اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۹۷۴۵
کاپیتان سابق تیم ملی جودو گفت: تنها تغییراتی که در جودوی ایران رخ داده این است که فقط رئیس این فدراسیون عوض شده، ما در این مدت فقط وعده و وعید شنیده‌ایم و هیچ‌کدام از آنها نیز عملی نشده است.
۰۴:۲۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| وحید بنا در گفت‌وگویی، در مورد شکست‌های پیاپی تیم‌های ملی جودو در مسابقات بین‌المللی مختلف، گفت: متأسفانه شرایط جودوی ما اصلاً خوب نیست و هیچ تغییراتی در این فدراسیون ایجاد نشده است، تنها تغییراتی که در جودوی ایران رخ داده این است که فقط رئیس این فدراسیون عوض شده، ما در این مدت فقط وعده و وعید شنیده‌ایم و هیچ‌کدام از آنها نیز عملی نشده است. زمانی که جیرولامو مربی ایتالیایی به ایران آمد، طی پنج ماه تغییرات اساسی را در جودوی ایران ایجاد کرد. ما در آن مدت کوتاه شاهد بودیم با تمریناتی که او می‌داد، بچه‌های ما در تمام مسابقات چهار تا پنج دور در جدول مسابقات صعود می‌کردند، اما در حال حاضر 8 ماه است که در این فدراسیون تغییرات ایجاد شده، اما باز هم شاهدیم که ملی‌پوشان ما دور اول یا نهایتاً دور دوم در گردونه رقابت‌ها در کمترین زمان ممکن حذف می‌شوند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه یکسری‌ها هستند که در فدراسیون لابی‌بازی می‌کنند و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند، در حال حاضر فدراسیون فقط می‌گوید همه چیز خوب است، اما نتایجی که در این مدت جودو کسب کرده چیز دیگری را نشان می‌دهد. ملی‌پوشان ما قطعاً از شرایط حاکم در جودو راضی نیستند، اما ناچارند و سکوت کرده‌اند؛ چرا که چند ماه پیش وقتی من افشاگری کردم، فدراسیون ملی‌پوشان را مجبور کرده بود که علیه من صحبت کنند، احتمالاً با توجه به صحبت‌هایی که امروز انجام دادم، باز همان اتفاق تکرار خواهد شد. به هر حال من از ملی‌پوشان خرده نمی‌گیرم، چون اگر آنها حرف مسئولان فدراسیون را گوش نکنند، از تیم ملی اخراج می‌شوند.

کاپیتان سابق تیم ملی جودو در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: جودوی روز دنیا بسیار پیشرفت کرده است، ما هنوز علم تمرین نداریم. جودوی ما نیاز به مربی خوب دارد. من نمی‌خواهم به کسی بی‌احترامی کنم، اما باید مربیان ما بسیار حرفه‌ای باشند. من در طول سال‌هایی که پیراهن تیم ملی را به تن کرده‌ام، با همه مربیان کار کرده‌ام، شرایط همه آنها را می‌دانم. در حال حاضر بچه‌های تیم‌های ملی در آزمون و خطا هستند. متأسفم از اینکه ما یک تیم کامل در بخش بزرگسالان نداریم و نفرات بزرگسال ما در ترکیب تیم امید به مسابقات اعزام می‌شوند. این خیلی برایمان عجیب است که چرا در طول این چند ماه هیچ تغییراتی در جودو رخ نداده است.

دارنده نشان طلای مسابقات گرندپریکس آلمان در سال 2010 در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: زمانی که لیست اعزامی تیم ملی نوجوانان به مسابقات را نگاه می‌کردم برایم عجیب بود که چرا سرمربی تیم ملی به این مسابقات اعزام نمی‌شود، اما بعضی از اعضای فدراسیون مدام در تمام سفرها نام آنها در لیست اعزامی دیده می‌شود. به جای اینکه سرمربی تیم ملی نفر اول اعزامی به مسابقات باشد، نام او را خط می‌زنند و برخی‌ها که حضورشان هیچ سودی برای تیم ملی ندارد را جایگزین سرمربی می‌کنند. احتمالاً با این اتفاقات، اختلافاتی در بین سرمربی و مسئولان و فدراسیون وجود دارد.

بنا در ادامه انتقادهای خود از نتایج ضعیفی که جودو در رویدادهای مختلف کسب می‌کند، گفت: شما نگاه کنید یکسری از جوان‌های باتجربه و با ارزشمند ما در تیم ملی ما حضور ندارند، سؤال ما این است؛ جواد محجوب، ملک‌زاده، خجسته و... که جزو جودوکاران خوب کشورمان هستند، چرا به مسابقات مختلف اعزام نمی‌شوند. در طول مسابقاتی که تیم ملی اعزام می‌شود فقط سعید مولایی به مدال می‌رسد. او نیز در طول این سال‌ها همیشه مدال کسب کرده و نتایجی که به دست می‌آورد هیچ ارتباطی به سیستم فعلی ندارد. سعید در گذشته هم همین مدال برنز را کسب می‌کرده و هیچ تغییری رخ نداده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: زمانی که اسامی مدال‌آوران در مسابقات اخیر را نگاه می‌کنیم، تعداد نفرات طراز اول دنیا در این مسابقات انگشت‌شمار است، اما باز هم جودوکاران ما مقابل همین نفرات شکست می‌خورند، وای به روزی که نفرات برتر دنیا در مسابقات شرکت کنند، آنگاه جودوکاران ما در همان روز وزن‌کشی از مسابقات حذف می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری