اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۶۰۷۸۸

سوال مهم/ بیرانوند ۱۲۰ میلیارد می‌ارزد؟

سوال مهم  بیرانوند ۱۲۰ میلیارد می‌ارزد؟
رقم اعلام شده برای انتقال علیرضا بیرانوند به تبریز در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.
۲۲:۳۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|
هنوز لیگ بیست و سوم تمام نشده اما خبر آمده که بیرانوند از تراکتور پیشنهادی داغ دریافت کرده تا از حالا سوژه جنجالی نقل و انتقالات تابستانی مشخص باشد. انگار هیاهوی تابستان گذشته که پیرامون استقلالی شدن بیرانوند رخ داد حسابی به زیر زبان این دروازه‌بان مزه خوبی داده و او بدش نمی‌آید به بهانه‌ای تکراری نامش را به تیتر خبرها بیاورد. ظاهرا پیشنهاد تراکتور جدی است و بیرانوند را هم حسابی وسوسه کرده اما آنچه در این بین به علامت سوال تبدیل شده مبلغی است که برای این انتقال اعلام شده؛ یعنی 120 میلیارد تومان برای دو فصل!
 
سوال اینجاست که این رقم با چه متر و معیاری مشخص شده و آیا انتقال چنین پولی توجیه کارشناسی دارد یا خیر؟ همین تابستان پارسال بعد از آنکه حضور بیرانوند در استقلال منتفی شد، خود این بازیکن اعلام کرد پیشنهاد آبی‌ها 110 میلیارد تومان برای مدت دو سال بوده. خود استقلالی‌ها هم این رقم را 95 میلیارد تومان عنوان کردند تا حالا که صحبت از پیشنهاد 120 میلیاردی تراکتور است این سوال مطرح شود که افزایش رقم ارزش علیرضا بیرانوند بر چه اساسی صورت گرفته است؟
 
او امسال نه تنها در هیچ یک از تورنمنت های لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی نتوانسته درخشش خاصی داشته باشد، بلکه در جام ملتهای آسیا هم موفق نشد به قهرمانی تیم ملی کمک چندانی کند. ضمن اینکه مصدومیت‌ها نیز باعث دوری های مقطعی او از میادین شد. بیرانوند امسال حتی دستش از رسیدن به دستکش طلا هم کوتاه مانده و هنوز که لیگ تمام نشده در جدول کلین شیت با فاصله‌ زیاد از رقبایش عقب افتاده و بعید نیست این اختلاف در هفته‌های باقیمانده بیشتر هم بشود. در کنار همه اینها وضعیت مصدومیت فعلی او هم موضوعی قابل چشم پوشی نیست چرا که رسانه‌ای شدن آن باعث ناراحتی این بازیکن شده است.
 
با این تفاسیر پیدا کردن جواب این سوال که افزایش قیمت علیرضا بیرانوند بر اساس کدام پارامتر بوده را صرفا در بی سر و سامان بودن بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران باید جستجو کرد و بس. چرا که او امسال نه تنها هیچ پیشرفت فردی نداشته، بلکه دستاورد خاصی هم برای تیمش به همراه نیاورده است.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین