اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۱۷۷
نخستین روز دومین دوره تورنمنت بین اللملی جام فجر امروز در اهواز برگزار شد.
۲۳:۱۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز|  به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر - یادواره سردار سرتیپ شهید عزیز الماسی با حضور میهمانان ویژه و همینطور ورزشکاران و مربیان شرکت کننده در مجموعه ورزشی امام رضا (ع) اهواز برگزار شد.

پس از رژه تیم ها افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان با گفتن خیر مقدم به تمامی ورزشکاران و عوامل اجرایی شرکت کننده در دومین دوره جام فجر، برای کلیه میهمانان حاضر در اهواز لحظات خوشی را در استان با تمدن خوزستان آرزو کرد.
پس از آن غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پشت تریبون قرار گرفت و با خیر مقدم به یکایک میهمانان خارجی و داخلی ابراز امیدواری کرد دومین دوره تورنمنت جام فجر در سطح بین المللی بالایی برگزار شود. وی همچنین موافقت خود را با برپایی دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی جام فجر در خوزستان اعلام کرد تا شاهد برگزاری هرساله این تورنمنت باشیم. شریعتی خاطرنشان کرد: بنای ما این دست که در رشته های مدال اوری چون وزنه برداری و کشتی بیشتر سرمایه گذاری کنیم تا با ایجاد بستری مناسب، شرایط بروز استعدادهای این استان فراهم شود. من آینده درخشان را برای ورزش استان پیش بینی می کنم.
استاندار خوزستان در ادامه گفت: ما در هیات وزنه برداری استان نیروهای علاقه مند و پرتوانی داریم و همین انگیزه آنها بنده را تشویق کرد تا همه استان را برای میزبانی از این تورنمنت بین المللی بسیج کنیم. البته جا دارد از حمایت های رئیس فدراسیون وزنه برداری هم صمیمانه سپاسگذاری کنیم.
در ادامه مراسم افتتاحیه همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و آنتونیو اوروسو رئیس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا برای حاضرین سخنرانی کردند. اورسو در صحبت های خود به جایگاه ویژه ایران در وزنه برداری دنیا اشاره کرد و بابت میزبانی خوب کشورمان از دومین دوره تورنمنت جام فجر، از مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان و همینطور کمیته برگزاری تشکر کرد.
پخش کلیپ هایی از فعالیت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، افتخارآفرینی های وزنه برداران کشورمان در رقابتهای المپیک 2016 و همینطور روند آماده سازی سالن امام رضا (ع) برای میزبانی از رقابتهای جام فجر از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه این تورنمنت بود.
در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان به عنوان آخرین سخنران به روی صحنه آمد. وی با خیر مقدم به کلیه میهمانان حاضر گفت: المپیک به پایان رسید و ما با به سرعت با حمایت های مقامات عالیرتبه کشور و همینطور حمایت های استاندار و دیگر مقامات عالیرتبه ورزش خوزستان اقدام به برگزاری دومین دوره تورنمنت کردیم. شهر اهواز برای ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد چراکه مردم خونگرم این خطه نه تنها در دوران جنگ تحمیلی رشادت های بسیاری از خود بروز دادند که بعد از آن در راستای اعتلای ورزش کشور گام های موثری برداشتند.
مرادی در ادامه افزود: من به عنوان شخص اول وزنه برداری کشور برای همه شما آرزوی روزهای مسرت بخشی در طول برگزاری رقابتهای فجر در اهواز دارم و همین جا از کلیه دست اندرکاران و عوامل برگزاری رقابتها، رسانه ها و همینطور رسانه ملی بی نهایت تشکر می کنم.
اجرای موسیقی سنتی گروه بین المللی نجوم، پایان بخش مراسم افتتاحیه دومین دوره رقابتهای بین المللی جام فجر بود.
در پایان مراسم افتتاحیه دومین دوره رقابتهای بین المللی وزنه برداری جام فجر از علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان، آنتونیو اورسو و حسن آکوش رئیس و دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری اروپا و حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا عضو شورای شهر اهواز، علیرضا قریشی رییس هیات وزنه برداری استان خوزستان و داود باقری نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری دعوت شد تا با حضور در صحنه رقابتها در مراسم تقدیر از پیشکسوتان وزنه برداری شرکت کنند. در این مراسم از افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان که خود از قهرمانان اسبق وزنه برداری آسیا به شمار می رود، محمدرضا کاظمی نژاد، محمد ذهتاب، محمد نصیری سرنشت، دارنده 3 مدال المپیک، منگشتی امیری وزنه بردار المپییکی کشورمان، مصطفی حکمت پور و علی نجفی مدیرعامل باشگاه ملی حفاری به اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

در ادامه مسابقات روز نخست برگزار شد و در اوزان وزنه برداران روی تخته رفتند که نتایج زیر به دست آمد:


*دسته 56 کیلوگرم 
حرکت یکضرب
1. حسن گلپرور (خوزستان): 111 کیلوگرم
2. روسلان رضازاده (آذربایجان): 98 کیلوگرم
3. محسن نکیسایی (خوزستان): 96 کیلوگرم

حرکت دوضرب
1. حسن گل پرور (خوزستان): 130 کیلوگرم

2. محسن نکیسایی (خوزستان): 122 کیلوگرم
3. قدیر آیدوغلو (ترکیه): 119 کیلوگرم

رده بندی مجموع دسته 56 کیلوگرم
1- حسن گل پرور (خوزستان): یکضرب 111، دوضرب 130، مجموع 241 کیلوگرم
2- محسن نکیسایی (خوزستان): یکضرب 96، دوضرب 122، مجموع 218 کیلوگرم
3- روسلان رضازاده (آذربایجان): یکضرب 98، دوضرب 118، مجموع 216 کیلوگرم


*دسته 62 کیلوگرم
حرکت یکضرب
الهیار آبیشوف (آذربایجان): 120 کیلوگرم
یعقوب پشوتنی (خوزستان): 118 کیلوگرم
روبرت مانیا (رومانی): 115 کیلوگرم

حرکت دوضرب
یعقوب پشوتنی (خوزستان): 149 کیلوگرم
روبرت مانیا (رومانی): 148 کیلوگرم
الهیار آبیشوف (آذربایجان): 142 کیلوگرم

رده بندی مجموع دسته 62 کیلوگرم
1- یعقوب پشوتنی (خوزستان): یکضرب 118، دوضرب 149، مجموع 267 کیلوگرم
2- روبرت مانیا (رومانی): یکضرب 115، دوضرب 148، مجموع 263 کیلوگرم
3- الهیار آبیشوف (آذربایجان): یکضرب 120، دوضرب 142، مجموع 262 کیلوگرم
4- عیسی گنگور (ترکیه): یکضرب 109، دوضرب 125، مجموع 234 کیلوگرم


*دسته 69 کیلوگرم
حرکت یکضرب
مصطفی زارعی (ایران): 130 کیلوگرم
ایهان رمضان (ترکیه): 128 کیلوگرم
شفیق جان (افغانستان): 80 کیلوگرم

حرکت دوضرب
مصطفی زارعی (ایران): 151 کیلوگرم
ایهان رمضان (ترکیه): 150 کیلوگرم
شفیق جان (افغانستان): 100 کیلوگرم

رده بندی مجموع دسته 69 کیلوگرم
1- مصطفی زارعی (ایران): یکضرب 130، دوضرب 151، مجموع 281 کیلوگرم
2- ایهان رمضان (ترکیه): یکضرب 128، دوضرب 150، مجموع 278 کیلوگرم
3- شفیق جان (افغانستان): یکضرب 80، دوضرب 100، مجموع 180 کیلوگرم
انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری