اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۴۲۱۹

پیروزی امیدهای ایران بر ارتش سرخ چین

تیم ملی والیبال ایران موفق به شکست چین یکی از مدعیان اصلی رقابت ‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا شد.
۱۶:۱۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| کوچه و خیابان‌های اردبیل عصر امروز (جمعه) خلوت بود. انگار همه برای حمایت از تیم ملی والیبال امید ایران به سالن حسین رضازاده رفته بودند. همه می‌دانستند از ساعت 15 شاگردان سیچلو در فینالی زودرس برابر چین صف آرایی می‌کند.

اسماعیل مسافر، رحمان تقی‌زاده، سلیم چپرلی، سهند الله وردیان، امین اسماعیل نژاد، جواد کریمی و محمدجواد دلیری بازیکنان شروع کننده این دیدار مهم بودند.

به نظر می‌رسید سیچلو روی نقطه ضعف تیم خود کار کرده و تأکید زیادی روی اسپک‌های ارتفاع کوتاه داشته چراکه شاگردانش با تمرکز روی این موضوع در ست نخست امتیازهای زیادی را از حمله کسب کردند. تیم چین هم که انگار به شدت تحت تأثیر جو حاکم بر سالن و تشویق بی‌امان تماشاگران قرار گرفته با اشتباهات فردی متحمل شکست 25 بر 18 در این ست شد.

ست دوم هم امیدهای ایران با انگیزه به میدان آمده و از همان ابتدای کار اختلاف امتیازشان را با رقبای چینی خود زیاد کردند. تیم ایران با دفاع بی نقص تقی زاده حملات حریف را خنثی می‌کرد. بازی سازی خوب کریمی و اسپک‌های سرعتی سهند الله وردیان چاشنی حملات تیم ایران بود. در این میان اسماعیل نژاد به عنوان مهاجم اول ایران نقشی کلیدی در برتری تیمش ایفا می‌کرد و ایران این هم به برتری 25 بر 15 دست یافت.

در ست سوم چینی‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و با تمرکز برحملات از کناره‌ها و امید به خطای دفاع ایران بازی می‌کردند. اما بعد از وقت استراحت فنی اول و توصیه‌های سیچلو بازهم روند بازی به سود ایران دنبال شد. تماشاگران لحظه ای دست از تشویق نمی کشیدند تا سرانجام ارتش سرخ چین را وادار به تسلیم برابر امیدهای والیبال ایران کردند.

ایران این دیدار را با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای (25-18، 25-15 و 25- 18) برد و صدرنشین گروه E شد.

شاگردان سیچلو در ادامه رقابت‌ها ساهت 17 و 30 دقیقه روز یکشنبه با قزاقستان تیم چهارم گروه F مصاف خواهد کرد.

انتهای پیام/ر

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین