اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۶۴۵۶

تلاطم در روئینگ؛ اتمام حجت با سرمربی خارجی و چند دستگی در فدراسیون

فدراسیون قایقرانی ایران با جیوگانیک اتمام حجت کرد در صورتی که نمی‌تواند در کنار فرزام کار کند بهتر است از ایران برود.
۰۴:۵۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| همه حاشیه‌های قایقرانی از زمان ورود جیوگانیک شروع شد؛ با ورود سرمربی رومانیایی با رزومه خوب که مدال‌های طلای زیادی در المپیک و جهان در کارنامه ثبت کرده است. سرمربی خارجی که از میان 20 مربی منتخب فدراسیون قایقرانی ایران انتخاب شد و قول داد در بازی‌های آسیایی جاکارتا 3 طلا و 3 نقره را برای ایران کسب کند؛ به شرطی که هم تیم دختران را داشته باشد و هم تیم پسران.

اما شرایط آن طور که جیوگا می‌خواست پیش نرفت و روئینگ ایران دو دسته که نه چند دسته شد! 4 قایقران به طور ویژه با افشین فرزام کار کردند، 9 قایقران با بهناز مرادخانی و تیم پسران نیز با هدایت سرمربی خارجی کارش را شروع کرد.

در حالی که مسئولان فدراسیون قایقرانی اعلام کرده بودند با نظر مثبت مربیان و ورزشکاران جیوگانیک را به ایران آورده و با او تا سال 2018 قرارداد بسته‌، اما به نظر می‌رسید مخالفت افشین فرزام و قهر او همه برنامه‌ها را بهم ریخت.

رئیس و دبیر فدراسیون بارها با ورزشکاران و مربیان جلسه گذاشتند تا این اختلافات را کم کنند، اما این جلسات فقط 2 نتیجه داشت؛ قهر رئیس کمیته روئینگ و اتمام حجت با جیوگا. تمامی این اتفاقات باعث شد تا برخی از اعضای این کمیته و حتی مربیان ملی علیه فرزام موضوع بگیرند و اعلام کنند رفتن جیوگا قطعا به ضرر قایقرانی ایران خواهد بود.

مسئولان فدراسیون اصرار دارند فرزام تیم خودش را داشته باشد و جیوگانیک نیز تاکید دارد کسب مدال در حالی محقق می‌شود که وی هر دو تیم را در اختیار بگیرد. حالا اختلافات این 2 مربی (فرزام و جیوگانیک) حاشیه‌هایی را به وجود آورده که فدراسیون نیز تصمیم گرفته برای دور شدن از حواشی جیوگانیک را راهی کشورش کند. تصمیمی که قطعا تبعاتی را برای قایقرانی ایران به وجود خواهد آورد.

قهر رئیس کمیته روئینگ باعث شد تا مربیان و اعضای دیگر این کمیته نیز تصمیم به رفتن بگیرند، اما رئیس و دبیر فدراسیون همچنان اصرار دارند در حالی می‌توانند جیوگا را نگه دارند که فرزام نیز در کنار این مربی خارجی باشد.

همه این اتفاقات در حالی رخ داده که همه هدف فدراسیون این بود تا روئینگ پسران را بهبود ببخشد و دوباره این رشته به اوج برگردد، اما حاشیه‌های ایجاد شده هیچ فرصتی را به مربیان نمی‌دهد تا روی برنامه‌هایشان تمرکز کنند و خودخواهی‌ها باعث شد تا دریاچه آرام آزادی دچار تلاطم شود. تلاطمی که اگر به درستی مدیریت نشود ممکن است طوفانی را به پا کند که دود آن به چشم ورزشکار می‌رود.

قایقرانی یکی از رشته‌های پرمدال در بازی‌های آسیایی و المپیک به شمار می‌رود و کسب یک طلا در این رشته روی جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی تاثیر زیادی می‌گذارد. بنابراین لازم است مسئولان فدراسیون تصمیم درستی بگیرند تا روئینگ‌سواران از حاشیه دور شوند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین