فوتبال ایران بدل شود. بارزترین شاخصه فرشید اسماعیلی استیل فوق‌العاده‌اش است. سبک دویدن او بی‌شباهت به اینیستا نیست.
 
امید نورافکن را هم باید یکی دیگر از گزینه‌های مدنظر کی‌روش دانست. هافبک جوانی که اگر در همین 19 سالگی به تیم ملی دعوت شود، تا سال‌های متمادی می‌تواند خیال سرمربی تیم ملی را از داشتن بازیکنی کار بلد برای بازی در پست هافبک دفاعی آسوده خیال کند. امید نورافکن در یک ماه اخیر رشد قابل توجهی داشته و توانسته خود را به‌عنوان یکی از ارکان اصلی خط میانی استقلال معرفی کند. اوج هنرنمایی این بازیکن را در شهرآورد دیدیم. جایی که نورافکن در اوج جوانی توانست بهترین هافبک‌های حال حاضر ایران را مهار کند و خود نیز در بازیسازی روز بسیار موفقی را پشت سر بگذارد. نورافکن از نظر انگیزشی نیز بازیکن قابل توجهی است و اگر تیم ملی دراین پست احساس نیاز کند، می‌تواند جای خالی بزرگان را پرکند. حسن دعوت از نورافکن این است که او در تیم جوانان ایران هم سابقه بازی داشته و با فضای بازی برای تیم‌های ملی به خوبی آشنا است.
 
بازگشت خسرو حیدری هم به تیم ملی قریب الوقوع است. شماره 2 استقلال طی یک ماه اخیر رشد بسیاری داشته و دیگر آن بازیکن بی‌اثر در ترکیب استقلال نیست. گرچه خسرو در بازی با الاهلی نمایش خوبی نداشت اما کارنامه کلی او در ماه‌های اخیر قابل دفاع است و کی‌روش می‌تواند روی این بازیکن هم حساب کند. با توجه به اینکه ممکن است در فهرست آینده تیم ملی نه رامین رضاییان حضور داشته باشد و نه حسین ماهینی، حضور حیدری برای سرمربی تیم ملی فواید بسیاری به همراه خواهد داشت. از سویی هماهنگی حیدری با وریا غفوری نیز یکی از ویژگی‌های ممتاز او محسوب می‌شود و در واقع کی‌روش با دعوت دوباره از خسرو یک تیر و دو نشان می‌زند. حیدری حتی می‌تواند در صورت نیاز گوش چپ هم بازی کند اما مطمئنا سرمربی تیم ملی از این بازیکن در پست گوش راست بهره خواهد گرفت.
 
در بازه‌ای که دعوت از استقلالی‌ها به تیم ملی به حداقل ممکن رسیده بود، امید ابراهیمی مرد همیشه حاضر آبی‌ها در تیم ملی بود. امید حتی در دیداری که تیم ملی در مالزی مقابل سوریه انجام داد، در ترکیب اصلی به میدان رفت و نمایش ایده‌آلی هم داشت.  کی‌روش حتما در فهرست جدیدش از ابراهیمی دعوت خواهد کرد و با قطعیت از همین حالا می‌توان گفت که شماره 6 باشگاه استقلال در فهرست آینده حضورخواهد داشت. ابراهیمی در پستی بازی می‌کند که برای کی‌روش اهمیت بالایی دارد چرا که تیم ملی در همه سال‌هایی که کی‌روش روی نیمکتش بوده با روش 1-3-2-4 بازی کرده و علاقه خاصی به بازی با این روش دارد.  حتی اگر مبنا را بر دعوت نکردن از پرسپولیسی‌ها بگذاریم باز هم امید ابراهیمی در فهرست کی‌روش حضور خواهد داشت اما بی‌تردید اگر هیچ بازیکنی از تیم برانکو در فهرست آینده نباشد، اهمیت دعوت از امید دو چندان می‌شود.
 
به مانند امید ابراهیمی یکی از بازیکنان همواره حاضر در اردوهای تیم ملی بوده. وریا غفوری زمانی که با مصدومیت هم مواجه بود به تیم ملی دعوت می‌شد و کی‌روش حتی در نحوه درمان و بهبودی این بازیکن هم از خود حساسیت به خرج می‌داد و می‌خواست وریا زیر نظر پزشکان تیم ملی به ادامه درمان بپردازد.
نوعی علاقه وافر در رفتار کی‌روش نسبت به این بازیکن موج می‌زند. ظاهرا وریا در هر حالتی که باشد یکی از بازیکنانی خواهد بود که در فهرست تیم ملی حضور خواهد داشت. این دلبستگی‌ها بی ارتباط با درخشش وریا در بازی‌های جام ملت‌ها نیست. آن زمان که تیم ملی در اوج بدشانسی نتوانست به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کرد. بدون شک اگر ماجرای دعوت نشدن پرسپولیسی‌ها حقیقت یابد اهمیت دعوت از وریا هم دوچندان می‌شود. وریا بازیکنی است که در پست دفاع راست می‌تواند به نیازهای کی‌روش و فوتبال ایران پاسخ مثبت دهد.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری