اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۱۷۲
مدیر رسانه‌ای اسبق بایرن مونیخ از خالق تیکی‌تاکا هم تعریف و انتقاد کرد.
۱۳:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| در چند روز گذشته 2 اتفاق ناخوشایند برای بایرنی‌ها رخ داده است. تیم پرعنوان آلمان‌ها در لیگ قهرمانان اروپا تحت هدایت کارلو آنچلوتی، سرمربی نامدار ایتالیایی‌اش در مصاف مرحله یک چهارم نهایی جام، برابر رئال مادرید شکست خورد و حذف شد.

بعد از آن واقعه باخت در نیمه نهایی جام حذفی آلمان مقابل بورسیادورتموند پیش آمد.

با توجه به این دو اتفاق، موضوعی که هم اکنون از سوی تحلیل‌گران بسیار مطرح می‌شود، علل ناکامی سرخ‌پوشان مونیخی در جام اروپایی است.

همینطور با نگاهی به گذشته‌های دور و نزدیک، این سئوال را مطرح می‌کنند که چرا در دوران مربیگری یوپ هینکس و اوتمار هیتسفلد، فتح اروپا حاصل شد اما در 3 سال 2013 تا 2016 که پپ گواردیولا(مربی کنونی منچسترسیتی) و خالق تیکی‌تاکا، سکان هدایت تیم را برعهده داشت، قهرمانی اروپا به دست نیامد!

به این پرسش تاکنون از زوایای گوناگون کارشناسان پاسخ داده‌اند. آخرین نفری که دراین زمینه کوتاه و مختصر نظر داده، کسی جز مدیر رسانه‌ای سابق باشگاه یعنی مارکوس هورویک نیست.

او چهره‌ای بود که خود در روزگار جوانی فوتبال بازی می‌کرد و البته در امور رسانه، تحصیل کرده بود. به همین خاطر 35 سال در پرافتخارترین باشگاه ژرمن‌ها کارکرد تا این که بازنشسته شد.

هورویک 60 ساله در گفت‌وگویی که با اتحادیه روزنامه‌نگاران مونیخ انجام داد، از هم تعریف کرد و هم انتقاد داشت.

وی ابتدا از خوبی‌های پپ گفت: پپ گواردیولا یک نابغه است. او 2 کلاس از تمام مربیانی که ما در بایرن داشتیم، بهتر بود.

این چهره همچنین به یک نقطه منفی این مربی نیز اشاره کرد و گفت:اما بازیکنان با حضورش دست به آب و آتش نمی‌زدند. در حالیکه در زمان یوپ هاینکس و اوتمار هیتسفلد چنین اتفاقی افتاد و از همین طریق نیز موفقیت کسب شد.

بایرنی‌ها در دوران حضور هینکس و هیتسفلد در سال‌های 2001 و 2013 فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند.اما در 3 سالی که پپ هدایت باوارایی‌ها را برعهده داشت، 3 بار در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان شکست خورده و حذف شدند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری