اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۰۸۲۲
دبیرکل فدراسیون جهانی بسکتبال گفت: جام جهانی 2019 چین و المپیک 2020 توکیو فرصت خوبی برای تیم‌های آسیایی است.
۱۳:۰۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز|

پاتریک بائومن، دبیرکل اتحادیه جهانی بسکتبال که برای تماشای مسابقات کاپ آسیا به لبنان سفر کرده بود، در خصوص اضافه شدن استرالیا و نیوزیلند به قاره آسیا اظهار داشت: حضور این دو تیم قطعا تاثیر مثبتی در بسکتبال آسیا دارد و از سوی دیگر عراق و سوریه پس از سال‌ها جنگ در کشورشان با شرایط خوبی در این مسابقات حاضر شدند.

وی در مورد نخستین قهرمانی استرالیا در آسیا و حضور آنها چه کمکی برای بسکتبال این قاره می‌کند، گفت: آنها در المپیک 2016 ریو توانایی‌های خود را نشان دادند و شاید این موضوع برای عوام عجیب بود، اما برای متخصصان نه. من فکر میکنم آسیایی‌ها از بسکتبال اقیانوسیه عقب هستند و این چیزی است که ما انتظار داشتیم و جای تعجب ندارد. آنها باید مرتبا خود را با این دو کشور مقایسه کنند و همه کشورها می‌توانند با استرالیا و نیوزیلند رقابت کنند.

دبیرکل فدراسیون جهانی بسکتبال عنوان کرد: ما جام جهانی 2006 را در ژاپن داشتیم و انتظار داشتیم آسیا پیشرفت کند، اما موفق نشدیم. بعد از آن المپیک 2008 را در پکن چین داشتیم و اتفاقات زیادی افتاد. حالا دو رویداد جهانی دیگر در این قاره داریم. جام جهانی 2019 و المپیک 2020 در چین و توکیو ژاپن برگزار می‌شود و این فرصت خوبی برای آسیایی ها است که خود را به سطح بالاتری در بسکتبال و بسکتبال 3 نفره برسانند. بسکتبال سه به سه رشته ای است که می‌تواند برای آسیایی‌ها مفید باشد.

 تیم‌ملی بسکتبال کشورمان با شکست مقابل استرالیا به مقام نایب قهرمانی کاپ آسیا دست یافت.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری