اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۶۵۲۴
رئیس سابق کمیته تدوین حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: جریمه نقدی ایران به خاطر برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان غیرمنصفانه است.
۱۵:۴۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| هوشنگ نصیرزاده در گفت وگویی، در مورد جریمه 45 هزار فرانکی فدراسیون فوتبال ایران به خاطر برگزاری مراسم عزاداری در بازی ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی و تناقض در رای محرومیت برخی از بازیکنان، گفت: من رای صادره را ندیده‌ام اما آنچه مهم است اینکه رای ارسالی به فدراسیون فوتبال قابل استناد است نه رای منتشر شده روی سایت فیفا و در فضای مجازی. از سویی دیگر جریمه مالی که برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده از حساب درآمدها و کمک‌های مالی فیفا به ایران کسر می‌شود و قرار نیست فدراسیون فوتبال پولی بابت این جریمه به حساب فیفا واریز کند. 

نصیرزاده با اشاره به برگزاری مراسم سرور و سالار شهیدان در قبل از بازی ایران و کره گفت: جریمه ایران به خاطر برگزاری مراسم عزاداری غیرمنصفانه است. زیرا تمامی کشورهای جهان برای پرکردن اوقات فراغت تماشاگران و مشغول سازی تماشاگران قبل از بازی و بین دو نیمه مراسم مختلفی برگزار می‌کنند.  زمان‌های قبل از مسابقه و بین دو نیمه در اختیار کشورهای میزبان است و هر کشوری به فراخور حال خود این مراسم را برگزار می‌کند. 

وی در مورد اعتراض ایران به رای فیفا، گفت: آرای محرومیت تا سه جلسه و جریمه مالی کمتر از 10 هزار فرانک سوئیس قابل اعتراض نیستند اما با توجه به رای صادره علیه فدراسیون به نظر می‌رسد صحبت‌های مهدی تاج رئیس فدراسیون درمورد اعتراض در برخی موارد این رای کاملا درست و منطقی است و ایران می‌تواند به این موارد اعتراض کند.

نصیرزاده در مورد اینکه احتمال دارد بخشی از این جریمه مالی مربوط به حوادث بازی ایران وقطر باشد گفت: احتمال دارد با این حال باید دقت کنید که محرومیت برخی از بازیکنان قطری هم بر اساس فیلم‌ها و مستنداتی است که ایران به فیفا ارسال کرده است.

انتهای پیام/ا

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری