اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۶۳۷۹
اتومبیلرانی ایران براي اولين بار از سوی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی FIA مسابقات دریفت بین قاره ای که به میزبانی شهر توکیو ژاپن برگزار می شود، حضور خواهد یافت.
۲۰:۳۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، برای اولین بار از سوی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی FIA مسابقات دریفت بین قاره ای به میزبانی شهر توکیو ژاپن برگزار می شود و ایران نیز برای نخستین بار با اویلا حامی تیم ملی دریفت با یک نماینده بنام شهاب پیشانی دار در این رقابت های جهانی حاضر خواهد بود.
مقدمات حضور ایران از مدت ها قبل با آماده کردن یک خودروی مسابقه بر اساس آیتم های فنی فدراسیون جهانی با کمک تکنیسین های کشورمان کلید خورد که در یک پروسه چند ماهه، خوشبختانه با به ثمر نشستن تلاش ها خودروی مربوطه با استانداردهای روز و مد نظر FIA کارش تمام شد و از طریق هوایی به توکیو ژاپن محل برگزاری مسابقات فرستاده شد.
برای انتخاب نخستین اتومبیلران ایرانی هم از سوی کمیته دریفت شهاب پیشانی دار قهرمان چند دوره کشور برای این رویداد جهانی انتخاب شد.
پس از تلاش های بسیار صورت گرفته FIA تصمیم به برگزاری مسابقه قهرمانی دریفت بین قاره ای را گرفت و این مسابقه هم برای اولین بار است که در دنیا در روزهای 8 و 9 مهرماه سال جاری در شهر توکیو در ژاپن انجام خواهد شد. این مسابقه بزرگترین مسابقه دریفت در سطح جهانی خواهد بود که در آن 32 شرکت کننده از سراسر جهان طی دو روز با یکدیگر رقابت می کنند.
داوری های این مسابقات براساس قوانین بین المللی FIA خواهد بود و از بین بهترین های کشور مختلف دعوت شده اند. این مسابقه برای اولین بار در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شد که امید می رود در سال های آینده با حضور شرکت کنندگان بیشتری از کشورمان و سایر کشورها نیز برگزار شود و پیش بینی می شود بیش از ٢ میلیون بیننده داشته باشد.
تیم ملی دریفت ایران را که روز چهارشنبه 5 مهرماه عازم ژاپن خواهد شد، شهاب پیشانی دار به عنوان شرکت کننده، محمد فراهانی به عنوان مربی، ابراهیم جوانمردی سرپرست و دو مکانیک در این سفر همراهی می کنند.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری