اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۸۳۹
مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی‌پوش فوتبال كشورمان كه در تیم السد قطر بازی می‌كند، حالا در كنار سایر ملی پوش‌ها، خود را برای دیدار برابرتیم ملی قطر آماده می‌كند. بازی كه نخستین مسابقه تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 محسوب می‌شود...
۱۴:۵۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی‌پوش فوتبال كشورمان كه در تیم السد قطر بازی می‌كند، حالا در كنار سایر ملی پوش‌ها، خود را برای دیدار برابرتیم ملی قطر آماده می‌كند. بازی كه نخستین مسابقه تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 محسوب می‌شود. گفت وگوی همشهری با این بازیكن را می‌خوانید.
  • اردوی تیم ملی درایتالیا در سطحی بود كه به آنچه مدنظرتان است، دست یابید؟
به نظر من اردوی خیلی خوبی داشتیم و اینكه توانستیم 10 ،15 روز كنار هم باشیم، جدا از اینكه تیم قطر 10، 15 روز بیشتر از ما در اردو بود و بیشتر هماهنگ است. فكر می كنم در كل تیم ما در این 15 روز اردوی ایتالیا با 2 بازی كه انجام دادیم، به آن چیزهایی كه می‌خواستیم تا حدودی رسیدیم، امیدوارم تا یك هفته مانده به بازی كارهایی كه مربیان می‌گویند را بیشتر بتوانیم در زمین اجرا كنیم و نتیجه خیلی خوبی بگیریم.
  • شما كه در لیگ قطر شاغل هستی، شرایط این تیم را در آستانه بازی با تیم ملی كشورمان چطور می‌بینی؟
قطر تیم خوبی است، بازیكنان خیلی خوبی را از كشورهای دیگر گرفته است و اینكه یك ماه است در اردو هستند و برای ما حریف راحتی نیست. به هر حال اولین بازی هم خواهد بود و سخت است. امیدوارم با تمام تلاش و تمركز، روز مسابقه به زمین برویم و بتوانیم بازی را ببریم. من مطمئنم خیلی بهتر از آنها(قطری‌ها)هستیم و باید از موقعیت‌ها نهایت استفاده را بكنیم تا به هدفی كه داریم برسیم.
  • به نظر تو چه كاری باید انجام دهیم تا فضای جام جهانی در كشورمان ایجاد شود. در این زمینه چه صحبتی با اهالی فوتبال داری؟
به نظر من تمام بازیكنان با هواداران انگیزه می‌گیرند و اگر هوادارها بیایند من احساس می‌كنم بچه‌های تیم ملی با جان و دل بیشتری نسبت به قبل می‌توانند بازی كنند، به هرحال انگیزه می‌گیرند. واقعیت هم این است كه تماشاگران خیلی می‌توانند به بازیكنان انگیزه بدهند. امیدوارم بیایند و تشویق كنند و كسب سه امتیاز را با هم جشن بگیریم.
  • نقطه قوت و ضعف تیم ملی قطر را در چه پست‌هایی می‌دانی؟
نقطه قوت قطر، خط جلوی آنها است (منظور پورعلی گنجی خط حمله قطر است) چرا كه بیشتر بازیكنان این پست خارجی هستند، اما نقطه ضعف‌شان خط دفاعی است و دروازه‌بان‌شان هم بد نیست، ولی می‌شود با تمام تمركز جلو برویم و بازی را ببریم.
  • قبول داری كسب امتیازكامل از دو بازی برابر قطر و چین برای تیم ملی بسیار حائز اهمیت است؟
به هرحال بازی اول خیلی مهم است، هم برای ما هم برای آنها، ولی من احساس می‌كنم دو گام اول را اگر ما خوب برداریم، می‌توانیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم.
  • حضور در جام جهانی برای خود تو هم می‌تواند یك تجربه خیلی خوبی باشد. این‌طور نیست؟
آرزوی هر بازیكنی است كه در جام جهانی بازی كند، جام جهانی سطح اول دنیاست، خیلی از تیم‌های اروپایی از این مسابقات بازیكنان مدنظر خود را انتخاب می‌كنند و برای بازیكنان جوان ما هم خیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد تا در جام جهانی بازی كنیم و هركس بتواند خوب كار كند از آنجا به تیم های بهتر برود. امیدوارم این اتفاق بیفتد و به جام جهانی برویم و بازیكنان خیلی زیادی در تیم‌های بزرگ داشته باشیم.
  • به عنوان سوال پایانی از شرایط خودت در تیم السد برایمان بگو.
وضعیت باشگاهی‌ام خوب است، تا یك سال دیگر هم هستم، امیدوارم خوب كار كنم و از السد به جاهای بهتر بروم.
  • حرف پایانی؟
هواداران برای حمایت تیم ملی به ورزشگاه بیایند تا باهم پیش برویم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین