اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۰۶۶۶
دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال مردان آسیا به میزبانی ایران برگزار می‌شود و ملی‌پوشان کشورمان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود تلاش خواهند کرد.
۰۴:۱۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| برگزاری مسابقات زیر 23 سال مردان و زنان ایده‌ای بود که از سوی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برای رشد و توسعه بیشتر این ورزش از چهار سال پیش راه اندازی شد.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال مردان آسیا و انتخابی جهان اردیبهشت ماه سال 1394 به میزبانی میانمار برگزار شد و تیم ملی زیر 23 سال ایران عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال (امید) آسیا 11 تا 19 اردیبهشت ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر اردبیل برگزار می‌شود و تیم ملی زیر 23 سال ایران با هدایت خوان سیچلو به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها است.

تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را به دست می‌آورند که از 27 مرداد تا 5 شهریورماه سال جاری به میزبانی مصر برگزار می‌شود.

* نخستین دوره در یک نگاه

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال آسیا به میزبانی میانمار در شهر نایپیداو برگزار شد که 16 تیم در آن شرکت کردند.

این رقابت‌ها از 22 اردیبهشت ماه سال 1394 آغاز شد و پس از 9 روز رقابت 16 تیم شرکت کننده در نهایت تیم ملی زیر 23 سال ایران به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های کره‌جنوبی، چین‌تایپه و چین مقام‌های دوم تا چهارم را به دست آوردند. هدایت تیم ملی زیر 23 سال ایران را در نخستین دوره این رقابت‌ها، پیمان اکبری بر عهده داشت. ملی‌پوشان ایران در دور مقدماتی تیم‌های هند، قطر و فیلیپین را 3 بر صفر از پیش رو برداشتند و به عنوان صدرنشین گروه دوم راهی مرحله دوم شدند.

تیم ایران در مرحله بعد و در جمع هشت تیم برتر موفق به شکست 3 بر صفر ژاپن شد و به جمع چهار تیم برتر راه یافت. ملی‌پوشان کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی 3 بر 2 چین تایپه را از پیش رو برداشتند و ضمن کسب سهمیه جهانی به دیدار نهایی راه یافتند.

تیم ملی زیر 23 سال ایران در دیدار نهایی نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به شکست 3 بر صفر کره‌جنوبی شدند و به مقام قهرمانی دست یافتند.

* تلاش 11 تیم در اردبیل برای دو سهمیه جهانی

دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال (امید) آسیا 11 تا 19 اردیبهشت ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر اردبیل برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها با حضور 11 تیم شامل ایران، چین‌تایپه، چین، ژاپن، تایلند، استرالیا، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان، سریلانکا و مالزی برگزار می‌شود که مسابقات دور مقدماتی در چهار گروه (سه گروه سه تیمی و یک گروه دو تیمی) به شرح زیر برگزار می‌شود:

گروه A: ایران و پاکستان

گروه B: چین تایپه، قزاقستان و ازبکستان

گروه C: چین، استرالیا و مالزی

گروه D: ژاپن، تایلند و سریلانکا

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال مردان ایران روزهای دوشنبه تا چهارشنبه 11 تا 13 اردیبهشت ماه با 10 مسابقه پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران که در گروه A دور مقدماتی قرار دارد و از هم اکنون صعودش به جمع هشت تیم برتر نهایی شده است، تنها دیدار دور مقدماتی خود را ساعت 17 و 30 دقیقه روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه برگزار می‌کند.

در مرحله دوم، تیم‌های اول و دوم چهار گروه دور مقدماتی در دو گروه E و F برای رتبه‌های اول تا هشتم این رقابت‌ها مبارزه می‌کنند و سه تیم سوم گروه‌های دور مقدماتی برای جایگاه نهم تا یازدهم به مصاف یکدیگر می‌روند. رقابت‌های این مرحله روزهای پنج‌شنبه و جمعه 14 و 15 اردیبهشت برگزار می‌شود.

روز شنبه 16 اردیبهشت ماه تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال مردان آسیا استراحت دارند و مرحله یک چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و نهایی روزهای یکشنبه تا سه شنبه 17 تا 19 اردیبهشت ماه پیگیری می‌شود تا تیم‌های برتر این رقابت‌ها مشخص شوند.

تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها مجوز حضور در بازی‌های قهرمانی زیر 23 سال جهان را به دست می‌آورند که این مسابقات از 27 مرداد تا پنجم شهریورماه سال جاری به میزبانی مصر برگزار می‌شود.

* فرصت 75 روزه برای آماده‌سازی تیم ایران

تشکیل تیم ملی والیبال زیر 23 سال مردان ایران از 25 بهمن ماه با انتخاب خوان سیچلو به عنوان سرمربی آغاز شد و تیم ایران تنها فرصت 75 روزه برای آماده‌سازی داشت.

خوان سیچلو همکاری خود با والیبال ایران را از زمان حضور خولیو ولاسکو در ایران (سال 2011 تا 2013) شروع کرد و همچنین در سال (2016) در رقابت‌های انتخابی المپیک، لیگ جهانی و بازی‌های المپیک به عنوان دستیار لوزانو بر روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران حضور داشت که تجربه مفیدی برای این مربی جهت هدایت تیم ملی زیر 23 سال ایران محسوب می‌شود.

سیچلو پس از بررسی عملکرد بازیکنان والیبال ایران در دیدارهای لیگ برتر، لیگ دسته یک و زیر گروه، پنجم اسفندماه 41 بازیکن را به اردوی انتخابی این تیم دعوت کرد و ملی‌پوشان از هفتم اسفندماه تمرینات خود را در گروه‌های مختلف شروع کردند.

اردوی اصلی تیم ملی زیر 23 سال از هفتم فروردین ماه شروع شد تا ملی‌پوشان ایران در مدت 34 روز مانده به مسابقات تمرینات جدی خود را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا آغاز کنند.

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران روز جمعه 25 فروردین ماه با 16 بازیکن و برای برگزاری اردوی برون مرزی راهی لهستان می‌شود تا علاوه بر پیگیری تمرینات خود هفت دیدار تدارکاتی و دوستانه با تیم‌های باشگاهی لهستان و جمهوری چک برگزار می‌کند.

جواد کریمی، حمید حمودی و فردین قله قوند (پاسور)، امین اسماعیل‌نژاد و جابر اسماعیل‌پور (پشت خط زن)، سلیم چپرلی، سعید جواهری توانا، اسماعیل مسافر، امیرحسین اسفندیار و امین خداپرست (دریافت کننده)، رحمان تقی‌زاده، سهند اله وردیان، علی اصغر مجرد و علی یوسف‌پور (سرعتی زن)، محمد دلیری و علی نودوزپور (لیبرو) 16 بازیکن اعزامی تیم ملی زیر 23 سال به اردوی برون مرزی لهستان هستند.

امیر مهدی نفر به عنوان سرپرست، خوان سیچلو (سرمربی)، محمدرضا تندروان، محمدرضا دامغانی، علی فتاحی، جواد مهرگان و وحید صادقی (مربیان)، سید مهدی هاشمی (مربی بدنساز)، بهزاد میرزایی (فیزیوتراب)، منوچهر جواهری (ماساژور) و علی تاج‌الدینی (آنالیزور) به عنوان کادر فنی تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری