اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۴۳۷۸

باید از تیم زیر 23 سال بازیکن قرض هم بگیرم، نه اینکه بازیکنی به آنها بدهم!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: ما با کسب 2 پیروزی دیگر می‌توانستیم به فینال لیگ جهانی برسیم، اما این امر محقق نشد.
۲۱:۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران درخصوص شرایط تمرینی تیم ملی اظهار داشت: امروز با ترکیب کامل تیم ملی تمرین کردیم. در روزهای گذشته برخی بازیکنان را در اختیار نداشتیم، چراکه تیم بانک سرمایه را در مسابقات باشگاه‌های آسیا همراهی می‌کردند. پیش از امروز بیشتر روی توان بدنی ملی‌پوشان کار کردیم و امروز هم به مرور تاکتیک‌ها پرداختیم و همه چیز خیلی خوب پیش رفت.

وی درمورد بازیکنانی که از تیم ملی جوانان به اردوی بزرگسالان دعوت شده بودند، گفت: فرصت این فراهم نیست که بخواهم از چهره‌های جدید در مسابقات استفاده کنم. از تیم جوانان کمک گرفتم و چند بازیکن را دعوت کردم. برای مثال از دریافت کننده‌ای دعوت کردم که به نظرم قدرت و توان بسیار بالایی دارد، اما از طرفی دلم می‌خواست که چند بازیکن هم از تیم ملی امید دعوت کنم، اما آنها برنامه‌های خاص خود را دارند. مردم ایران بی‌صبرانه منتظر هستند تا این تیم در مسابقات آسیایی و جهانی نتیجه بگیرد و به همین دلیل از آنها دعوت نکردم.

کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که بعد از لیگ جهانی چقدر از نظر روحی با بازیکنان ایران کار شده است، خاطرنشان کرد: ابتدا استراحت کردیم و سپس تلاش کردیم بازی‌هایی که انجام داده‌ایم را آنالیز کنیم. من دوست دارم توضیح بدهم درمورد بازی‌هایی که در لیگ جهانی داشتیم، اما بهتر است بگویم که ما از نظر تکنیکی مشکلاتی داشتیم. حتی قبل از لیگ جهانی هم با مصدومیت‌هایی روبرو بودیم که بازی‌ها را برای ما سخت کرده بود. ضمن اینکه تمرین در سفر هم بر مشکلات ما اضافه کرده است. ما در 16 روز 9 مسابقه انجام دادیم که بسیار ملی‌پوشان را خسته کرده بود.از نظر روحی باید بگویم که با تک تک بازیکنان جلسه برگزار کردم و تمام آنالیزها و مشکلات بازیکنان را به آنها گفتم و امیدوارم که بتوانیم در تمرینات شرایط روحی بازیکنان را ریکاوری کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به اینکه آیا در لیگ جهانی به اهداف خود رسید یا خیر، تصریح کرد: من باید بگویم که فقط در دو هفته اول لیگ جهانی از روند و بازی شاگردانم راضی بودم، اما در هفته آخر بازیکنان به دلیل صدماتی که در لیگ برتر داشتند نتوانستند عالی ظاهر شوند. برای مثال ما در لهستان تمرینات خوبی را به دلیل مصدومیت بازیکنان برگزار نکردیم. ضمن اینکه بازیکنانی مانند معنوی‌نژاد و عادل غلامی را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. ما با اینکه می‌توانستیم به دو پیروزی به فینال لیگ جهانی برسیم، اما این امر محقق نشد.

وی افزود: درمورد نتایج لیگ جهانی دنبال بهانه‌جویی نیستم، اما این موضوع را هم باید بگویم که به هر حال سطح تیم‌هایی که در لیگ جهانی بازی کردند مانند لهستان، روسیه، ایتالیا و... بسیار خوب بود. صربستان در لیگ جهانی سال 2016 قهرمان شد و در مجموع باید بگویم که توانستیم توانایی خود را برابر تیم‌های قدرتمند تا حدود زیادی نشان دهیم.

کولاکوویچ درمورد مسابقات انتخابی جهان اظهار داشت: با رویکرد جدی‌تری وارد این مسابقات خواهیم شد. رقابت‌های مهمی است و می‌تواند جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را صادر کند. تیم‌های قدرتمند چین، قزاقستان، کره‌جنوبی و قطر در این مسابقات حاضر خواهند بود و ما تلاش می‌کنیم با تمرینات مداوم در سطح خوبی قرار گرفته و وارد مسابقات شویم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درخصوص آخرین شرایط معنوی‌نژاد و شرایط حضورش در تیم ملی امید، گفت: باید برخی بازیکنان را از تیم زیر 23 سال قرض هم بگیرم، چه برسد که بخواهم بازیکنی هم به آنها بدهم! فعلاً که معنوی‌نژاد مصدومیت‌ها را پشت سر گذاشته و توانسته آماده شود بسیار خوشحالم؛ معنوی‌نژاد آینده خیلی خوبی دارد و می‌تواند سرنوشت یک مسابقه را تغییر دهد. وی از ابتدا با تیم بزرگسالان تمرین کرد و فعلاً توضیحی در این خصوص نخواهم داد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین