اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۲۴۴۲
فدراسیون فوتبال در اولین اقدام پس از بازپس‌گیری تیم امید باید برای آن یك سرمربی پیدا كند. ناكامی‌ تیم المپیك یا همان تیم امید ایران در مسابقات انتخابی المپیك ریو2016 ریشه در بسیاری از موارد از جمله سرمربی تیم امید و حواشی‌اش داشت...
۰۳:۵۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| فدراسیون فوتبال در اولین اقدام پس از بازپس‌گیری تیم امید باید برای آن یك سرمربی پیدا كند. ناكامی‌ تیم المپیك یا همان تیم امید ایران در مسابقات انتخابی المپیك ریو2016 ریشه در بسیاری از موارد از جمله سرمربی تیم امید و حواشی‌اش داشت. فدراسیون فوتبال با تجربه‌ای كه از این مسابقات به دست آورد، در ابتدا با نامه‌نگاری و جلسات مكرر با كمیته ملی المپیك، مسئولیت صددرصدی تیم المپیك ایران را بر عهده گرفت. در دومین مرحله اما باید از هم‌اكنون برای تیم امید یك سرمربی پیدا كند. تجربه خاكپور در تیم امید نشان‌دهنده بی‌انضباطی‌های مدیریتی و عدم رعایت حداقل‌های روابط كاری در فدراسیون فوتبال بود. در همان روزها عنوان می‌شد كه تیم امید تحت نظر حبیب كاشانی در واقع خارج از حیطه تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال است و حتی در موضوعات مالی نیز به‌طور مستقل عمل می‌كند. در چنین شرایطی بود كه كمیته ملی المپیك هم به‌كل خودش را از ماجرا كنار كشید و در حد كمك‌های مالی اندك اقداماتی را انجام داد. فدراسیون فوتبال نیز در ماجرای قرارداد بستن با مربیان تیم امید و حل مشكلات بازی برخی از بازیكنان در واقع بسیار كند عمل می‌كرد. همه اینها را بگذاریم كنار، باید به رابطه بد و طعنه‌های هرازچندگاهی كی‌روش به مربیان تیم امید و تندی متقابل آنها به كی‌روش و تیم ملی اشاره كرد كه فضای متشنجی را در كنار تیم امید و مسابقات انتخابی المپیك به وجود آورده بود. كافی بود تیم نتیجه نگیرد كه نگرفت و همین مساله باعث سلسله انتقادات تند شد و فضای فوتبال را متشنج كرد.

كی‌روش وارد می‌شود
حالا اما فدراسیون فوتبال به دنبال سرمربی برای تیم امید است و چه كسی بهتر از امیرحسین پیروانی كه تمام شاخصه‌های یك مربی همراه و هماهنگ با كی‌روش را هم دارد. گویا این مساله در جلسات مسئولان فدراسیون فوتبال با او در میان گذاشته شده و آنها به یك مدل در این مورد رسیده‌اند. امیرحسین، برادر افشین پیروانی است؛ مدیر تیم‌های ملی كه این روزها نزدیك‌ترین فرد به كارلوس كی‌روش است و در واقع بسیاری از اموری كه او دلش می‌خواهد را پیگیری و با رایزنی و لابی حل می‌كند. نزدیكی كی‌روش و افشین پیروانی به‌قدری است كه او در زمان كفاشیان وقتی از حمایت كفاشیان و گودرزی، وزیر ورزش وقت ناامید شد، رأسا با دفتر رئیس‌جمهور روحانی تماس گرفت و خواستار كمك به تیم ملی شد كه به جلسه‌اش با گودرزی منتهی شد. در زمان مسابقات آسیایی تیم ملی جوانان در بحرین كی‌روش قول داده بود كه برای دیدن بازی‌های جوانان به این كشور سفر كند و قبل از آن هم به تمرین جوانان رفته بود.

پیروانی گزینه شد
امیرحسین پیروانی تلویحا محتاطانه پیشنهاد تیم امید را تایید می‌كند و برای آن مدلی را ترسیم كرده كه در واقع خبر از سرمربی شدن دارد؛ «قرارداد کادر فنی تا اول آذر بود و پس از صحبت‌هایی که انجام شد قرار شد این تیم تا المپیک2020 توکیو هدایت شود. البته قرارداد ما تا پایان جام‌جهانی خواهد شد؛ منظور من این است که این رده سنی می‌تواند تا المپیک2020 پیش برود. از طریق فدراسیون صحبتی با من شده اما ما این برنامه را به نحوی طراحی کرده‌ایم که هر کس دیگری هم مدنظر مسئولان قرار گرفت بتواند از آن استفاده کند.» به نظر می‌رسد پیروانی با حامیانی كه دارد و البته با توجه به كارنامه خوب در تیم ملی جوانان و برنامه‌ای كه ارائه داده، در واقع خود را به عنوان سرمربی تیم امید پیشنهاد كرده  و این امربا استقبال فدراسیون هم مواجه شده است؛ فقط می‌ماند كه این خبر به‌صورت رسمی ‌اعلام شود.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری