اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۷۵۱
پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: شاید تیم ملی فوتبال امید ایران با حضور یک مربی خوب خارجی به موفقیت بیشتری دست پیدا می‌کرد.
۱۵:۳۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| علی موسوی در گفت‌وگویی، در مورد انتخاب امیرحسین پیروانی به عنوان سرمربی تیم ملی امید فوتبال ایران،‌ گفت: پیروانی در زمینه جوانان و امید تجربه دارد. بحث پیروانی نیست. رده سنی امید بسیار حساس است و افرادی که در این رده فعالیت می‌کنند تشنه یادگاری هستند و به تیم ملی بزرگسالان می‌رسند. با یک مربی خارجی شاید موفقیت بیشتری حاصل می‌شد و بازیکنان با آموزش قوی راهی تیم ملی بزرگسالان می‌شدند. 

وی افزود: پیروانی انسان خوبی است و در مسابقات جام جهانی جوانان تیم خوبی ساخته بود اما تجربه کافی برای کسب نتیجه نداشت تا تیمی که توان راهیابی به مرحله دوم جام جهانی را داشت نتواند به این موفقیت برسد. زمانی که ما در رده سنی امید بازی می‌کردیم یورگن گده هدایت تیم را بر عهده داشت. او بازیکنان خوبی به تیم ملی بزرگسالان تحویل داد. از آن تیم ملی امید بازیکنانی مثل مهدی پاشازده، کریم باقری، سرجیک تیموریان، فرد ملکیان،‌ ادموند بزیک، سهند رازیان، حمید مطهری و ... به تیم ملی بزرگسالان رسیدند.

موسوی در مورد اینکه آیا با این شرایط تیم ملی امید می تواند به موفقیت برسد، خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم پیروانی در رده جوانان کار کرده اما تیم ملی امید در مقطع حساسی است و می‌توانند بهترین مربیان دنیا را در این رده استخدام کنند. با تمام احترامی که برای پیروانی قائل هستم این تیم به یک مربی بین‌المللی نیاز دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد عملکرد استقلال در فصل نقل و انتقالات، گفت: استقلال در لیگ شانزدهم فراز و نشیب زیادی داشت و هدفش برای جذب بازیکن مشخص نبود. معلوم نبود استقلال به دنبال لیگ برتر، جام حذفی یا لیگ قهرمانان آسیا است.  آنها یک تعداد بازیکن به صورت احساسی جذب کردند که در نیم فصل هم از تیم جدا شدند تا تیم به مشکل بخورد. امسال باید یک اتاق فکر تشکیل می‌دادند تا به نتیجه برسند سال گذشته با چه مشکلی روبرو شدند. فشار روحی و روانی زیادی روی مدیریت و کادرفنی هست که در یارگیری درست عمل نکردند یا دیر این اقدام را انجام می‌دهند. این مسئله نباید باعث شود که یارگیری کورکورانه کرد. باید بر اساس نقاط قوت و ضعف بازیکن جذب کرد.

وی در مورد اینکه آیا تا به امروز این اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: هنوز نه چرا که هدف استقلال مشخص نیست که آیا این تیم به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است یا اینکه به دنبال موفقیت در آسیاست. استقلال در سه چهار خط نیاز به جذب بازیکن خوب و طراز اول دارد. استقلال سال قبل در میانه فصل تصمیم به جوانگرایی گرفت در شرایطی که در ابتدای فصل با گرفتن بازیکنان گران توقع موفقیت به وجود آوردند. باید هدف تیم مشخص شود و به هواداران بگویند که مثلا امسال دنبال قهرمانی هستند یا اینکه می‌خواهند با جوانگرایی سه سال بعد نتیجه بگیرند. نباید با اعصاب هواداران بازی کرد باید بگویند که چه می‌خواهند.

موسوی در مورد اینکه مهدی تاج اعلام کرد فوتبال رشته اول ورزش کشور است که این مسئله با اعتراض سایر رشته‌ها دنبال شد، گفت:  نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا فوتبال ورزش اول است و کسی نباید از این موضوع ناراحت شود. مردم در همه دنیا به فوتبال علاقه زیادی دارند و این وضعیت در ایران هم وجود دارد. خود کشتی‌گیر ها هم به فوتبال علاقه زیادی دارند. والیبالیست‌ها یا کشتی‌گیرها که به این مسئله اعتراض کردند منظورشان این نیست که فوتبال ورزش اول از نظر محبوبیت نیست بلکه آنها می‌گویند باید به این رشته‌ها هم به اندازه کافی رسیدگی کرد. دیدم در کشتی‌، والیبال، بسکتبال،‌قایقرانی و... چه زحماتی کشیده می‌شود. باید به همه این رشته‌ها از لحاظ مالی توجه کرد تا همه ورزشکاران در شرایط خوب به فکر کسب موفقیت در عرصه‌های‌ بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/ا
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری