اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۹۱۲

اولویت ما کسب سهمیه مسابقات جهانی است

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: تلاش می‌کنیم با ترکیبی قدرتمند در مسابقات آسیا و اقیانوسیه شرکت کنیم و به اولویت اول خود که کسب سهمیه مسابقات جهانی است، دست پیدا کنیم.
۱۲:۴۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| محمدرضا دستیار درباره برگزاری این اردوها گفت: اردوهای تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیا و اقیانوسیه که به منزله انتخابی مسابقات جهانی آلمان نیز است، تدارک دیده شده و به غیر از این اردو، یک مرحله در شهریور و یک مرحله در مهر ماه نیز اردو داریم و پس از آن اواخر مهر برای شرکت در رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه عازم چین خواهیم شد.

وی افزود: اولین اردوی تیم ملی با 20 بسکتبالیست که بهترین‌های مسابقات باشگاهی، لژیونرها، بازیکنان ملی‌پوش باسابقه و بازیکنان جدید بودند آغاز شد و در نهایت تیم با ترکیب 12 نفر عازم مسابقات چین می‌شود. آنچه در انتخاب ورزشکاران مد نظر است، ترکیبی از تجربه و نیز نیروی جوانی بود و در نظر داریم ضمن اینکه نتیجه خوبی در مسابقات پیش رو بدست بیاوریم، با حضور در رقابت‌های چین، کلاسبندی بازیکنان جوان را نیز به تایید برسانیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تصریح کرد: تیم اعزامی به مسابقات آسیا و اقیانوسیه، نسبت به ریو با 50 درصد تغییر روبرو خواهد بود و تلاش می‌کنیم با ترکیبی قدرتمند در مسابقات شرکت کنیم و به اولویت اول خود که کسب سهمیه مسابقات جهانی 2018 آلمان هست، دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 9 بازیکن از تیم اعزامی به ریو و 5 لژیونر در اردو حضو دارند و تقریبا نیمی از بازیکنان از افرادی هستند که سابقه مسابقات برون مرزی ندارند. با این حال تصور نمی‌شد که سطح آمادگی بازیکنان اینقدر به هم نزدیک باشد و از آمادگی خوبی برخوردار باشند.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: در حال حاضر تمرینات بدنسازی با توپ، ویلچررانی و سایر تمریناتی که به آمادگی بدنی ورزشکاران منجر شود، در دستور کار است و بعد از اینکه از نظر بدنی آماده شدند، کارهای تاکتیکی را آغاز می‌کنیم. در این اردو از حضور دو کمک مربی و یک مربی بدنساز اختصاصی بهره‌منده هستیم که این اتفاق برای اولین بار در اردوی تیم ملی روی می‌دهد و اقدام بسیار خوبی است.

دستیار افزود: مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، انتخابی مسابقات جهانی با حضور 14 تیم در بخش مردان برگزار می‌شود و در بخش بانوان نیز 5 تیم حضور دارند. از 14 تیم حاضر، 4 تیم سهمیه مسابقات جهانی را کسب می‌کنند که سال آینده میلادی در آلمان برگزار می‌شود.

وی پیرامون تداخل برنامه‌های تیم ملی با لیگ‌های باشگاهی گفت: با موافقت انجمن بسکتبال با ویلچر، برنامه مسابقات باشگاهی به گونه‌ای تنظیم شده که مشکلی بابت حضور ملی‌پوشان در اردوها و نیز مسابقات پیش رو نباشد و معتقدم اگر روند آماده سازی تیم به همین منوال ادامه یابد و تیم با کادر تخصصی تمرین کند، می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: تغییر و تحولات در ترکیب تیم ملی تنها مختص به مسابقات چین نیست، بلکه این ترکیب برای مسابقات پاراآسیایی و جهانی نیز تغییر می‌کند و همواره تلاش می‌کنیم بهترین بازیکنان را به خدمت تیم بگیریم. اردوی بعدی تیم ملی در شهریور ماه برگزار می‌شود و آخرین اردوی ملی‌پوشان که متصل به اعزام نیز هست، به مدت 21 روز و در مهرماه برگزار خواهد شد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران اواخر مهر ماه سال جاری برای کسب سهمیه مسابقات جهانی 2018 آلمان، در مسابقات آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی چین برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین