اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۰۹۶۱
سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز گفت: بازیکنانم برای زندگی دست و پا نزدند اما برای نمردن باید تلاش کنند.
۱۹:۳۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز|  فرهاد کاظمی سرمربی ماشین سازی تبریز در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس گفت: درباره شرایط جدولی تیم باید بگویم که آن جمله معروف مرگ و زندگی است که بازیکنانم برای زندگی دست و پا نزدند اما برای نمردن باید تلاش کنند. این پتانسیل تیمی ما نبود. آن چیزی که ما می خواستیم نبود. وقتی برای مردن دست و پا می زنید مشهود است.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) حدیثی دارد که می‌فرماید وقتی تلاش کردم اما اتفاقی نیفتاد فهمیدم که خدا نخواسته است. اما ما تلاش هم نکردیم و حالا بازیکنانم باید برای نمردن تلاش کنند. 

کاظمی ادامه داد: برای بازی فردا پیام صادقیان، بهمن کامل و به احتمال 50 درصد حمید علی‌عسگری را در اختیار نداریم و امین حاج‌محمدی هم مصدومیت مختصری دارد که برای بازی فردا می‌رسد.

سرمربی ماشین‌سازی درباره اینکه مربیان در نشست‌های خبری قبل از بازی این تیم صحبت از قدرت ماشین‌سازی می‌کنند اما در زمان بازی شرایط متفاوت می‌شود،‌خاطرنشان کرد: چندین بار گفته‌ام که اسم بزرگی نمی‌آورد و روح آدم باید بزرگ باشد. دیدید که در بازی با استقلال خوزستان زمانی که عقب بودیم 6 گل نزدیم اما در 2-3 بازی اخیر به خصوص بازی با پیکان و پدیده بدترین نمایش خودمان را داشتیم. پرسپولیس سر حال است و آنها تیم یکدستی هستند که از لحاظ روحی بسیار بالا هستند.آنها برای بردن تلاش زیادی می‌کنند تا شخصیت تیمی خود را حفظ کنند. باید مقابل پرسپولیس کم اشتباه بود. چرا که با یک اشتباه کوچک تیم شکست می‌خورد. ساده‌ترین کار ما اندازه مدرسه فوتبال هم نبود.درست است که جلوی دروازه فرصتی نداشتیم اما به حریف هم فرصت ندادیم تا اینکه مدافع ما یک اشتباه کرد. 

وی ادامه داد: ما نظم تیمی خوبی داریم اما تا زمانی که گل نخوردیم نظم ما خوب است اما بعد از اینکه گل اول را می‌خوریم از هم پاشیده می‌شویم.اسم هیچ گاه بزرگی نمی‌آورد و یک بازیکن جوان وقتی به بازی می‌آید هر چه در چنته دارد می‌گذارد چون آن بازیکن روح بزرگی دارد. بازیکنان ما تلاش واقعی نمی‌کنند. آنها حتی اگر در حد نام تیم لیگ یکی هم باشند خوب است اما در این دو بازی چیزی از آنها ندیدم. پدیده به اینجا آمد و ما برای این تیم برنامه داشتیم اما گاهی شیطنت‌هایی در کنار ما می‌شود. من همواره از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که خوب کار می‌کنند اما هر بار اتقاقاتی می‌افتد. از رفتن دروازه‌بان ما گرفته تا تماس‌های مشکوک که بازیکنان تیم ما را فلان تیم یا بهمان تیم می‌خواهد. کدام بازیکن ما را می‌خواهند؟ من که خودم نیم‌فصل گفتم هر بازیکنی می‌خواهد برود، برود. نگویند دست و پا زدیم و کار کردیم. بلکه بگویند خیانت کردیم به طوری که کسی این کار را نکرد.

کاظمی تصریح کرد: بازیکن ما روی نیمکت یخ نمی‌کند اما می‌گویند سه تیم او را می‌خواهند! همین مسائل روح بازیکنان ما را به هم می‌ریزد و آنها را بزرگ می‌کند. در ماشین‌سازی بازیکنانی آمدند اما تیم بالانس نبود. ما هم نخواستیم کسی برود و آنها خودشان رفتند. نمی‌شود جلوی کسی را گرفت. درست است که در بازی قبل دست‌هایم را به نشانه تسلیم مقابل شما بالا بردم اما این به این معنا نیست که همه تقصیرها با من است. 10 درصد مربی نقش دارد و 70 درصد به مدیریت و کار سیستماتیک و همچنین بازیکنان مرتبط است. همه باید تلاش کنند روح من بزرگ است و هر جا بازیکنی گیر می‌کند می‌گویم تقصیر من است اما دلیل نمی‌شود بازیکنی کم کاری کند. آنها باید بجنگند اما در دو بازی آخر از نظر آنها همه چیز تمام شده بود. بردن پیکان و پدیده راحت بود. کسی از دور ما را می‌بیند می‌گوید تیم خوبی هستیم که آن هم به خاطر نظم تیمی ماست اما ما باید در هر بازی 7 موقعیت گل داشته باشیم.

سرمربی ماشین‌سازی درباره مصدومیت‌های بازیکنان این تیم هم اظهار داشت: خود شما می‌دانید که باید اول فصل بدنسازی خوبی انجام داد. بدنسازی اول فصل در این مسئله نقش زیادی دارد. از طرف دیگر بازیکنان به زندگی ورزشی خود اهمیت نمی‌دهند. در بحث آسیب‌دیدگی بارها گفته‌ام که این یک مثلث است که از سه ضلع خواب، تغذیه و تمرین تشکیل می‌شود.من که نمی‌توانم در زندگی بازیکنان سرکشی کنم و ببینم آنها استراحت کرده‌اند یا نه. بازیکنان ما روح کوچکی دارند و برای زندگی خودشان دست و پا نزدند چه برسد به اینکه الان در آستانه مرگ هستیم.گله من از بازیکنانم است که اشتباهات ساده‌ای دارند. ما در دو بازی آخر که راحت می‌شد بازی را دربیاوریم باختیم. 

کاظمی در مورد اینکه برانکو بعد از بازی با الریان برخورد خوبی با طارمی نداشت، گفت:‌در رابطه با نظر جناب برانکو نظر خاصی ندارم اما نظرم درباره طارمی این است که او برای تیمش با جان ودل بازی می‌کند. حتی برای تیم ملی هم همینطور بود. مهدی خیلی تاثیرگذار است و همین بس که او آقای گل لیگ است و هر موقع که نبوده مشکل داشتند. با تک‌گل‌هایش تیم‌شان برنده بوده است. حالا چیپ زدن هم یک نوع پنالتی زدن است و او چیپ زد. خیلی‌ها هم رفته‌اند و نزده‌اند اما مهدی شهامت داشت و ضمن اینکه خیلی سخت است که در آن فضا پشت توپ بایستید. مهدی را بازیکن کاملی می‌دانم که تاثیر زیادی روی موفقیت‌های پرسپولیس دارد. 

وی درباره آب و هوای تبریز و احتمال بارش باران در بازی فردا گفت: ما به زمین خوب هم خوردیم. به زمین ایده‌ال هم خوردیم اما کاری نکردیم. مثل شهر قدس جلوی پیکان ولی نباید دنبال بهانه باشیم. فقط یک بازی مقابل استقلال را قبول دارم که به بحران جوی خوردیم. به زمین و زمان کار ندارم. همه چیز از ضعف خودمان سرچشمه می‌گیرد چون تلاش نکردیم. مثلا می‌گویم قول داده بودند 15 هزار تماشاگر بیاید. حالا اینطور نشد و 15 نفر آمدند آیا باید ببازیم؟ یا چون حریف‌مان نتیجه نگرفته ما هم نباید ببریم؟ ما باید کار خودمان را بکنیم. کسی که قرارداد بسته و نسبت به قراردادش تعهد ندارد هیچ رقمه بازیکن بزرگی نیست. من هم به بازیکنانم گفتم مردانه بایستید و کارتان تمام شد،‌بروید. الان هم فقط از تلاش 4-5 نفر از بازیکنان راضی هستم که آنهم تلاش بیشتری نکرده و نسبت به سقف خود خوب بوده‌اند اما آن تلاش در تیم نیست. 

سرمربی ماشین‌سازی درباره اینکه قرار است فردا هواداران تراکتورسازی هم بیایند، پس بهتر است صحبت‌های گرمی انجام دهد،‌گفت:‌اصلا بحث سردی نیست هر کسی وظیفه‌ای دارد. چیزی که از  انسان جدا نمی‌شود، صداقت است. یک آقایی هفته پیش اینجا بود که اگر اینجا بود امروز جوابش را می‌دادم. من علیه باشگاهم صحبت نمی‌کنم چون 30 سال مربیگری کردم حالا به خاطر زد و بند این آقا بخواهم این کار را بکنم؟ الان هم در نشست قبل و بعد بازی در مورد پرسپولیس و تیمم حرف می‌زنم. اینکه آنالیزور و کمک ندارم برازنده این فضا نیست چون اینها عوامفریبی است. الان همه، دنیا را مطالعه می‌کنند. اما اینجا یک نفر با لباس شخصی می‌آید و با موبایل سوالات را برای خبرنگاران می‌فرستد. اما نگذارید هر کسی بیاید، برای شما که چندین سال قدمت دارید زشت است.

کاظمی تاکید کرد: من نمی‌توانم بگویم فردا می‌بازیم. در محاسباتم گفته بودم تیم می‌ماند چون برای بازی خانگی صبا و پدیده برد کنار گذاشته بودم اما جمع‌آوری 6 امتیاز از نیم‌فصل اول یعنی اینکه برای ماندن باید معجزه شود. با این حال محاسباتم هم اشتباه بود و خودم قبول دارم. می‌توانستم از زیرش دربروم و بگویم تیم لیگ یکی است، کسی هم کاری نداشت اما این کار را نکردم و فقط محاسباتم اشتباه شد.ضمن اینکه فکر نمی‌کردم داوری‌ها اینطور علیه ما باشد. در غیر این صورت الان با 33 امتیاز به جای سن‌ایچ داشتیم چلوکباب می‌خوردیم.

وی در مورد اینکه آیا فکر می‌کرد در تبریز به بن‌بست بخورد،‌گفت: این بن‌بست نیست زندگی ادامه دارد. از حاشیه تبریز هم خبر داشتم هر چندکه من نباید دنبال حاشیه می‌رفتم. من نباید ساعت یک به خانه بازیکن می‌رفتم و این کار من نبود بلکه بحث مدیریتی بود. فکر حاشیه‌ها را کرده بودم اما کار من جمع‌کردنش نبود. الان هم اگر هوادار بیاید نوشدارو است. آن زمان که نیاز داشتیم چند بار خواهش کردیم بیایند چون این تیم هم برای آذربایجان است.

کاظمی در مورد اینکه چقدر به بازی فردا امیدوار است، گفت: با این تلاش بچه‌ها؟ ما برای زندگی ورزشی تلاش نکردیم. حداقل برای نمردن تلاش کنیم. پس همه چیز برمی‌گردد به تلاش بچه‌ها. آخر فصل تاکتیک در ذهن بچه نمی‌رود و کار تاکتیکی را کنار می‌گذاریم. الان هم برای خنثی کردن نقاط قوت پرسپولیس برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدوارم این برنامه‌ها اجرا شود. در غیر این صورت حرف خالی زدن فایده ندارد.

انتهای پیام/ک
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری