اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۰۱۷۹

مربی ایرانی در والیبال پاکستان:روش بازی آنها را تغییر می‌دهم

مربی با دانش ایرانی برای هدایت تیم ملی والیبال پاکستان آماده و بر این باور است که سطح والیبال این کشور نه تنها آسیایی بلکه جهانی است.
۱۷:۰۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| حمید موحدی سرمربی تیم ملی والیبال پاکستان معتقد است که سطح والیبال این کشور نه تنها در سطح قاره کهن بوده و هست بلکه می‌تواند در جهان نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

او راهکار این مهم را گام برداشتن در مسیر درست والیبال و برگزاری بازی‌های منظم و هدفمند توصیف کرده است.

رسانه پرمخاطب پاکستان The Nation با مربی ایرانی مصاحبه اختصاصی برگزار کرده و حمید موحدی در این گفت‌و‌گو ضمن اشاره به مدعی بودن والیبال پاکستان اظهار داشت: پاکستان و ایران ارتباط خوبی با هم دارند و محمد یعقوب چاذری ریاست فدراسیون والیبال پاکستان از برقراری ارتباطی تنگاتنگ با همتای ایرانی خود سود خواهد برد و در این زمینه نیز گام‌هایی برداشته است.

موحدی در خصوص فعالیتش در والیبال پاکستان گفت: من یک قرارداد 6 ماهه منعقد کرده‌ام و اکنون تنها 4 روز است که کارم شروع شده، هم در بخش مردان و هم در بخش زنان بازیکنان را زیر نظر دارم و به نظر من از لحاظ فیزیکی بسیار قوی هستند، با دقت به دستورات تاکتیکی گوش می‌دهند و تلاش آنها برای پیشرفت برای من بسیار جالب و ارزشمند است. من با تمرینات سبک آغاز کرده‌ام و علاقه مند هستم قبل از آغاز تمرینات مدرن و سنگین، به آنها زمان بیشتری برای سازگاری و آشنایی بدهم.

موحدی در ادامه خاطرنشان کرد: والیبال پاکستان هنوز درگیر روش‌های سنتی و قدیمی است و باید تمرینات مدرن و حرفه‌ای را وارد سیستم والیبال این کشور کنیم. سازگاری بازیکنان با این تمرینات و روش‌های مدرن بسیار حیاتی و تعیین کننده خواهد بود، پس از آن است که مشخص می‌شود والیبال پاکستان در چه سطحی است و می تواند در آسیا و البته در جهان بدرخشد.

موحدی افزود: من در کشورها و باشگاه‌های زیادی مربیگری کرده‌ام؛ آلمان، دانمارک، قطر، لبنان، امارات، مالدیو، اسپانیا، ایران و تیم ملی نپال. تجربه من در این زمینه کم نیست و راه برایم مشخص و روشن است. من هم مربی زنان و هم مربی مردان در والیبال ایران بوده‌ام. البته ممکن است از من بپرسید که چرا با وجود فرصت‌های بهتر شغلی به سمت پاکستان آمده‌ام، من هم خواهم گفت که البته ریاست فدراسیون والیبال پاکستان درخواستی جدی در این خصوص از من داشته و تلاش او برای ارتقای والیبال پاکستان برای من ارزشمند و قابل توجه است. من طی 6 ماه مربوط به قرارداد خود در اینجا می‌مانم و خانواده‌ام از من دور خواهند بود. تیم ملی زیر 21 سال والیبال پاکستان را به ایران خواهم برد و برای دو هفته با این تیم فعالیت خواهم کرد. چند رخداد بین المللی در این مدت وجود دارد و بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو نیز هست.

وی ادامه داد: در واقع 6 ماه فرصت کمی برای تبدیل کردن یک تیم به بهترین تیم آسیا است ولی لااقل مطمئن هستم که روش بازی آنها را تغییر خواهم داد. والیبال یک ورزش کامل و پیچیده و دارای ابعاد جسمی و روحی است، با ذهن آماده باید والیبال را تجربه کرد. بازیکنانی که از لحاظ فیزیکی و آمادگی جسمانی در اوج باشند به درد والیبال می‌خورند.

حمید موحدی در ادامه افزود: اولین بار در سال 2000 وارد پاکستان شدم به عنوان مربی تیم ملی ایران، در آن زمان در قالب گلد کاپ به اسلام آباد آمده بودیم. در آن رقابت‌ها به رتبه سوم دست پیدا کردیم. سپس در سال 2005 به پاکستان آمدم و در آن زمان سرمربی تیم والیبال باشگاه سایپا بودم. این سومین دیدار من از پاکستان است و این بار مربی والیبال این کشور هستم.

وی ادامه داد: شک ندارم تا 2 یا 3 سال آینده والیبال مردان و زنان پاکستان به سطحی قابل تامل در آسیا و جهان خواهد رسید. باید رقابت‌های ملی منظمی برای والیبال پاکستان در نظر گرفته شود. پاکستان باید در تورهای بین المللی شرکتی فعال داشته باشد. شک ندارم که اگر همه چیز مطابق طرح و نقشه من پیش برود، والیبال پاکستان کم کم به یکی از قدرت‌های والیبال جهانی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین