اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۴۵۳۹
وکیل پایه یک دادگستری نسبت به اظهارات یکی از وکلا در مورد شکایت ورزشکاران به دادگاه‌های بین‌المللی واکنش نشان دادند.
۱۸:۲۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| غلامرضا رفیعی یکی از وکلای تخصصی حوزه ورزش کشور در گفت‌وگویی، درخصوص اینکه طباطبایی مدعی شده بازیکنان شاغل در فوتبال ایران نمی‌توانند به دادگاه‌های حقوقی برای دریافت مطالبات خود شکایت کنند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد آن آقای محترمی که مصاحبه انجام داده رای شعبه 87 دادگاه حقوقی تهران را خوب مطالعه نکرده است و اگر دادنامه دادگاه را می‌خواند اینگونه اظهارنظر نمی‌کرد که باید فاتحه فوتبال را خواند یا اینکه هر بازیکنی به دادگاه‌های حقوقی شکایت کند مرحوم خواهد شد.

وی افزود: کمیته استیناف فدراسیون‌های کشورها فقط در حوزه اختیارات تیم‌های ورزشی ورود می‌کنند و شما هیچ کشوری را پیدا نمی‌کنید که فدراسیون‌هایش بیایند و اموال و دارایی محکوم را برای محکوم له مصادره کنند.

رفیعی افزود: متاسفانه هر وقت شکایتی در ورزش کشورمان به دادگاه‌های حقوقی شکل گرفته رسانه‌ها طوری عنوان کردند که در کار ورزش دخالت شده و یا عنوان کردند که محرومیت انتظار ورزش است.

وی تاکید کرد: درمورد رایی که شب گذشته اظهارنظر کردم واقعیت این است که بازیکن طلبکار در سال 91 به مرجع تخصصی یعنی فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی شکایت کرده و آن کمیته محترم بعد از تشکیل جلسات متعدد رأی را هم به نفع بازیکن صادر کرده است. بعد از این اتفاق بازیکن شاکی به شعبه 87 مراجعه کرده و دعوای مطالبه وجه کرده است، نه دعوای ورزشی و فوتبالی.

وی افزود: تصمیم قاضی محترم مبنی بر محکومیت باشگاه مربوطه که نمی‌خواهم اسمش را هم بیاورم نه تنها دخالتی در فوتبال نیست بلکه آن قاضی کار درست را انجام داده که درتمام کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.

رفیعی ادامه داد:بازیکنی که سال 91 شکایت کرده و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است به کجا باید مراجعه کند؟ از سال 91 تا امروز چه راه حل برای احقاق حق او صورت گرفته است. آیا این بازیکن بعد از گرفتن حکم کمیته انضباطی که به سود او صادر شده می‌تواند به دادگستری مراجعه و تحت عنوان دادخواست مطالبه وجه شکایت کند؟ پاسخ من صددرصد بله است.

این وکیل ورزشی در ادامه گفت‌وگویی تاکید کرد: برداشت همکار عزیزمان درمورد این مساله کاملا اشتباه است و تعجب می‌کنم که این وکیل جوان مدعی شده بازیکنان باید برای حق و حقوق خود به دادگاه بین‌المللی CAS شکایت کنند. این موضع او به دلیل فقدان تخصص است و باید اشاره کنم هیچ مربی و بازیکنی حق ندارد در دادگاه بین‌المللی ورزش به دنبال احقاق حق باشد. این کار کاملا مغایر بند 34 قانون اساسی کشور است. من امیدوارم دوستان دیگر که تخصص دارند در این مورد اظهارنظر کنند تا مشخص شود این وکیل دچار اشتباه شده است.

این وکیل با اظهار نظر خود دقیقا اصل 34 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده در حالی که فیفا هرگز نمی‌گوید که قانون کشورها را نقض می‌کند مگر یک فدراسیون می‌تواند خودسرانه اموال یک ورزشکار را به خاطر بدهی مصادره کند؟ متاسفانه اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران مملو از ایرادات و مغایر حقوق ورزش و قوانین فیفا است و من امیدوار هستم دوستان از این به بعد با اطلاعات کامل به این مساله ورود کرده و اظهار نظر کنند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین