اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۶۸۵۰
ذبیح الله پورشیب با برد 2 بر یک برابر آراگا، قهرمان جهان از ژاپن، کاراته ایران را پس از ۳۶ سال صاحب نشان طلای بازی‌های جهانی (ورلد گیمز) کرد.
۲۱:۲۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| دهمین دوره بازی‌های جهانی (ورلد گیمز) در حالی در 33 رشته ورزشی در کشور لهستان در حال پیگیری است که مسابقات کاراته از روز گذشته(سه شنبه) آغاز و امروز به پایان خواهد رسید. در رقابت‌های کاراته ورلد گیمز 96 کاراته‌کا در دو بخش کاتا و کومیته انفردای انجام پیگیری می‌شود که بهترین‌های دنیا به مصاف هم می‌روند.

علی اصغر آسیابری در وزن 75-کیلوگرم در مرحله مقدماتی بازی‌های جهانی(ورلد گیمز) لهستان ابتدا مقابل "جوجی وارمالوا" از فیجی 8 بر صفر به برتری رسید. سپس با نتیجه 3 بر صفر "هرنانیت وریسیمو" از برزیل را برد. این برزیلی با پشتوانه 2 طلا رقابت‌های پان آمریکن 2017 و 2016 به وروسلاو آمده است.

در مبارزه سوم هم عمر عبدالرحمان مصری نایب قهرمانی جهان در سال 2016 را 2 بر صفر مغلوب کرد و به عنوان سرگروه راهی دور نیمه نهایی شد. در نیمه نهایی " توماس اسکات" از کشور آمریکا را شکست داد و به فینال مسابقات راه یافت.

آسیابری در فینال مسابقات مقابل "استانیسلاو هورونا" نایب قهرمان اروپا با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 84-کیلوگرم هم ذبیح الله پورشیب در اولین پیکار مقابل "گوگیتا" از گرجستان 3 بر صفر پیروز شد. پورشیب در مبارزه دوم "اوگور آکتاش" از ترکیه را یک بر صفر از پیش رو برداشت. سومین مبارزه پورشیب مقابل "کوین پوگنون از نیوزیلند" بود که موفق شد 2 بر صفرحریفش را از پیش رو بردارد و به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی صعود کند. پورشیب در مبارزه نیمه نهایی حریف لهستانی را 7 بر صفر شکست داد و به فنیال مسابقات راه یافت.

ذبیح اله پورشیب با برد 2 بر یک برابر آراگا، قهرمان جهان از ژاپن، کاراته ایران را پس از 36 سال صاحب نشان طلای بازی‌های جهانی (ورلد گیمز) کرد؛ بازی‌هایی که زبده ترین و بهترین های کاراته جهان را زیر یک سقف جمع کرده است.
این نخستین پیروزی پورشیب برابر این حریف صاحب نام جهان است. پیش از این این دو کاراته کا هفت بار رودروی هم قرار گرفته بودند که در تمامی مبارزات آراگا پیروز میدان بود.‌
ذبیح اله در تاتامی وروسلاو هم‌ به طلسم شکست ناپذیری آراگا پایان داد و هم پس از 36سال کاراته ایران را صاحب

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین