اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۹۱۳۵
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران، گفت: درهای تیم ملی نوجوانان به روی تمامی استعدادهای ایرانی که داخل کشور یا در سایر کشورها فعالیت می‌کنند باز است.
۲۰:۵۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| عباس‌ چمنیان در گفت‌وگویی، در مورد شرایط تیم ملی نوجوانان و حضور در جام جهانی کوچک روسیه، گفت: تورنمنت روسیه با حضور 16 تیم در حال برگزاری است. همه تیم‌ها از ابتدا تا به انتها طبق جدول مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند و هر تیم در 6 مسابقه به میدان می‌رود. تیم‌های حاضر در مسابقات محک جدی می‌خورند و می‌توانند به ارتقای سطح فنی خود کمک کنند.

وی افزود: رده سنی مسابقات متولدین سال 1999 میلادی است. بازیکنان 18 یا 19 سال دارند ما تیم ملی 1999 نداریم و به عنوان تیم نوجوانان به مسابقات آمدیم البته در ابتدای کار با مقاومت نسبی مسئولان مسابقات روبرو شدیم چرا که رده سنی ما کوچکتر است. تعدادی از بازیکنان ما 2000 هستند چند بازیکن 2001 و 2002 هم داریم. چیزی که برایمان مهم است این بود که با توجه به حضور در جام جهانی سال آینده فرصت کسب تجربه را پیدا کنیم تا بازیکنان فضای بازی با تیم‌های اروپایی و .. را پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در ادامه یادآور شد: بازی اول ما مقابل زنیت سن‌پطرزبورگ برگزار شد. در این بازی عمده مشکل ما خستگی راه بود. قبل از این بازی از تهران راهی مسکو شدیم و از آنها به سن‌پطرزبورگ سفر کردیم که این راه طولانی باعث خستگی تیم شد. بازیکنان از 4 صبح تا 12 شب در راه بودند. روز بازی با سن‌پطرزبورگ فردای روز ورود ما بود. البته عملکرد بدی نداشتیم و بازی را دو بر یک واگذار کردیم. حریفمان از لحاظ بدنی شرایط خوبی داشت.

وی افزود: بازی بعدی ما مقابل اسلوونی بود. در این بازی عمکلرد تیم بهتر بود. بازیکنان با فضا آشناتر شدند و در نهایت به تساوی یک بر یک رسیدیم. در بازی سوم شرایط بهتر شد با تیم مولداوی بیشتر آشنا شدیم و عملکرد این تیم را به خوبی آنالیز کردیم. در نیمه اول این بازی یک گل زدیم و در نیمه دوم چهار گل به ثمر رساندیم تا در مجموع به پیروزی 5 بر صفر برسیم. دیروز با تیم جوانان آذربایجان بازی کردیم. در قزاقستان مقابل تیم نوجوانان آذربایجان سه بر صفر پیروز شده بودیم. دیروز هم در کار تاکتیکی خوب کار کردیم و فقط یک اشتباه داشتیم که همان یک اشتباه باعث باخت یک بر صفر ما شد. در نشست خبری به خبرنگاران اعلام کردم که از این بازی خیلی درس گرفتیم. دو بازی دیگر باقی مانده که طی روزهای آینده به میدان می‌رویم. برگزاری 6 بازی در مدت زمان کم فرصت بسیار خوبی برای شبیه  سازی مسابقات جام جهانی است و اینکه توانستیم با سبک‌های مختلف فوتبال دنیا روبرو شویم کمک زیادی به ما کرد.

چمنیان در مورد برنامه بعدی تیم ملی نوجوانان خاطرنشان کرد:‌ بعد از این تورنمنت به بازیکنان استراحت می‌دهیم و آنها در اختیار باشگاه‌های خود قرار گرفت. دیروز کمیته فنی جلسه‌ای با مسئولان کمیته جوانان استان‌ها برگزار کرده و بحث استعدادیابی دنبال می‌شود. این تورنمنت نشان داد نیاز به تقویت بهتر داریم و ا از بازیکنانی با فیزیک بهتر استفاده کنیم. یک بازیکن بسیار خوب به نام علی باقری از کرمان پیدا کردیم. بدون شک در پست‌های دیگر هم نیاز به استفاده از استعدادهای سطح کشور داریم. در پایان بهمن یک اردوی دیگر برگزار می‌کنیم و اگر استعداد جدیدی پیدا کردیم او را مورد ارزیابی قرار دهیم. عملکرد بازیکنان در این تورنمنت خوب بود و چند تیم از همین حالا رایزنی را شروع کردند تا دیدار دوستانه داشته باشیم. قزاقستان بار دیگر ما را دعوت کرده و تاجیکستان هم خواهان برگزاری بازی است. روسیه برای دوره بعد از همین حالا ما را در لیست دعوت قرار داده است. این فرصت خوبی است تا در این تورنمنت‌ها شرکت کنیم. هر چقدر تجربه تیم را بالاتر ببریم به ما کمک بیشتری برای حضور در رقابت‌های جام جهانی می‌کند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در مورد اینکه چه زمانی قرارداد جدید او بسته می‌شود، تصریح کرد: دو جلسه بسیار خوب با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت مدیر تیم‌های ملی و فریدون معینی سرپرست کمیته جوانان داشتیم. در مورد ادامه کار در رده نوجوانان صحبت کردیم. از لحاظ قرارداد هیچ مشکلی نیست نگاه فعلی ما نگاه بلند مدت است. اگر فدراسیون از عملکردمان راضی باشد و موفقیت نسبی به وجود آمده باشد بحث قرارداد بلند مدت را داریم صرف نظر از اینکه من باشم یا شخص دیگری باید امکانی فراهم شود که به صورت بلند مدت برنامه‌ریزی داشته باشیم. سن نوجوانان بسیار مهم است و بحث پیشرفت خیلی اهمیت بیشتری نسبت به نتیجه دارد. باید قراردادی متفاوت بسته شود. تاج و ساکت نگاه بسیار خوبی دارند و امیداوریم این اتفاق برای تیم‌های ملی رخ دهد.

وی در پایان گفت: درهای تیم ملی نوجوانان به روی تمامی‌ استعدادها و بازیکنان با کیفیت باز است. بازیکنانی که شانس دیده شدن را پیدا نکردند این امید را داشته باشند که در صورت بروز توانایی‌های خود در استعدادیابی‌های استانی از چشم کادرفنی پنهان نخواهند ماند. حتی اگر در سایر کشورها بازیکنان ایرانی که دارای استعداد هستند هم می‌توانند در تیم ملی نوجوانان به میدان بروند.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری