اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۸۶۵
کارشناس داوری فوتبال با بیان اینکه محروم کردن داوران دردی را دوا نمی‌کند، گفت: بهتر بود دپارتمان داوری به جای محروم کردن علیرضا فغانی او را به لیگ‌‌های پایین‌تر می‌فرستاد.
۱۵:۴۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-محمد فنایی درباره محرومیت چهار جلسه‌ای علیرضا فغانی از قضاوت در لیگ برتر با بیان مطلب فوق اظهار کرد: ابتدا اجازه بدهید از رئیس کمیته داوران انتقاد کنم که چرا بلافاصله بعد از بازی و بدون برگزاری جلسه و هماهنگی با دپارتمان داوری، در رسانه‌ها اعلام کرد که فغانی محروم می‌شود. نگاه‌ها باید نگاه مدیریتی باشد. اگر قرار است همه یک چیز را بگویند و رئیس کمیته داوران هم آنرا تکرار کند که خوب نیست.

کارشناس داوری ادامه داد: مدیران و مسئولان باید با سیاست و درایت باشنند. ممکن است خیلی‌ها نظرات احساسی بدهند. آنهایی که مسئولیت دارند باید با درایت اتفاقات را بررسی و رای را صادر کنند. تنها مرجعی که می‌‌تواند جرایم مربوط به داوران را اعلام کند، کمیته و دپارتمان داوری است. اگر همه چیز قانونی باشد جامعه هم دیگر سوء استفاده نمی‌کند.

فنایی با اشاره به ورود وزارت ورزش و مجلس به اشتباهات داوران، تصریح کرد: اگر وزارت ورزش و یا مجلس دغدغه‌ای در این زمینه دارند، نمی‌توانند خودشان اظهار نظر کنند. مطمئنا آنها هم سیستمی دارند که باید ابتدا کار کارشناسی صورت بگیرد و سپس مسئولان تخصصی آنها نظر بدهند.

وی در پاسخ به این سئوال که «آیا محروم کردن داور در اساسنامه کمیته داوران وجود دارد؟» گفت: انواع محرومیتهای داوران به کمیته و دپارتمان داوری بستگی دارد. قطعا آیین نامه‌هایی هم هست که باید دید محرومیت در گام اول چطور است و در گام دوم به چه شکلی. اگر نظر مرا بخواهند می‌گویم محروم کردن داوران هیچ دردی را دوا نمی‌کند. به داورانی مثل فغانی که چنین اشتباهاتی دارند نباید حق داوری در لیگ برتر داده شود و نه اینکه آنها را محروم کنند.

پیشکسوت داوری تاکید کرد: بهتر بود به جای محرومیت فغانی از وی در رده‌های پایین‌تر استفاده می‌شد. وقتی داوران اشتباهی می‌کنند و به لیگ پایین‌تر فرستاده می‌شوند، از لحاظ مالی یک مقدار ضرر می‌کنند و این باعث می‌‌شود تا سایر داوران احساس کنند در صورت اشتباه کردن، ضرر خواهند کرد. ضمن اینکه لیگهای پایینتر هم این احساس را دارند که یک داور بین المللی در کنار آنهاست.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین