اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت‌های روی تابلو بسیاری از نمادها، به نقاط حمایتی خود رسیده‌اند. با این وجود در صورتی که حجم زیادی از نقدینگی به بازار تزریق نشود، نمی‌توان به چنین حمایت‌های قیمتی دل بست. از این رو می‌توان در راستای پیش بینی بورس سه‌شنبه بیان کرد، در صورتی که جهش مثبتی در حجم و ارزش معاملات احساس شود، نمادهای بورسی فرصتی برای تنفس مصنوعی پیدا خواهند کرد.
۱۹:۰۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

 در پایان معاملات روز دوشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 1.45 درصدی، معادل 31 هزار و 748 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 161 هزار و 422 قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت 1.74 درصدی (معادل 12 هزار و 690 واحد) در پله 716 هزار واحدی باقی ماند.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) را در روز دوشنبه، سه هزار و 168 میلیارد تومان نشان می‌دهد. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز دوشنبه را 8.1 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه بورس از خروج 498 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم خبر می‌دهد.

ریزش 155 هزار واحدی شاخص کل در 14 روز معاملاتی

نماگر سهامی اصلی تالار شیشه‌ای برای دوازدهمین روز متوالی معاملاتی، قامت سرخ داشت. شاخص کل از ابتدای شروع نزول در اردیبهشت‌ماه، طی 14 روز معاملاتی 155 هزار و 381 واحد کاهش ارتفاع پیدا کرده است. با وجود این، بازار در روز آغازین اردیبهشت‌ماه 50 هزار و 327 واحد رشد کرده بود.

بررسی این نکته حاکی از آن است که رفتار شاخص کل در نزول‌ها، فرسایشی و زمان‌بر است اما در صعود‌ها یک جهش موقت را تجربه می‌کند.

پیش بینی بورس سه شنبه

روند معاملات دوشنبه حاکی از آن است که بازار جان و رمق کافی برای بازگرداندن ورق معاملات را ندارد. از دقایق ابتدایی شروع معاملات، عرضه‌ها بر حجم اندک تقاضای بازار پیشی گرفت و این منوال تا پایان بازه معاملاتی باقی ماند.

نمادهای زیادی در بازار به نقاط حمایتی مهم خود رسیده‌اند. از سوی مقابل حجم بدبینی نسبت به بازار سرمایه در میان اهالی آن شدت زیادی گرفته است. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران به دقت نمودار نقدینگی تزریق شده به بازار را زیر نظر خواهند گرفت. 

از همین رو در راستای پیش بینی بورس می‌توان بیان کرد، در صورتی که حجم و ارزش معاملات جهش مثبتی را در بازار روز سه‌شنبه تجربه کند، بازار کمی از فضای رخوت 14 روزه خود فاصله خواهد گرفت.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین