اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۷۱۳۰

فرصت طلایی اخباری در مالزی

به نظر می‌رسد محمدرضا اخباری انتخاب اول کارلوس کی‌روش برای بازی 25 آبان ماه برابر سوریه در خاک مالزی باشد. پس از حذف اجباری بیرانوند و نادیده گرفتن اختیاری حقیقی و با توجه به فرم نامطمئن سوشا مکانی و تجربه اندک رشید مظاهری در سطح ملی، جایگاه اخباری در اردویی که برای بازی با سوریه برپا شده و امروز با سفر به شرق آسیا به خاک مالزی منتقل می‌شود، بالاتر از سایرین به نظر می‌رسد.
۰۲:۴۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| به نظر می‌رسد محمدرضا اخباری انتخاب اول کارلوس کی‌روش برای بازی 25 آبان ماه برابر سوریه در خاک مالزی باشد. پس از حذف اجباری بیرانوند و نادیده گرفتن اختیاری حقیقی و با توجه به فرم نامطمئن سوشا مکانی و تجربه اندک رشید مظاهری در سطح ملی، جایگاه اخباری در اردویی که برای بازی با سوریه برپا شده و امروز با سفر به شرق آسیا به خاک مالزی منتقل می‌شود، بالاتر از سایرین به نظر می‌رسد.

این در صورتی است که در یک هفته باقی مانده تا بازی با سوریه سرمربی پرتغالی تیم ملی و دستیارش دن گاسپار که مربی دروازه‌بانان تیم ملی است به این نتیجه نرسند که مظاهری یا سوشا از اخباری آماده‌ترند.
«اخباری» البته در پاییز سال پیش که تیم ملی امید در دور نهایی انتخابی المپیک 2016 در خاک قطر به ستیز با رقبای آسیایی برخاست، نمایش قدرتمندانه‌ای ارائه نداد و پرنوسان بود و در روزی هم که 3 بر صفر به ژاپن باختیم و حذف شدیم و حسرت دوری فوتبال‌مان از المپیک‌ها 40 ساله شد، اسباب رضایت نشد و روی یکی از گل‌های سامورایی‌های جوان آبی‌پوش نقش منفی آشکاری داشت.
دعوت‌های کی‌روش از او گویی به مثابه بخشیدن فرصتی تازه برای اخباری به قصد احیای خود و نشان دادن ارزش‌هایی می‌بود که تا این لحظه وی بیشتر در بازی‌های باشگاهی ارائه‌گر آن بوده تا دیدارهای ملی و وی باید از هر جهت و به شکلی احسن و کامل از آن بهره گیرد.
اخباری به لحاظ جسمانی سنگربانی نیرومند و بلندقامت و روی سانترها مقتدر و در مهار شوت‌های از پشت 18 قدم هم موفق است اما بی‌عیب هم نیست و بارها دیده شده که در عدم هماهنگی با مدافعان تراکتورسازی گل‌هایی خورده که در شان وی و یک دروازه‌بان تیم ملی نیست.
او روی توپ‌های زمینی شلیک شده به سمت دروازه هم باید پیشرفت بیشتری داشته باشد و سمت و سوی بازی رقبا و حرکات و سانترهای آنان به داخل محوطه جریمه را بهتر و بیشتر از این بخواند و روی آن واکنش بروز بدهد.
در عصر مطرح شدن هر چه بیشتر دروازه‌بانان جوان ایرانی و عقب رانده شدن‌ نسل قبلی و میانسالانی چون رحمان احمدی، اخباری از نمادهای جوانی و لیاقت است اما او باید این برآوردها را در میدان‌های رسمی ملی هم به اثبات برساند و شروع این روند می‌تواند دیدار هفته آینده برابر سوری‌ها باشد.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین