اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۳۳۸
پیشکسوت استقلال پس از چندین روز بستری در بیمارستان ایرانمهر به دلیل شدت گرفتن بیماری‌اش که ناشی از عفونت داخلی و سرطان کبد بود در روز دوشنبه 28 دی ماه 1394 حوالی ساعت 9 صبح درگذشت.
۰۳:۳۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| رضا نداف احدی هافبک متعصب فوتبال ایران متولد 9 آذر 1341 سابقه عضویت در تیم‌های استقلال و تیم آلمانی روت‌وایس اسن را دارد.

او از معدود لژیونرهای ایرانی است که در دهه شصت برای بازی در رویت‌وایس اسن در آلمان دعوت شد و در لیگ آلمان بازی کرد. او همچنین در مدت کوتاهی که مسئول تیم جوانان استقلال بود بازیکنانی مانند وحید طالب‌لو، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان را به فوتبال ایران معرفی کرد.

احدی پس از چندین روز بستری در بیمارستان ایرانمهر به دلیل شدت گرفتن بیماری‌اش که ناشی از عفونت داخلی و سرطان کبد بود در روز دوشنبه 28 دی ماه 1394 حوالی ساعت 9 صبح درگذشت.

پیکر ستاره پیشکوست نامدار فوتبال پس از تشییع و وداع در میان خیل دوستاران و اهالی ورزش در ورزشگاه شیرودی جهت خاکسپاری در قطعه نام آوران بهشت زهرا در تاریخ ٣٠ دیماه ١٣٩٤به خانه ابدی سپرده شد.

احدی از محبوب ترین بازیکنان استقلال در دهه 60 محسوب می‌شود. او که تنها 53 سال داشت و در دوران بازیگری نیز از بازیکنان بی‌حاشیه و خوش اخلاق فوتبال ایران بود، یک سال پیش در چنین روزی دعوت حق را لبیک گفته و درگذشت.

**بیوگرافی مرد اخلاق‌مدار:

مرحوم رضا احدی از سال‌های 1359 تا 1365 در جمع استقلالی‌ها حاضر بود، سپس به مدت دو سال در آلمان و در باشگاه روت‌وایس اسن این کشور توپ زد، وی سپس به جمع آبی‌پوشان بازگشت و تا سال 1370 در این تیم حضور داشت، وی پس از آن چند سال نیز در جمع پرسپولیسی‌ها و سپس ذوب آهن بازی کرد.

وی که در تیم ملی نیز یکی از بازیکنان حاضر در جام ملت‌های آسیا 1984 بود که در سنگاپور برگزار شد، بدون شک یکی از بااخلاق‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شد.

مرحوم احدی در دوران مربیگری خود نیز روی نیمکت تیم‌های استقلال اهواز، ابومسلم خراسان، شهرداری زنجان، کوثر لرستان، پیکان نشسته بود و همچنین در مدت کوتاهی که مسئول تیم جوانان استقلال بود فوتبالیست‌هایی مانند وحید طالب‌لو، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان و ... را به فوتبال ایران معرفی کرد.

**بدرقه دو هزارنفره در شیرودی

پیکر مرحوم رضا احدی در ورزشگاه شیرودی با حضور بیش از دو هزار نفر تشییع و پس از آن به بهشت زهرا برده شد.

مراسم تشییع پیکر احدی با حضور جمعی از اهالی ورزش و پیشکسوتان فوتبال، همبازیان سابق احدی و جامعه داوری کشور برگزار شد.

این مراسم با حضور نفراتی مانند علی فتح‌اله زاده، بهرام افشارزاده، بیژن طاهری، محمدرضا مهدودی، افشین پیروانی، کریم باقری، پرویز مظلومی، خسرو حیدری، وحید طالب‌لو، بهتاش فریبا، علی‌کریمی، احمدرضا عابدزاده، مهدی رحمتی، علی پروین، پرویز برومند، محسن عاشوری، حسن روشن، محمود خوردبین، مهدی امیرآبادی، عادل فردوسی‌پور، حنیف عمران زاده‌، علی جباری، صمد مرفاوی، محمود کلهر، فرامرز ظلی، علی نظری جویباری، علی شوری، محمود فکری، محمد نوری، محمد مومنی، نصرالله عبدالهی، حسین فرکی، قربانعلی‌پور، کاظم اولیایی، حسین شمس و فرزاد مجیدی برگزار شد.

**تسلیت فیفا

فدراسیون بین‌المللی فوتبال که با پیگیری خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسدر جریان فوت رضا احدی، بازیکن بزرگ تیم ملی ایران و اسطوره باشگاه استقلال تهران قرارگرفت، مراتب تاسف و همدردی خود را اعلام کرد.

فیفا در نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال ایران درگذشت پیشکسوت فوتبال کشورمان را چنین تسلیت گفت:

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

آقای علی کفاشیان، رئیس فدراسیون

به یاد رضا احدی

جناب رئیس فدراسیون عزیز

لطفا عمیق‌ترین تسلیت و تاسف مرا به خاطر شنیدن فوت رضا احدی، ستاره اسبق بین‌المللی ایران و باشگاه استقلال را پذیرا باشید.

از طرف جمعیت خانواده بین‌المللی فوتبال، من باید سپاسگزار باشم که شما مراتب عمیق‌ترین تاسف و تسلیت ما را به خانواده وی و دوستدارانش انتقال دهید.

ما امیدواریم که به نحوی، حرف‌های ما جهت همراهی و تسلیت، بتواند در این مقطع از غم و اندوه، اندکی باعث صلح و آرامش شود.

ارادتمند شما

عیسی حیاتو

جانشین ریاست فیفا

**تسلیت رئیس AFC

همچنین شیخ سلمان با ارسال نامه ای به علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال درگذشت رضا احدی ملی پوش سابق باشگاه استقلال تهران را تسلیت گفت.

در پیام شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا به علی کفاشیان آمده است:

تسلیت صمیمانه من را به دلیل درگذشت غم انگیز رضا احدی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال پذیرا باشید.

بدون شک تلاش ها و فعالیت های رضا احدی در یاد و خاطر تمام ایرانیان و خانواده فوتبال آسیا باقی خواهد ماند.

خواهشمندم همدردی بنده در این زمان مشقت بار را به دوستان و خانواده وی ابلاغ کنید.

**خاطره مربی سابق تیم ملی از دیدار استقلال ـ پاس
شوت غافلگیرانه رضا همه را میخکوب کرد/ احدی در مربیگری هم به حق خود نرسید

هومن افاضلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در خصوص دیدار تیم‌های استقلال و پاس در باشگاه‌های تهران که در دیدار فوق، رضا احدی، پیشکسوت متوفی استقلال نیز با پیراهن استقلال این تیم را همراهی کرده و حتی در دقیقه 90 با شوتی زیبا، تأثیر مستقیمی روی گل تیمش داشت، گفت: در دیداری که با برتری 3 بر یک پاس مقابل استقلال در باشگاه‌‌های تهران همراه شد، به عنوان یک جوان 17 ساله روی نیمکت پاس حضور داشتم و این در حالی بود که فیروز کریمی، اولین سال مربیگری خود را با این تیم تجربه می‌کرد.

افاضلی تأکید کرد: فکر می‌‌کنم یکی از روزهای پایانی سال سال 1368 بود و قرار بود این بازی در امجدیه برگزار شود که به خاطر شرایط نامساعد زمین این مسابقه حدود یک ماه بعد و به عنوان دیدار پایانی فصل در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

مربی سابق تیم ملی گفت: در این دیدار علی اصغر مدیرروستا عملکرد درخشانی داشت و موفق شدیم با گل‌های این بازیکن، تیم استقلال، نایب قهرمان آن سال باشگاه‌های تهران را شکست دهیم.

وی یادآور شد: برای اولین بار روی نیمکت پاس می‌نشستم و هنوز خاطرات این دیدار را به خوبی به یاد دارم. البته ترس زیادی از جمعیت داشتم و دلهره عجیبی را در جریان برگزاری این دیدار تجربه می‌کردم.

افاضلی اظهار داشت: این دیدار در حالی که 3 بر صفر به سود پاس در جریان بود و با خوشحالی زیاد فکر می‌کردیم دیگر بازی به پایان رسیده است، به ناگاه با گل استقلال همراه شد. در این لحظه رضا احدی با شوتی استثنایی و غافلگیرانه دروازه پاس که در درون آن بهزاد غلامپور آماده قرار داشت را تهدید کرده که پس از برخورد این توپ به تیرک، در بازگشت تبدیل به گل اول استقلال شد. این شوت به واقع همه‌مان را روی نیمکت میخکوب کرد.

وی افزود: به خوبی به یاد دارم که حتی رضا احدی پس از پایان بازی از نتیجه‌ای که به دست آمده بود به شدت ناراحت بود و حتی پس از گلزنی به هیچ وجه خوشحالی نکرد.

افاضلی در پایان گفت: احدی در دوران مربیگری نیز مربی بسیار خوبی بود ضمن اینکه از لحاظ شخصیتی نیز از انسان‌های با اخلاق و محجوب این دوران به شمار می‌رفت و فکر می‌کنم رضا احدی حتی در عرصه مربیگری نیز به حق خود نرسید.

**همیشه به یادت هستیم

همواره طی یک سال گذشته اهالی فوتبال در همه حال به یاد رضا احدی بودند و جای خالی او به خصوص در بین پیشکسوتان بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید. داغ این وداع زودهنگام زمانی بیشتر از هر زمان دیگری نمود پیدا می‌کند که در این وانفسای بی‌اخلاقی در فوتبال ایران احدی با اخلاق نیکش از جامعه فوتبال پرکشید و برای همیشه از جمع فوتبالی‌ها رفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری