اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۵۳۵
همانطور که روز گذشته نوشتیم فسخ قرارداد بازیکنان اوکراینی فهرست پرسپولیس را برای جذب بازیکنان جدید خالی نمی‌کند.
۰۴:۰۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| همانطور که روز گذشته نوشتیم فسخ قرارداد بازیکنان اوکراینی فهرست پرسپولیس را برای جذب بازیکنان جدید خالی نمی‌کند. البته پرسپولیس در فهرست خود یک جالی خالی دارد و می‌تواند از سهمیه فیفا استفاده کند اما این بازیکن آزاد فقط در لیگ برتر می‌تواند بازی کند.
اگر فسخ قرارداد این دو در پنجره زمستانی انجام می‌شد پرسپولیس می‌توانست به جای اوکراینی‌ها بازیکنان جدید به خدمت بگیرد اما باشگاه در شرایطی تصمیم به فسخ قرارداد این دو بازیکن گرفته که پنجره زمستانی بسته شده بود.  پنجره زمستانی نقل و انتقالات در فوتبال ایران از 16 دی باز شده بود و در 14 بهمن بسته شد. 4 هفته و طبق قوانینی که فیفا تعریف کرده بود تیم‌ها اجازه داشتند 6 بازیکن از فهرست خارج و به جای آنها بازیکنان جدید به خدمت بگیرند. ظاهرا 25 بهمن در حالی پرسپولیس تصمیم به فسخ قرارداد اوکراینی‌ها گرفت که تنها 9 روز از بسته شدن پنجره زمستانی گذشته بود و حالا این پرسش بزرگ مطرح می‌شود که چرا باشگاه پرسپولیس 9 روز زودتر تصمیم به فسخ قرارداد اوکراینی‌هایش نگرفت. از طرفی همه می‌خواهند بدانند تکلیف قرارداد دو ساله پریموف و پلی یانسکی با باشگاه پرسپولیس چه شده و باشگاه چطور با این بازیکنان به توافق رسیده که بعدها شاهد شکایت آنها به فیفا و تشکیل پرونده انضباطی دیگری برای پرسپولیس نباشیم.
پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس احتمال هر گونه شکایت از سوی اوکراینی‌ها را رد کرده و می‌گوید: «بازیکنان اوکراینی قراردادشان را به طور کامل با باشگاه فسخ کردند و حتی برگه تسویه حساب آنها نیز صادر شد تا هیچ نگرانی بابت این بازیکنان برای اینکه بخواهند به فیفا شکایت کنند، وجود نداشته باشد.»
وی در پاسخ به این سوال که چرا قرارداد بازیکنان اوکراینی زودتر از این‌ فسخ نشد تا باشگاه پرسپولیس بتواند جای آنها بازیکن جدید به خدمت بگیرد، گفته: «بازیکنان اوکراینی وقتی دیدند بازی به آنها نمی‌رسد و پیشنهادی هم از اوکراین دارند تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفتند. مورد دیگر اینکه ما در صورت نیاز به جذب بازیکن که به خواسته کادرفنی انجام می‌گیرد با بودن اوکراینی‌ها هم در فهرست‌مان جا داشتیم.»
نکته جالب اینجاست که فسخ قرارداد این دو بازیکن از سوی روابط عمومی و مسوولان باشگاه پنهان مانده بود و شاید اگر برانکو این خبر را رسانه‌ای نمی‌کرد کماکان کسی از این موضوع خبردار نمی‌شد. از طرفی فسخ قرارداد اوکراینی‌ها هم با ابهامات و اما و اگرهای زیادی روبه‌رو است. باید این مسائل روشن شود که چه بندهایی در قرارداد این بازیکنان وجود داشت و یا اینکه برای فسخ قرارداد چه تدابیری اندیشیده خواهد شد. مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس مدعی شده فسخ قرارداد این بازیکنان صادر شده و خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند اما قطعا خبرنگارانی که به طور خاص در حوزه پرسپولیس فعال هستند، مشابه این جملات را بارها شنیده‌اند که البته در نهایت همین پرونده‌ها باعث محکومیت پرسپولیس در مجامع جهانی شده است.
یکی از نمونه‌های آن همین پرونده مانوئل ژوزه مربی اسبق و پرتغالی پرسپولیس است که مدیران وقت این باشگاه مدعی بودند که از جانب او هیچ خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند اما این روزها شایعه کسر امتیاز از سوی پرسپولیس به گوش می‌رسد آن هم برای پرونده همین مربی پرتغالی.
به هر حال مسوولان باشگاه باید مشخص کنند که حضور این بازیکنان که برای پرسپولیس و هوادارانش آب نداشت، برای چه کسی در این میان نان داشت؟ باید روشن شود همان زمانی که رسانه‌ها بارها عنوان کردند که این بازیکنان بی‌کیفیت هستند و به کار پرسپولیس نمی‌آیند چرا رسانه‌ها متهم به حاشیه‌سازی شده و موضع‌گیری‌هایی حتی تند در این باره صورت گرفت؟ آیا بهتر نبود همان زمان باشگاه به اشتباه خود اقرار می‌کرد تا جلوی این ضرر زودتر گرفته شود؟ وقتی با این 2 بازیکن بی‌کیفیت بیش از 2میلیارد تومان از پول بیت‌المال قرارداد بسته شد آیا بهتر نیست که مسوولان باشگاه خود را ملزم به پاسخگویی در این باره کنند؟
قطعا شفاف‌سازی در این باره هرچند دیر شده اما بهترین راهکار است. باید مشخص شود این بازیکنان بی‌کیفیت و البته گرانقیمت به چه دلیل به پرسپولیس آمدند و چرا بدون هیچ کارایی از این تیم جدا شدند؟ شاید بهتر باشد مسوولان باشگاه به جای پنهان کردن اشتباهات خود و متهم کردن رسانه‌ها به حاشیه‌سازی، واضح و صریح علاوه بر اقرار به این اشتباه از هواداران هم به جای اشغال 2 بازیکن باکیفیت در پرسپولیس توسط 2 بازیکن بی‌کیفیت اوکراینی، عذرخواهی کنند.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری