اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۱۲۹۷
رئیس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولین از اعزام ۱۹ دوومیدانی پارالمپیکی به بازی‌های کشورهای اسلامی خبر داد.
۱۷:۳۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز|  بهمن رضایی درباره اعزام تیم ملی دوومیدانی ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: در بخش جانبازان و معلولین 5 ورزشکار و در بخش نابینایان و کم‌بینایان 14 ورزشکار به این مسابقات اعزام می‌شوند که همه در قالب تیم ملی دوومیدانی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور خواهند یافت.

وی افزود: طبق اعلام برگزار کننده مسابقات در قسمت معلولیت‌های جسمی و حرکتی تنها رقابت‌های کلاس‌های F56 و F57 در مواد پرتاب وزنه و دیسک برگزار می‌شود و البته باید گفت چون میزبان مسابقات در این دو کلاس و ماده قوی‌تر هستند، رقابت‌ها را نیز محدود کردند.

رئیس انجمن دوومیدانی خاطر نشان کرد: پنج ورزشکاری که از فدراسیون جانبازان و معلولین انتخاب شدند، افرادی هستند که نفرات اول و دوم کلاس و ماده خود به شمار می‌روند و سه نفر از آنها به تازگی در بازی‌های پارالمپیک ریو حضور داشتند.

وی گفت: در بخش نابینایان و کم بینایان نیز 13 ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند که مسابقات آنها در مواد پرتابی، دوها و پرش‌ها برگزار خواهد شد.

رضایی اعلام کرد: برای اولین بار است که در مسابقات کشورهای اسلامی، رقابت‌های بخش معلولین با افراد غیرمعلول همزمان با هم برگزار می‌شود و طبق آخرین اعلام حدود 40 کشور برای شرکت در این رویداد ورزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس انجمن دو ومیدانی گفت: تمرینات این ملی‌پوشان به صورت غیر متمرکز برگزار شده و یک اردوی متمرکز که متصل به اعزام نیز است برای آنها در نظر گرفتیم که از 16 تا 23 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود.

در بخش جانبازان و معلولین جاوید احسانی شکیب، علی محمدیاری (تهران)، مهدی مرادی (زنجان)، جواد دلاکه ( گیلان)، علیرضا قلعه ناصری (خوزستان) به این مسابقات اعزام می‌شوند و در بخش نابینایان و کم‌بینایان نیز وحید علی نجیمی، هاجر صفرزاده (اصفهان)، سامان پاکباز (کهگیلویه و بویراحمد)، امیر خسروانی (فارس)، آرش خسروی، حسین سعیدی، سید عرفان حسینی، سجاد نیک پرست (بوشهر) و مسعود حیدری (لرستان) ملی‌پوشان اعزامی به این مسابقات هستند.

بازی‌های کشورهای اسلامی از 24 تا 31 خرداد ماه به میزبانی باکو برپاست.

انتهای پیام/ر
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری