اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۳۲۵۶
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: من نمی‌توانم به بازیکنانم ایراد بگیریم، اما در 3 دقیقه دربی را باختیم.
۱۶:۲۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس در صحبت با خبرنگاران در مورد اینکه خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس مغرور بازی کرده است، گفت: وقتی در یک بازی شکست می‌خورید همه این باخت را زیر ذره‌بین می‌گذارند به بازیکنانم گفته‌ام همیشه برد نیست و باخت هم خواهیم داشت. این باخت مقابل استقلال اتفاق افتاد. این مسابقه برای همه ارزش متفاوتی دارد.

وی افزود: نمی‌توانم به بازیکنانم ایراد بگیرم. ما بازی را خوب شروع کردیم و یک گل هم زدیم اما در 3، 2 دقیقه به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شدیم، باختیم. این اتفاقات در فوتبال می‌افتد. آنها از موقعیت‌هایشان استفاده کردند و برنده شدند. در نیمه دوم بازی روی یک دروازه دنبال می‌شد. شانس‌های خوبی به دست آوردیم و حتی توپ را به تیر زدیم اما وقتی گل نمی‌زنی، گل می‌خوری.

سرمربی پرسپولیس تأکید کرد: وقتی برای غصه و افسوس نداریم. خودمان را برای پنجشنبه آماده می‌کنیم و تنها موضوعی که باعث می‌شود تأسف بخوریم این است که نتوانستیم شادی را در یکی از بهترین مسابقات به هوادارانمان هدیه کنیم. با وجود اینکه آنها نشان دادند پشت تیم هستند، نتوانستیم دیروز باعث شادی آنها شویم. ما به طور مطلق قهرمانیم و اهدافمان مشخص است.

برانکو در پاسخ به این سوال که یک زمان پرسپولیس در دربی نمایش بسیار خوبی داشت و بعد از بازی صمد مرفاوی سرمربی وقت استقلال اعلام کرد که مهم این است که ما 13 امتیاز از حریفمان پیش هستیم اما در پایان فصل نه تنها استقلال قهرمان نشد بلکه جای خود را به پرسپولیس داد و حالا به نظر می‌رسد صحبت او هم با کمی غرور است، گفت: این غرور نیست بلکه واقعیت است. همچنان صدرنشین هستیم و تنها متحمل 2 شکست شدیم. باخت ما مقابل ذوب‌آهن و استقلال نتیجه‌ای نبوده که مستحق آن باشیم. به هیچ عنوان عقب نمی‌نشینیم مگر اینکه از قهرمانی مطمئن شویم. دیدار سختی مقابل سپاهان پیش رو داریم. این تیم انگیزه‌ زیادی دارد و برای ما هم کسب پیروزی مهم است. حالا اهمیت پیروزی مقابل تراکتورسازی مشخص شده است.

برانکو در مورد اینکه برخی از بازیکنان رفتارهایی از خود به نمایش می‌گذارند که شخصیت باشگاه را پایین می‌آورد و برخورد مناسبی با خبرنگاران ندارند، تصریح کرد: همه ما همکار هستیم و باید شرایط یکدیگر را درک کنیم. شما باید بازیکنان را درک کنید و آنها هم شما را درک کنند. این مسئله بستگی به آموزشی هم که افراد می‌گیرند دارد. همه ما دوست داریم در مورد ما خوب بنویسند اما این مسئله امکانپذیر نیست. چلسی هم در یک بازی به تساوی می‌رسد. نمی‌توان همیشه برنده بود. من امروز در خدمت شما حاضر شدم تا پاسخگوی سوالات‌تان باشم. می‌توانستم در این شرایط درهای تمرین را هم ببندم.

وی در مورد اینکه آیا نشست شام مشترک قبل از بازی منطقی بوده است، عنوان کرد: در نشست قبل از بازی در این مورد صحبت کردم. این موضوع مربوط به باشگاه بوده است و من نمی‌توانم در مورد ان صحبت کنم.

برانکو در پاسخ به سوالی در مورد اینکه بازیکنان اوکراینی تیمش در لیست 18 نفره حضور نداشتند اظهار داشت: گویا این 2 نفر قبل از بازی با باشگاه توافق کرده‌اند و رفته‌اند؛ حالش را ببرید (خنده).

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که علیرضا منصوریان روز گذشته در نیمکت دستش پر بود ولی او بازیکن خاصی نداشت، عنوان کرد: همیشه نمی‌توان تمام خواسته‌ها را برآورده کرد. گاهی اوقات برخی بازیکنان به تیم شما می‌آیند و برخی هم نمی‌آیند. ما هر سال سعی می‌کنیم جوانهایی را به تیم اضافه کنیم و در پروسه تمرینات و مسابقات آنها را محک بزنیم. این جوانها نیاز به زمان دارند. همین حالا محمد رحمتی و شهاب زاهدی را به ماشین‌سازی قرض دادیم. هر سال 5، 4 جوان می‌آوریم تا این نفرات در رقابت باشند و امکان بازی به دست بیاورند.

وی در مورد اینکه آیا جای بازیکنان اوکراینی که جدا شدند، نفرات جدیدی جذب می‌کنند، تصریح کرد: نقل و انتقالات تمام شده و اکثر بازیکنان قرارداد دارند. در این شرایط جذب مهره جدید بسیار سخت است. باید بازار را ببینیم تا متوجه شویم که آیا امکان جذب بازیکن جدیدی داریم یا نه.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه در 2 سال اخیر مهاجمان تیمش موقعیت‌های بسیار فراوانی را از دست می‌دهند و این مشکل حل نشده است، عنوان داشت: ما جزو یکی از موثرترین تیم‌ها هستیم. در فوتبال گل نزدن هم وجود دارد. در این مسئله بدشانسی هم بی‌تأثیر نیست. این شدنی نیست که همه توپ‌ها به گل تبدیل شوند.

وی در مورد اینکه اگر این مسئله حل نشود، پرسپولیس در آسیا به مشکل می‌خورد، عنوان کرد: با این مسئله موافقم.ما این مشکل را داریم اما این مسئله به سادگی قابل حل نیست. این موضوع در برخی افراد اصلا حل نخواهد شد چرا که گلزنی مادرزادی است.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه مهاجم تیمش با از دست دادن موقعیت‌های متعدد همه کار کرد تا او تعویض شود ولی روی نیمکت مهره جایگزین نداشت، گفت: منظورتان مهدی طارمی است؟ او بهترین گلزن تیم ماست. اشتباه پیش می‌آید. در همه دنیا گاهی موقعیت‌ها را به خطا می‌زنند. اگر شما جای من بودید چه کسی را به زمین می‌فرستادید؟ کار این قدر ساده نیست که به راحتی یک مهاجم پیدا کنیم. به خاطر چند موقعیت نمی‌توان بازیکن را بیرون گذاشت. بدون شک در ادامه لیگ هم خیلی از بازیکنان موقعیت از دست می‌دهند مثل هر مهاجم دیگری در تمام دنیا.

برانکو در رابطه با اینکه امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفته هر بازیکنی که کارت بی‌مورد می‌گیرد را جریمه کند، اظهار داشت: این یک موضوع عادی است. ما هم اگر بازیکنی از تیم‌مان بی‌مورد کارتی دریافت کند او را جریمه می‌کنیم. قبل از هر چیز این اتفاق به خاطر رعایت بازی جوانمردانه می‌افتم. اما اگر این مسئله در خدمت تیم برای بازی باشد، با جریمه روبه‌رو نخواهند شد.

وی در مورد اینکه زمانی در رابطه با بازی متکبرانه پرسپولیس صحبت کرده و آیا این دخالت کار تیمش محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: این مسئله برای ما مهم نیست. آنها حق شادی دارند و بعد از کسب پیروزی این حرف‌ها را می‌زنند. این مسائل اهمیتی برای ما ندارد.

برانکو در مورد اینکه سامان نریمان‌جهان خیلی به استقلال گل زده و چرا او را به زمین نیاورد، گفت: به خاطر اینکه تشخیص دادم نفراتی که در زمین حضور دارند می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. در چنین بازی سختی اعتماد کردن بسیار سخت است و اینکه آیا بازیکن می‌تواند کار را در بیاورد یا نه. نریمان‌جهان بیشتر بازیکن ضدحمله است و او گل‌هایش را در ضدحملات به استقلال زده است. اما ما دیروز باید در 30 متری دروازه به آنها فشار می‌آوردیم.

برانکو در مورد اینکه خیلی‌ها تعویض رامین رضاییان را کار درستی دانستند و خیلی‌ها هم نسبت به این کار انتقاد کردند، گفت: ما علی علیپور را به زمین فرستادیم به خاطر اینکه روی او برنامه داشتیم. علیپور خیلی خوب سر می‌زند و به خوبی فشار وارد می‌کند. در امر تعویض همیشه مخالف و موافق وجود دارد. این مسائل از سوی رسانه‌ها ترسیم می‌شود و آنها حق این کار را دارند این تفسیرات کار بدی نیست و یکی از مسائلی که فوتبال را زیبا می‌کند همین مسائل است.

وی در پایان گفت: می‌دانید کرواسی 4 و نیم میلیون جمعیت دارد و چند نفر از آنها مربی هستند؟ همه این 4 و نیم میلیون نفر مربی هستند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری