اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۱۰۰۲

سخنان سیاسی پپ علیه دولت اسپانیا

سرمربی تیم فوتبال باشگاه منچسترسیتی در جریان نشست خبری شب گذشته خود بدون توجه به سوالات فنی و فوتبالی خبرنگاران درباره ناآرامی‌های اخیر در اسپانیا گفت: امروز روز سیاه دموکراسی در اروپا بود.
۱۰:۴۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| "ماریانو راخوی" نخست وزیر اسپانیا قصد دارد در اقدامی بی سابقه در تاریخچه دموکراسی این کشور، به صورت مستقیم بر بخش کاتالونیای اسپانیا حکمرانی کند. این اقدام پس از آن اتخاذ شد که "کارلس پویگدمونت" رهبر کاتالونیا از شفاف سازی این موضوع امتناع کرده که آیا قصد دارد اعلام استقلال کند یا خیر. راخوی قصد دارد روز شنبه نشست کابینه را برای بررسی ماده 155 که از آن با عنوان گزینه هسته‌ای یاد می‌شود برگزار کند.

ماده 155 در سال 1978 و پس از مرگ ژنرال فرانکو، دیکتاتور سابق اسپانیا تصویب شد که به مادرید این اجازه را می‌دهد تا در شرایط بحرانی به صورت مستقیم به حکمرانی بپردازد اگر چه تا کنون این شرایط هرگز پیش نیامده بود.

پپ گواردیولا نیز در نشست خبری شب گذشته در خصوص ماده 155 گفت: امروز یک روز بسیار غم انگیز برای دموکراسی بود، من فکر می‌کردم که در قرن بیست و یکم دیگر این چیزها اتفاق نخواهد افتاد، اما متاسفانه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: مجلس کاتالان خیلی بزرگتر از همتای خود در اسپانیا است. مردم فراموش کرده اند که آنچه ما می خواستیم این بود که رای بدهیم، همین و بس. اکنون از همه دنیا می پرسم که آیا این خشونت علیه مردم نیست؟ دیگر به چه چیز قاره اروپا افتخار کنیم؟ این یک روز غم انگیز برای دموکراسی است زیرا تنها چیزی که ما می‌خواستیم این بود که رای بدهیم ، دولت اسپانیا حتی قانون اساسی خودش را هم قبول ندارد. در سراسر اروپا، این یک روز غم انگیز برای دموکراسی بود.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین