اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۴۵۲۹

کار پرسپولیسی‌ها در صفحات مجازی قشنگ نبود/صبا فقط دفاع می‌کرد و برنامه‌ای برای حمله نداشتیم!

هافبک تیم صبای قم گفت:درگیری 2 بازیکن در رختکن قبل از بازی آخر مقابل استقلال خوزستان روحیه تیمی ما را به هم زد.
۱۵:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| قاسم دهنوی در گفت‌وگویی، در خصوص اتفاقاتی که منجر به سقوط صبای قم به لیگ آزادگان رخ داده است صحبت کرد.

وی در بخش اول گفت‌وگوی خود، در خصوص مسائلی که پیرامون داوری بازی صبا و استقلال خوزستان مطرح شده است، گفت: اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است و شاید در صحنه گل دوم ما که توسط داور خطا اعلام شد ما می‌توانستیم همان جا کار را تمام کرده و در نهایت در نیمه دوم از فرصت‌ها استفاده کنیم و در لیگ بمانیم. مشکل دیگر اینجا بود که دقیقه 50 به ما اعلام کردند که سیاه‌جامگان به پرسپولیس گل زده و همین موضوع باعث شد روحیه تیمی ما پایین بیاید و شتاب‌زدگی و عجله در کار بازیکنان ایجاد شود.

*صبا باید می‌برد اما فوتبال ایران و اروپا را قیاس نکنند

هافبک صبا در خصوص اینکه مسئولان این باشگاه از پرسپولیسی‌ها گلایه دارند، گفت: من شنیده‌ام که گفته‌اند این اتفاقات در اروپا هم رخ می‌دهد ولی من برای شما مثالی می‌زنم اگر رئال مادرید مثلاً از رونالدو استفاده نمی‌ کند اما در نهایت موراتا را بازی می‌دهد که 15 گل در طول فصل زده است. ما نباید اصلاً فوتبال اروپا را با ایران قیاس کنیم. پرسپولیس با ترکیبی به میدان رفته بود که همه جوان بودند ضمن آنکه از طرف دیگر آنها می‌توانستند مقابل ذوب آهن هم با نفرات ذخیره به میدان بروند. اینها همه شائبه‌ ایجاد کرده اما حرف من این است که تیم صبای قم باید خودش برنده بازی می‌شد و اگر در مورد بازی‌های دیگر و داوری حرف زده می‌شود فقط نوعی گلایه است. ما خودمان بازی را نبردیم و لیگ را از دست دادیم اما رفتارهای بعد از مسابقه زشت‌تر بود.

*کار پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی درست نبود

دهنوی در ادامه گفت‌وگو با فارس، تأکید کرد: بعد از بازی در فضای مجازی لیدرهای پرسپولیس از اینکه صبا را به لیگ پایین‌تر انداختند خوشحال بودند و در ماشین فیلم‌هایی را گرفتند و پخش کردند که صحنه‌های جالبی را رقم نزد. همه این مسائل یک روز به خودشان برمی‌گردد حالا چه زمانی و کی چنین اتفاقی بیفتد آن دیگر دست خداست. من همین جا می‌گویم اگر صبای قم صعود کرد به خاطر مشکلات نیم‌فصل اول بود. کادر فنی نتوانست در آن زمان تیم را جمع کند و در نیم‌فصل دوم به خودمان آمدیم و تنها تیمی بودیم که جزو 8 تیم ابتدایی قرار گرفتیم. حالا هم می‌گویم تیم سقوط کرده و نباید آن را به گردن داور و تیم‌های دیگر انداخت. اگر هم دپارتمان داوری سعی کرده که با نشان دادن یک عکس به همه بگوید داور اشتباه نکرده به نظر من این یک نوع ماست‌مالی است! دیروز دیدم روی سر عمران‌زاده فلش کشیده‌اند و مدعی شدند که او خطا کرده اما الان که تیم سقوط کرده این حرف‌ها زیاد است. اگر ما می‌بردیم و سیاه‌جامگان هم برنده می‌شد سایپا با آن همه امکانات حقش خورده می‌شد و به نظر من اگر سایپا سقوط می‌کرد باید به این فوتبال شک می‌کردیم. سیاه‌جامگان دو سال است با تفاضل گل و یک امتیاز در لیگ می‌ماند و سایپا با آن همه عظمت حیف بود که به لیگ پایین‌تر برود.

* تیم ما فقط دفاع می‌کرد و برنامه‌ای برای حمله نداشت

هافبک صبا در خصوص انتقاداتی که بعد از بازی با استقلال از کادر فنی کرده بود،‌گفت: واقعیت این است که من فردی رک هستم و اگر چیزی را می‌بینم باید بگویم. صبا شرایط خوبی در خط حمله نداشت و متأسفانه ما فقط دفاع می‌کردیم. شاید اسمش را نبود خلاقیت بگویم هر چند کادر فنی هم استرس داشت و ما هم از کار آنها و استرس‌هایی که روی آنها وجود دارد خبر نداریم. فقط این را بگویم حالا که صبا سقوط کرده همه مقصر هستیم از آن بالایی که می‌توانست به تیم کمک کند و نکرد تا پایین‌ترین عضو تیم.

وی ادامه داد: ما باید اول فکر کنیم که خودمان چه کار کردیم که صبا سقوط کرد.به نظرم می‌شد بازیکنان نیم‌فصل اول را حفظ کرد و اگر این عملکرد خودمان را بسنجیم شاید الان به دلایل سقوط صبا زیاد فکر نکنیم. بچه‌ها انصافاً زحمت خودشان را کشیدند ولی قبول کنید اصلاً از تیم حمایت نمی‌شد و ما در نیم‌فصل اول یک شرایط کابوس‌وار را داشتیم. ما فقط امسال 43 درصد پول گرفتیم و از سال گذشته هم خیلی از بازیکنان 50 درصد طلبکار هستند. یکسری از آقایان از بیرون می‌توانستند به تیم کمک کنند و شاید نخواستند.

*صبا نباید مثل پاس شود

دهنوی در خصوص اینکه تکلیفش با صبا چه می‌شود،‌گفت: من که قرارداد ندارم و در این چند روز هم انصافاً خجالت می‌کشیدم در مورد شرایط تیم صحبت کنم. باید ببینم چه می‌شود. یک سال زحمت کشیدیم ولی بعضی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که تیم داخل کما می‌رود. شما ببینید در چند هفته پایانی به تیم سیاه‌جامگان چقدر روحیه دادند و از زمانی که میثاقیان به این تیم رفت من بارها به بچه‌های تیم گفتم که میثاقیان این تیم را نگه می‌دارد چون قبلاً سه ماه با او کار کرده بودم و مرتب ترس داشتم که او روحیه و انرژی‌اش را به تیم تزریق کند که در نهایت این اتفاق هم افتاد. تیم ا کبر میثاقیان یقه خیلی از تیم‌های بزرگ را گرفت ولی از این طرف ما نه تنها روحیه نداشتیم بلکه با کشوری‌فری طرف بودیم که تک و تنها بود و به شخصه هم به او خیلی ارادت دارم. در نیم‌فصل اول می‌دیدیم که تیم می‌بازد ولی او تلاش می‌کرد که برای کل تیم بودجه تأمین کند اما تک و تنها بود. امیدوارم صبا مثل برق شیراز نشود و سرنوشت پاس و استقلال اهواز را پیش‌روی خود نبیند. امیدوارم مسئولان پشت کار را بگیرند و حیف است جوانان قمی که هر چند تعدادشان کم بود حقشان ضایع شود. اگر دوست ندارند تیم‌داری نکنند تا صبا به سرنوشت تیم‌های دیگر دچار نشود.

*درگیری 2 بازیکن در رختکن روحیه تیم را به هم ریخت

 قبل از دیدار آخر صبا محسن فروزان با کیوان امرایی درگیر شد و این درگیری فیزیکی صحنه‌های زشتی را در رختکن صبا رقم زد. خبرنگار فارس در این زمینه از قاسم دهنوی سؤال کرد که آیا این اتفاقات تأثیری روی روحیه بازیکنان صبا داشت یا خیر، گفت: تعجب می‌کنم که شما همه اتفاقات را می‌دانید اگر بخواهم در موردش حرف بزنم باید این را هم به کادر فنی برگردانم. وقتی دو بازیکن که اتفاقاً آنها دوستان صمیمی من هم هستند درگیر می‌شوند تنها کسی که باید تصمیم بگیرد کادر فنی است. این مربی است که باید یک تصمیم درست اتخاذ کند. شاید گفتن این حرف درست نباشد ولی این درگیری باعث شد تیم ما از لحاظ روحی و روانی خیلی زیر سؤال برود. به نظر من کادر فنی صبا نباید به سادگی از این مسأله می‌گذشت و الان همه هر چه بگوییم بد است. نمی‌شود حالا که تیم سقوط کرده به عقب برگردیم و متأسفانه الان هم یکسری‌ها به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند. شاید اگر این مسائل جمع می‌شد صبا به دسته پایین‌تر سقوط نمی‌کرد.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین