اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۶۵۸
سرمربی تیم فوتبال ملوان گفت: تیم امید ایران یک الگوی خوب مدیریتی در فوتبال است باید جایگاه هواداران و تاجران حفظ شود.
۱۴:۳۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-حمید استیلی سرمربی تیم ملوان تلاش کرد در تعطیلات لیگ تمرینات آماده‌سازی مناسبی را برای ملوان در نظر بگیرد اما برگزاری مسابقات جام حذفی باعث شد که کمی برنامه‌های او تغییر کند. با استیلی در مورد شرایط ملوان و همچنین تیم ملی ایران و امید گفت‌‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم:

* اردوی ملوان در اردبیل چطور بود؟

اردوی نسبتا خوبی داشتیم البته می‌خواستیم تمرینات بیشتری داشته باشیم که با توجه به برگزاری جام حذفی مجبور شدیم که فقط یک هفته تمرین کنیم و از امروز نیز تمرینات در انزلی پیگیری می‌‌شود.

* در جام حذفی با عقاب تهران مسابقه دارید. از این تیم شناخت دارید؟

هیچ شناختی از حریف خود در جام حذفی نداریم فقط می‌دانم که آنها تیم خوبی هستند و از بازیکنان سرباز استفاده می‌کنند که توانستند شهرداری یاسوج را هم شکست بدهند.

ملوان جام حذفی را بسیار جدی تعقیب می‌کند. ملوان فصل گذشته هم مقابل تیم صنعت ساری شکست خورده و حذف شده بنابراین نمی‌خواهیم امسال ملوان در جام حذفی گرفتار شگفتی شود.

* شرایط مالی باشگاه ملوان چطور است؟

مدیران و شخص احمد دنیامالی تلاش می‌کنند که یک اسپانسر جدی برای ملوان جذب کنند. بازیکنان ملوان بسیار فداکار هستند و هم فصل گذشته بخشی از طلب شان را نگرفته‌اند و هم امسال نیز به قول و قرارها اعتماد کرده‌اند. آنها به هیأت مدیره باشگاه و احمد دنیامالی اعتماد دارند. انزلی هم امکانات برای جذب اسپانسر بسیار زیاد است. انزلی یک بندر آزاد است و همچنین رئیس شورای شهر، شهردار و برخی از مسئولین شهری مثل امام جمعه از اعضای هیأت مدیره باشگاه هستند و می‌توانند به این تیم کمک کنند.

* شایعه شده بود شما قرار است برای ملوان اسپانسر جذب کنید؟

نه، این در شرح وظایف من نیست. با این حال من هر کمکی از دستم بربیاید برای بازیکنان و تیم ملوان انجام می‌دهم.

*کی‌روش بعد از پیروزی تیم ملی مقابل گوام از تاجران ایرانی خواست که به تیم ملی کمک کنند. نظر شما در این مورد چیست؟

به عقیده من تیم ملی همه امکاناتی که در کشور هست را در اختیار دارد. فصل گذشته مهدی تاج رئیس سازمان لیگ با یک برنامه خوب تیم‌ها را به جوانگرایی ترغیب کرد و اکنون می‌بینیم که لیگ ما خوب شده و کی‌روش هم از این جوانان استفاده می‌کند. وقتی لیگ پویا باشد تیم ملی ما هم خوب خواهد شد.

* برای اینکه انزلی‌چی‌ها انتقاد نکنند از پرسپولیس سوالی نمی پرسیم اما در مورد تیم ملی شرایط چگونه است؟

باید تشکیلات درست باشد. هواداران سرمایه اصلی فوتبال ما هستند. هم در تیم ملی هم در پرسپولیس. ما کشور ثروتمندی هستیم. فقط باید مدیریت خوب داشته باشیم. اگر مدیریت و تشکیلات مناسب باشد دیگر احتیاج نداریم که بخواهیم از کسی پولی بگیریم. جایگاه هواداران و تاجران باید حفظ شود. جایگاه فوتبال هم باید مشخص باشد. هر کسی باید کار خودش را انجام بدهد.

* اکنون شاهد آن هستیم که تیم امید با مدیریت حبیب کاشانی هیچ مشکلی برای برگزاری اردو حتی در خارج از کشور ندارد اما در تیم ملی فقط گلایه می‌شنویم.

اگر تیم امید را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم متوجه می‌شوید که این تیم چقدر با برنامه کار می‌کند. برگزاری اردو در خارج از کشور مشکلات زیادی دارد. اعزام بازیکنان سرباز و دانشجو به خارج کار سختی است. مسائل مالی هم به جای خود اما اکنون می‌بینیم که با مدیریت حبیب کاشانی تیم امید بدون آنکه از فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک پولی بگیرد اردوهای خوب خارجی و داخلی برگزار می‌کند که تنها دلیل آن مدیریت درست کاشانی و ارتباطات خوبی است که حبیب کاشانی دارد که توانست گره‌گشای تیم امید شود. باید از تیم امید الگوبرداری کنیم. یا حتی فدراسیون والیبال. می‌بینید که داورزنی چقدر خوب ورزش والیبال را اداره می‌کند بنابراین مدیریت نقش اصلی را دارد. باید مدیریتی با تدبیر داشته باشیم.

* اما شرایط خوب تیم امید باعث شده چالشی بین تیم ملی بزرگسال و تیم امید ایجاد شود و مدام از مسئولین تیم ملی بزرگسال گلایه می‌شنویم.

من نمی‌دانم شرایط قرارداد کی‌روش و شرح وظایف او چگونه است اما با تعامل می‌توان همه چیز را حل کرد.وقتی تیم ملی بزرگسال بازی دوستانه دارد و تیم امید بازی رسمی اولویت با تیم امید است. در همه جای دنیا همین گونه است. با این حال با تعامل بین تیم ملی بزرگسالان و امید فوتبال ملی ما موفق خواهد شد. بازی با تیم‌هایی مثل هندوستان و گوام می‌تواند بازی‌های تدارکاتی خوبی برای جوانان تیم ملی بزرگسال باشد تا آنها کسب تجربه کنند.

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری