اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۴۹۷

به خاطر کج‌اندیشی و نداشتن بزرگتر در تکواندو سرمایه‌ها را کنار گذاشتند

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو، گفت: متاسفانه با شرایط بدی که تکواندوی ایران دارد ما دیگر از این رشته ناامید شده‌ایم.
۱۶:۳۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم ملی تکواندوی ایران با ترکیب سه ملی پوش در مسابقات گرند پریکس مسکو حضور پیدا کرد که در پایان این مسابقات دو نفر از ملی پوشان کشورمان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و نفر سوم نیز با شکست سنگین مقابل نماینده کره جنوبی به مدال برنز دست یافت.

مرتضی کریمی در گفت‌وگویی،‌ درمورد نتایج تیم ملی تکواندو در مسابقات گرندپریکس مسکو، گفت: متاسفانه نتایج از قبل مشخص بود. تکواندوی ایران بعد از المپیک ریو به بعد نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده است و هرچه پیشکسوتان و قهرمان المپیک و جهان این رشته در مدیریت فدراسیون انتقاد می‌کنند گویا مسئولان وزارت ورزش و جوانان بیشتر روی این موضوع سرپوش می‌گذارند و شکست‌ها و ناکامی‌های تکواندو را نادیده می‌گیرند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: تیم ملی تکواندو با نتیجه بسیار ضعیفی که در مسابقات جهانی کره جنوبی کسب کرد در جایگاه دهم رده‌بندی قرار گرفت، اما آقایان آمدند و در بوق و کرنا اعلام کردند سوم شدیم و واقعیت‌ها را به مردم و جامعه ورزش اعلام نکردند. متاسفانه وزارت ورزش و جوانان هم در اوج بی‌اطلاعی آمد و نتایج تکواندو را حمایت کرد. این حمایت‌های غلط باعث شد که تکواندو ناکامی‌هایش دیده نشود و حالا شاهدیم  با 3 نفر در مسابقات مسکو حضور پیدا می‌کنیم و ملی‌پوشان ما با بدترین اختلاف امتیاز مقابل حریفان خود شکست می‌خورند. اگر روال حمایت وزارت ورزش به همین شکل باشد قطعاً تکواندو در بازی‌های آسیایی که برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است نتایج ضعیف و بدتری را کسب خواهد کرد.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در  ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: عدم اتحاد در بین خانواده تکواندو، نشنیدن صحبت‌های منتقدان، عدم برنامه‌ریزی دقیق، خودمختاری در فدراسیون و ... باعث سقوط تکواندو شده است و این روند قطعا ادامه خواهد داشت. متاسفانه وقتی مسئولان فدراسیون تکواندو و وزیر ورزش و جوانان به انتقاد بزرگان و قهرمان المپیک در این رشته اهمیت‌ها نمی‌شوند باعث ناامیدی این رشته می‌‌شود. بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی سرمایه‌های تکواندو هستند اما به خاطر کج‌اندیشی و نداشتن بزرگتر در تکواندو کنار گذاشت می‌شوند. آنها قهرمانانی هستند  که هنوز فرصت مدال‌آوری دارند اما به خاطر مسائل شخصی کنار گذاشته می‌شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: ما در سبک وزن در المپیک خیلی حرفی برای گفتن نداریم اما اسبقی و خدابخشی در سنگین‌وزن و میان‌وزن فعالیت می‌کنند و همیشه در المپیک ما حرف‌های زیادی برای گفتن داشتیم. متاسفم از اینکه این دو نفر را به خاطر مسائل شخصی کنار گذاشتند و اجازه حضور در این رویدادها را به آنها ندادند. اگر یک بزرگتر در رأس تیم‌های ملی و فدراسیون بود با کدخدامنشی این مسائل را حل می‌کرد و این دو تکواندوکار هم در مسابقات شرکت می‌کردند. متاسفانه با شرایط بدی که تکواندوی ایران دارد ما از این رشته ناامید شده‌ایم و برای مسابقات جام ریاست جمهوری دیگر نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی برای تکواندو قرار است رخ دهد. هر چند که سطح مسابقات این رقابت‌ها پایین است اما ما نگران هستیم که در این مسابقات سطح پایین هم ما نتوانیم نتیجه بگیریم.

کریمی در پایان صحبت‌های خود، گفت: متاسفانه مسئولان وزارت ورزش و جوانان به جای اینکه منطق پیشکسوتان و قهرمانان المپیک و جهان را قبول کنند روی مدیریت ضعیف و ناکامی‌های سریالی تکواندو سرپوش می‌گذارند و ضعف‌های این رشته را به خاطر رابطه دوستی و پشت پرده‌ها نادیده می‌گیرند و در پایان هم ضربه نهایی را رشته مدال‌آور المپیکی مثل تکواندو می‌خورد.

انتهای پیام/س
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: تیم ملی تکواندو
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین