اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۱۸۴
این هفته پرسپولیس در اهواز کار دشواری دارد. فرشاد احمدزاده محروم و ربیع خواه و رضاییان مصدوم هستند و برانکو مجبور به اعمال تغییر در ترکیب اصلی است.
۰۳:۳۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| این هفته پرسپولیس در اهواز کار دشواری دارد. فرشاد احمدزاده محروم و ربیع خواه و رضاییان مصدوم هستند و برانکو مجبور به اعمال تغییر در ترکیب اصلی است. برانکو مجبور است برای پر کردن جای ربیع‌خواه، حسین ماهینی را به دفاع چپ ببرد و البته چاره‌ای ندارد تا از صادق محرمی در دفاع راست استفاده کند. البته جای اصلی محرمی هافبک راست است اما او در بازی با سایپا و در لحظات بحرانی خوب کار کرد. از طرفی با غیبت فرشاد احمدزاده در پست هافبک راست برانکو باید تغییراتی در فاز حمله بدهد. به نظر می‌رسد محسن مسلمان که در بازی قبل هافبک چپ بود این بار در پست هافبک راست بازی کند. بدین ترتیب وحید امیری دوباره یک خط عقب می‌آید تا هافبک چپ باشد و پست بازی سروش در راس لوزی هم تغییر نمی‌کند. در خط حمله هم علیپور به ترکیب اصلی برمی‌گردد و کنار طارمی بازی خواهد کرد.

شرایط پرسپولیس در اهواز کادر فنی این تیم را یاد یک مسابقه ویژه در فصل گذشته می‌اندازد. بازی برگشت با صبا در قم که اواخر اسفند ماه و به عنوان آخرین مسابقه سرخ‌ها در سال 94 برگزار شد و اهمیت بسیاری داشت. شب قبل از آن بازی مهدی طارمی به شکل عجیبی بیمار شد و از ترکیب بیرون رفت. به غیر از او پرسپولیس رامین رضاییان، محسن بنگر و کمال کامیابی‌نیا را نداشت تا نفراتی مثل کفشگری، بابک حاتمی و مایکل اومانیا بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی در ترکیب اصلی به میدان بروند.
بدین ترتیب نیمکت پرسپولیس خالی‌تر از همیشه به نظر می‌رسید و شرایط پرسپولیس برای رسیدن به سه امتیاز فوق‌العاده دشوار شده بود. در واقع برانکو با شرایط اضطراری پا به این میدان گذاشت و البته با توجه به شرایط جدول نیاز مبرم به سه امتیاز داشت. در آن مقطع اگر پرسپولیس در قم برنده نمی‌شد اوضاع برایش سخت می‌شد و با توجه به فاصله رقیب شانسی برای حضور در جمع مدعیان قهرمانی نداشت اما در نهایت تیم برانکو بازی را با یک گل برد تا از آن به بعد رسما وارد کورس قهرمانی شود.
حالا و در بازی با فولاد انگار مربیان پرسپولیس با دژاوو «آشناپنداری» یا چیزی که انگار قبلا دیده شده – روبه‌رو شده‌اند. این بار البته شرایط پرسپولیس در جدول فرق دارد. آنها مدعی اصلی قهرمانی هستند و مدت هاست در صدر جدول حضور دارند اما ممکن است همین هفته صدرنشینی را از دست بدهند. این هفته تراکتورسازی در خانه خود بازی نسبتا راحتی مقابل صنعت نفت آبادان دارد و رسیدن شاگردان قلعه‌نویی به سه امتیاز این بازی خانگی تا حدود زیادی قابل پیش‌بینی است. از طرفی پرسپولیس در اهواز مسابقه فوق‌العاده دشواری در پیش دارد اگر برنده این دیدار نباشد با توجه به برد احتمالی تراکتورسازی صدر جدول را از دست خواهد داد.
پرسپولیس فصل قبل در بدترین شرایط هفته‌های نخست فصل فولاد را در اهواز شکست داد و به صورت مقطعی از بحران در آمد اما تیم امروز فولاد با آن مجموعه از هم گسیخته اسکوچیچ تفاوت زیادی دارد. فولاد در 13 هفته اخیر تنها یک باخت مقابل پیکان داشته و به هیچ وجه حریف راحتی برای پرسپولیس نخواهد بود. از بد ماجرا پرسپولیس هم مثل بازی فصل قبل در قم با شرایطی نسبتا اضطراری به مصاف این حریف خواهد رفت و جابه‌جایی‌های اجباری و نیمکت خالی شرایط را برای رسیدن به نتیجه دلخواه دشوار‌تر می‌کند.
اینجاست که به خاطر شرایط فوق بازی روز چهارشنبه بازی شخصیت و پرستیژ برای پرسپولیس خواهد بود و چنانچه برانکو و یارانش از این میدان دشوار سربلند بیرون بیایند ثابت خواهند کرد به شخصیت قهرمانی نزدیک شده‌اند. شاید به همین خاطر است که برانکو طی روزهای اخیر مدام در تمرین تیمش با بازیکنان خود صحبت می‌کند و به اهمیت رسیدن به سه امتیاز این مسابقه تاکید دارد.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری