اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۴۲۲۵

وقتی بسکتبالیست‌های قهرمان آسیا در جهان هیچ بودند!

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران به عنوان قهرمان آسیا، با عملکردی ضعیف مسابقات جهانی را به پایان رساند.
۰۴:۳۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
وانانیوز|  سیزدهمین دوره مسابقات بسکتبال جوانان جهان در حالی به پایان رسید که تیم ملی بسکتبال کشورمان که به عنوان قهرمان آسیا جواز حضور دراین رقابت‌ها را گرفته بود، در نهایت با 6 شکست و یک لرد به مقام پانزدهم در میان 16 تیم دست یافت، عملکردی که شاید فارغ از نتیجه بازی قابل قبولی هم ارائه نشد و شاید پیش از اعزام هم می‌شد این نتایج را با شرایط اردوها و بازی های تدارکاتی که صورت گرفته بود، پیش بینی کرد.

شاید این درک و برداشت برای مسئولان فدراسیون بسکتبال نبود که این تیم باید فراتر از آسیا بازی کند و نمی توان با همان شرایط مقابل غول‌های جهانی رقابت کرد.

اردوی پیاپی در سالن آزادی و چند بازی با تیم‌های باشگاهی و درجه دو صربستان تنها کاری بود که فدراسیون برای آینده سازان انجام داد و حالا اگر با این شرایطی که فراهم کرده‌بود بودند، انتظار نتیجه گیری هم داشته باشند، باید فاتحه این بسکتبال خوانده شود.

 بعد از قهرمانی تیم ملی جوانان ایران در آسیا مانند همیشه مسئولان فدراسیون قول های زیادی برای آماده کردن این تیم در مسابقات جهانی دادند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و نتیجه اش این شد که به کره ای هایی که در آسیا شکست شان داده بودیم، باختیم.

* کادر فنی بدون برنامه در آوردگاه جهانی

یکی از دلایل اصلی برای عدم نتیجه گیری جوانان در جهان، قطعا کادر فنی‌ای است که بدون برنامه خاصی وارد مسابقات می‌شود و همین می‌شود که در نیمه دوم عملکرد بازیکنان به حد صفر می‌رسد و توان جسمانی و تاکتیکی برای بازی ندارند.

رضا نوری در مسابقات قهرمانی آسیا داشته های خود را رو کرد و فدراسیون برای تقویت تیم یک مربی صرب را وارد کرد، اما عملا نتیجه‌ای که کسب شد نشان داد که کاری برای جوانان نتوانست انجام دهد.

چندین دوره است که جوانان ایران در مسابقات جهانی نتایج خوبی کسب نمی‌کنند و این موضوع هنوز برای فدراسیون بسکتبال جا نیفتاده است که برای یک رقابت جهانی باید تدارک جهانی دید و امیدواریم شخص محمود مشحون به عنوان رئیس فدراسیون نقدهای صورت گرفته را در بهبود وضعیت به کار بگیرد و شاهد روزی باشیم که بین قهرمانی در آسیا و حضور در مسابقات جهانی فاصله صفر تا صد نباشد!
انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین