اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۸۸۸۰

ایران - مونته‌نگرو؛ پیش‌درآمدی برای پنجمین صعود به جام جهانی!

تیم‌ ملی فوتبال ایران فرداشب در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی مونته‌نگرو خواهد رفت.
۰۳:۴۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز|  تیم ملی فوتبال ایران از هفته هشتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه 22 خرداد امسال در تهران به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت و این در حالی است که در صورت کسب 3 امتیاز این دیدار تیم ملی ایران جواز صعود به جام جهانی را کسب خواهد کرد.

بر همین اساس برنامه آماده‌سازی شاگردان کی‌روش از قبل از این دیدار آغاز شده و تیم ملی فوتبال ایران بعد از برگزاری اردوی اتریش، شب گذشته راهی کشور مونته‌نگرو شد تا یکشنبه شب در دیداری تدارکاتی در این کشور به مصاف شاگردان لوبیشا تومباکوویچ برود.

این دیدار 14 خرداد ماه در ورزشگاه Podgorica City شهر پودگوریسا و از ساعت 23 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

مونته‌نگرو در گروه E رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه اروپا و در پایان هفته پنجم این رقابت‌ها بعد از لهستان در رده دوم قرار دارد و از شانس‌های صعود به جام جهانی محسوب می‌شود.

تیم‌‌های ملی ایران و مونته‌نگرو قبل از جام جهانی 2014 برزیل نیز در اردوی اتریش به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته جالب دیدار فرداشب سرمربیگری تومباکوویچ، سرمربی یوگسلاو تیم ملی مونته‌نگرو است؛ مربی نام آشنایی که در سال 1389 هدایت تیم پرستاره استیل‌آذین را برعهده گرفت اما به خاطر کسب نتایج ضعیف از این تیم اخراج شد.

از سوی دیگر در آخرین رده‌بندی اعلام شده تیم‌های ملی فوتبال کشورهای مختلف دنیا از سوی فیفا، می‌توان به اختلاف 22 پله‌ای دو کشور اشاره کرد؛ جایی که تیم ملی کشورمان در این رده‌بندی در رده رده سی‌ام جهان و اول آسیا ایستاده اما مونته‌نگرو در رده 52 جهان و 28 اروپا قرار دارد.

*ایران - مونته‌نگرو؛ پیش‌درآمدی برای پنجمین صعود به جام جهانی!

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تیم ملی ایران در ابتدای امر با ترکیبی نصفه و نیمه راهی کشور اتریش شد و سپس لژیونرها به همراه بیرانوند به تمرینات این تیم اضافه شدند تا روند برگزاری اردوی اروپایی شاگردان کی‌روش طی چند روز گذشته کامل شود؛ هرچند که قرار است سایر بازیکنان پرسپولیس نیز بعد از دیدار تیم ملی و مونته‌نگرو به اردو اضافه شوند.

نکته دیگر اینکه این دیدار پیش درآمدی بر دیدار ایران و ازبکستان است؛ دیداری که اگر با پیروزی شاگردان کی‌روش به پایان برسد می‌تواند حکم صعود تیم ملی را برای پنجمین بار به جام جهانی امضا کرده و افتخار بزرگ دیگر را برای فوتبال ایران به ارمغان بیاورد.

کی‌روش می‌تواند در دیدار فرداشب دستورات تاکتیکی خود را به خوبی مرور کرده تا با مشخص شدن نقاط ضعف و قوت تیم ملی، این تیم با قدرت هرچه بیشتری به مصاف تیم ملی ازبکستان برود.

انتهای پیام/ا
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین