اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۶۸۰۳
لباسی که پرسپولیسی‌ها در بازی مقابل سایپا بر تن خواهند کرد کپی برابر اصل لباس آرسنال در فصل گذشته است.
۱۵:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| این روزها طراحی لباس‌های ورزشی به یک معضل اساسی برای ورزش کشورمان تبدیل شده است. در حالی که هنوز حاشیه‌های مربوط به طراحی لباس کاروان ایران در المپیک ریو تمام نشده شاهد رونمایی از لباس تیم‌های لیگ برتر کشورمان هستیم که این لباس‌ها هم می‌تواند حاشیه‌هایی شبیه حاشیه‌های لباس کاروان المپیکی کشورمان را به دنبال داشته باشد.

لباسی که پرسپولیسی‌ها در بازی مقابل سایپا بر تن خواهند کرد کپی برابر اصل لباس آرسنال در فصل گذشته است. این پیراهن حتی در جزئیات هم با پیراهن آرسنال شبیه است و طراح این لباس هیچ زحمتی به خود نداده تا حداقل تفاوتی با پیراهن آرسنال داشته باشد.

در لیگ پانزدهم هم تیم بازیکنان گسترش فولاد لباسی را بر تن می‌کردند که شباهت زیادی به لباس تیم فنرباغچه ترکیه داشت. چندین سال پیش هم استقلالی‌ها لباسی بر تن می‌کردند که ایتالیا با لباسی شبیه آن قهرمان جهان شدند. پرسپولیسی‌ها هم در زمان دنیزلی لباسی شبیه به لباس ساندرلند بر تن می‌کردند.

جالب اینجاست گاهی اوقات این مسئله از کپی‌برداری هم فراتر می‌رود و تیم‌های ایرانی از لباس ورزشی تیم‌های اروپایی استفاده می‌کنند. تیم پدیده که پیش از آغاز فصل گذشته به ترکیه رفته بود لباس تیم‌های حریف را با خوددشان به ایران آورده بودند و حتی از آن در مسابقات رسمی استفاده می‌کردند.

نکته دیگر این‌که تیم‌های ایرانی در طول فصل چندین بار لباس خود را تغییر می دهند و مشخص هم نیست این تغییرات بر چه اساسی انجام می‌شود، چه بسا اینکه طرح لباس تیم‌های اروپایی در  ابتدای فصل مشخص می‌شود و تا پایان فصل نیز تغییر در طرح پیراهن انجام نمی‌گیرد. این در حالیست که تیم‌های ایرانی به راحتی رنگ لباسشان را هم تغییر می‌‌دهند. اما در کشورهای صاحب فوتبال نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

شاید اگر این اتفاقات در تیم‌های محلی رخ دهد چندان تعجب‌آور نیست، اما در لیگی که داعیه حرفه‌ای بودن دارد کپی‌برداری از لباس تیم‌های اروپایی و تغییر رنگ مداوم پیراهن تیم‌ها چندان مورد پسند نیست. به طور حتم قسمتی از حرفه‌ای بودن در فوتبال منوط به رعایت این نکات است. نکاتی که همچنان در فوتبال کشورمان رعایت نمی‌شود و این کپی‌برداری‌های ناپسند همچنان ادامه دارد.
منبع: ایلنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدمحمدی
United States of America
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
بابا زشته والله یا بی تجربه ای یامغرص اگر براین عقیده ای لطفا اول کت وشلوارتو عوص کن چون اونم ....بله ..درسته؟
جمال
United States of America
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
خجالت هم خوب چیزیه ببخشید اول به کت وشلوار وارداتی به فرهنگت نگاه کن بعد لفاظی
محمد محمدی اهواز
United States of America
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
یک اشتباهی خبرمیزان کرد شما چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
من نميدونم اين جييوا كه نه كيفيت داره نه طراح درست وحسابي توي لباس تيّم ملي هم به همه ثابت شد چرابايدباهاش قراردادبست اين بري چي ميده؟
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین