اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۲۸۳۲
چهارشنبه شب برانکو و منصوریان پشت یک میز نشستند و با هم شام خوردند.
۰۲:۴۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| چهارشنبه شب برانکو و منصوریان پشت یک میز نشستند و با هم شام خوردند. همین ضیافت شام سرخابی‌ها منشا شایعاتی شد که در فضای مجازی مطرح شد. هواداران سرخابی بر این باور بودند که این ضیافت شام بهانه‌ای است برای اینکه دوباره نتایج تکراری مساوی حوصله همه را سر ببرد.  خیلی‌ها به این اقدام حامی مالی ایراد گرفته‌اند و در نهایت شام مشترکی که دو تیم چهارشنبه شب خوردند به دور از حرف و حدیث نبود. وقتی واکنش‌ها تندتر شد که مهاجم گلزن پرسپولیس هم در مصاحبه‌ای این ضیافت را زیر سوال برد و گفت که لزومی ندارد دو تیم قبل از بازی شهرآورد پشت یک میز بنشینند و با هم شام بخورند.حالا با توجه به تمام حرف‌هایی که از دل این میهمانی بیرون آمده است دل نگرانی‌ها مربوط می‌شود به نتیجه‌ای که قرار است فردا دربازی شهرآورد 84 رقم بخورد.

پرسپولیس را خیلی‌ها از همین حالا قهرمان لیگ می‌دانند. شاید در این شانزده دوره‌ای که از لیگ برتر گذشته است این اتفاق نیفتاده که 10 بازی مانده به پایان لیگ فوتبالی‌ها یک تیم را قهرمان بدانند اما بعد ازبازی پرسپولیس وتراکتور که در نهایت به سود قرمزها تمام شد و با این برد اختلاف پرسپولیس و تراکتور 9 امتیاز شد خیلی‌ها کار را تمام شده دانستند. آنچه این ادعا را تقویت می‌کرد مشکلات تراکتورسازی برای جذب بازیکن بود. تراکتور نه تنها از پنجره زمستانی بلکه از نقل و انتقالات تابستانی هم محروم شده است.
حالا با این شرایط و در حالی که تا حدود زیادی این تیم تبریزی از قهرمانی ناامید شده است، قرمزها خودشان را به سکوی قهرمانی نزدیک‌تر می‌بینند و شاید تراکتورسازی در بازی‌های جام حذفی بتواند روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد. با توجه به شرایط موجود در آستانه بازی شهرآورد طبیعی است وقتی خواسته می‌شود دو تیم پشت یک میز بنشینند و با هم شام بخورند شایعات زیادی دهان به دهان بچرخد. چند سال پیش که سرخابی‌ها در بازی شهرآورد به جان هم افتادند و بازی به جنجال کشیده شد بعد از آن بازی‌های سرد دو تیم و در نهایت نتایج مساوی باعث شد تا مخاطب فوتبال به این نتیجه برسد که از دو تیم خواسته شده که به نتیجه مساوی رضایت دهند.
از آن به بعد قبل از بازی شهرآورد هواداران دو تیم تمایلی به پیش‌بینی بازی نداشتند و در پاسخ می‌گفتند: «چه فایده دارد، قرار است بازی مساوی تمام شود.» این اتفاق آنقدر تکرارشد تا اینکه با یک برد در این بازی ورق کاملا برگشت و از آن به بعد دوباره بازی شهرآورد هم جذابیت خودش را پیدا کرد. کم کم تماشاگران با فوتبال آشتی کردند و برای این بازی حساس روزشماری می‌کنند.اما آنچه امروز این مخاطب فوتبال را دلواپس می‌کند اقدام عجیبی است که گفته می‌شود توسط حامی مالی صورت گرفته است. شام مشترکی که دلواپسی سال‌های قبل را به ارمغان می‌آورد. همین نکته است که این روزها اردوی دو تیم را تحت الشعاع قرارداده و سرخابی‌ها هم در محفل خصوصی خود از این ماجرا صحبت می‌کنند. دلواپسی دو تیم اما از جنس دیگری است.
سرخابی‌ها از اینکه بازی شهرآورد 84 تحت تاثیر ضیافت شام قرار گرفته ناراحت هستند و می‌خواهند هر طور شده این ذهنیت‌ها را پاک کنند.برای بازیکنی که در طول یک فصل برای چنین بازی روزشماری می‌کند خیلی سخت است که این شایعه کار او را زیر سوال ببرد.
 این بار شاید جرقه انگیزه بردن را همین شایعه در ذهن دوطرف بزند اما آیا به راستی توجیهی برای گرفتن نتیجه مساوی در این بازی در کار است؟ پاسخ این سوال را قدیمی‌های دو تیم اینطور می‌دهند که هیچ گاه در همان زمان‌هایی که نتایج شهرآورد مساوی می‌شد توسط هیچ کس توجیه نمی‌شدند که نباید برنده شوند و بروز چنین شایعاتی صحیح و منطقی نیست.
اما در این فوتبال که یکسری از مسائل باعث بدبینی مخاطب این رشته شده است توضیح درباره آنچه نمی‌تواند رنگ واقعیت داشته باشد سخت است و پذیرش آن را توسط مخاطبان سخت‌تر می‌کند. بدون شک منصوریان که با وعده برد شهرآورد به استقلال آمده است دلش نمی‌خواهد که امتیازات را در این بازی تقسیم کند، برای برانکو هم که این روزها با سرمربی تیم ملی دچار مشکل شده است نتیجه این بازی حساس می‌تواند برگ برنده‌ای باشد که او و تیمش را بیمه کند. در این شرایط سرمربیان دو تیم پذیرای توجیهی نخواهند شد.
دو تیم استقلال و پرسپولیس فردا در شهرآورد 84 رو در روی هم قرار می‌گیرند و سعی دارند حریف دیرینه خود را شکست دهند. کادرفنی و بازیکنان دو تیم روز گذشته هرگونه توجیهی را برای گرفتن نتیجه مساوی در این بازی رد کرده‌اند و گفته‌اند که در این بازی تمام تلاش خود را می‌کنند تا پیروز بیرون بیایند.
یکی از مربیان استقلال وقتی با انتقادهای رسانه ها درباره برگزاری این نشست شبانه مواجه شد گفت که تیمش به طورقطع با تمام قوا در بازی ظهر فردا حاضر می‌شود.
 او حتی از لفظ جنگیدن در این بازی هم استفاده و تاکید کرد که شام چهارشنبه شب نمی تواند اثری در رویه آن ها داشته باشد. پرسپولیسی‌ها هم که از همان ساعات اولیه پایان شام مشترک صراحتا از پیروزی گفتندو درروزهای بعد هم بارها تاکید کردند که برای برد وارد میدان شهرآورد می شوند و هیچ مماشاتی با رقیب سنتی خود ندارند.  هنوز 10 بازی تا پایان لیگ مانده است و هر دو تیم برای رسیدن به آنچه برایش تلاش کرده‌اند امیدوار هستند. به نظر می‌رسد که این بازی هم با توجه به سبک بازی دو تیم در بازی‌های اخیر قشنگ از آب درآید. به طور حتم اگر چنین انگیزه‌هایی باشد و دو تیم برای برد راهی ورزشگاه شوند، هواداران دو تیم استقبال خوبی از این دیدار می‌کنند و علاقه‌مندان به فوتبال یک روز خوب فوتبالی را تجربه می‌کنند. گرچه لازم است که مسوولان برای برگزاری چنین مراسمی وسواس بیشتری به خرج دهند و از چنین میهمانی‌هایی آن هم در آستانه رقابت حساس دو تیم عمیقا خودداری کنند چون اینگونه مراسم‌ جز آنکه ماهیت مبارزه را زیر سوال ببرد محصول دیگری نخواهد داشت و بهتر است برای کاستن از تنش‌های این بازی به جای دادن شام مشترک فرهنگ بازیکنان از سوی مربیان خود تقویت شود تا احیانا بازی‌های مهم استقلال و پرسپولیس به جنجال کشیده نشود.
 به هرحال افکارعمومی از چنین جشن هایی برداشت های خاص خودش را خواهد داشت و این موضوع اجتناب ناپذیراست و باید در مواجهه با چنین بازی‌هایی قدری حرفه‌ای‌تر بود.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
با بازي خوب دو تيم فكري به حال تحليل هاي اب دوغ خياري خود بكنيد
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری