اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۷۰۷۲

مربی بیاورند که در شان بسکتبال ایران باشد

عضو تیم ملی بسکتبال گفت: اعتقاد دارم رفتن بائرمن از ایران خیر بود و به نفع بسکتبال ایران تمام شد.
۱۰:۳۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| صمد نیکخواه بهرامی در گفت‌وگویی در ابتدا درباره حضورش در تیم ملی بسکتبال دانشجویان اظهار داشت: در چند سال گذشته من افتخار این را داشتم درتیم بسکتبال دانشجویان حضور داشته باشم. مسابقات دانشجویان جهان نوپا است ولی هر سال تیم‌های خیلی خوبی در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند به غیر از بُعد قهرمانی، بچه‌ها می‌توانند با دانشجویان کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند و در کل مسابقات خوب و جالبی است.

وی در مورد وضعیت فعلی بسکتبال کشور افزود: بسکتبال در ایران وضعیت خوبی دارد. به روزهای آخر لیگ نزدیک می‌شویم. اتفاقات عجیب و غریب و مختلفی در این چند وقت در بسکتبال و لیگ رخ داد و امیدوارم همه چیز به آرامش برگردد چون در آرامش بهتر می‌توان کار کرد و امیدوارم این حاشیه‌ها و جنجال‌ها هرچه زودتر تمام شود.

عضو سابق تیم ملی بسکتبال درباره درگیری‌ها و حواشی رخ داده در لیگ گفت: بسکتبال بازی پربرخورد و نزدیکی است و نه در ایران و همه جای دنیا در بسکتبال درگیری به وجود می‌آید. پس باید مسئولین برگزاری تمهیدات بهتری را برای برگزاری لیگ بیندیشند تا این حواشی کمتر شود. این حواشی برازنده بسکتبال ما نیست و کمیته انضباطی باید طوری برخورد کند که جلوی این حواشی گرفته شود.

بهرامی در ادامه با اشاره به درک بائرمن سرمربی جدا شده تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: بائرمن تصمیمات عجیب و غریبی می‌گرفت. سطح کار وی و مدل کار کردن بائرمن در طول مدت زمان نشان می‌داد که سطح بالایی ندارد که خدا را شکر خدا با ما یار بود و خیلی زود شخصیت وی مشخص شد. این مربی تصمیمات عجیب و غریبی می‌گرفت و خیلی از بازیکنان خوب را به بهانه جوان‌گرایی در اوج آمادگی کنار می‌گذاشت. افرادی که از ایشان حمایت می‌کردند الان شرایط سختی دارند و می‌بینم که در مصاحبه‌هایشان همه چیز را گردن این مربی می‌اندازند.

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم که بهتر از اینها باید مدیریت می‌شد و اتفاقات خیلی خوبی برای بسکتبال کشورمان رخ نداد و بسکتبال ما را خیلی به حاشیه برد. اعتقاد دارم رفتن بائرمن از ایران خیر بود و به نفع بسکتبال ایران تمام شد. چون ماندن وی در ایران صدمات زیادی به بسکتبال می‌زد و من در این چند ماهی که با وی کار کردم برخلاف تبلیغاتی که برای وی می‌شد، هیچ سطح فنی بالایی از او ندیدم و نمی‌دانم با چه اصولی می‌گفتند که او مربی خیلی خوبی است. افرادی که می‌گفتند مربی خوبی است، حتماً دانش فنی بالایی نداشتند. من در المپیک و جام جهانی حضور داشتم، با مربی‌های خوب داخلی و خارجی کار کردم اما در بائرمن چیز خاصی ندیدم. همانطور که از نتایج به دست آمده تیم ملی هم مشخص است.

نیکخواه در ادامه درباره انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی گفت: اگر قرار است مربی خارجی برای بسکتبال ایران بیاورند،کسی را بیاورند که در شأن بسکتبال ایران باشد. البته مربیان ایرانی هم توانایی سکاند‌اری تیم ملی ایران را دارند چون بازیکنان خیلی خوبی داریم مربیان خوب داخلی هم می‌توانند با آنها کار کنند.

بهرامی در ادامه عنوان کرد: متأسفانه یکسری افراد در بسکتبال خودشان را تحلیلگر و کارشناس این رشته معرفی کردند که دانش فنی ندارند و نه مربیگری کرده‌اند و نه بازی و نه بسکتبال بلدند. دیدن بسکتبال با بازی کردن بسکتبال خیلی متفاوت است و افرادی هستند که فکر می‌کنند با دیدن چند بازی بسکتبال می‌توانند کارشناس این رشته شوند که واقعاً این طور نیست.

وی در خصوص نتایج به دست آمده در مسابقات آسیایی نیز افزود:‌ ما در آسیا 2-3 رقیب خوب داریم مثل چین، لبنان، فیلیپین، کره ما در آن 3 بازی حساسی که داشتیم با هدایت بائرمن 2 بازی را واگذار کردیم که این نشان از بار فنی او داشت، در صورتی که با همین بچه‌ها ما سال قبل تمام این تیم‌ها را شکست داده بودیم.

عضو تیم ملی بسکتبال در پایان خاطرنشان کرد: ما هنوز بازیکنان خوبی داریم و جزو قدرت‌های برتر آسیا هستیم و حداقل تا 5 سال آینده می‌توانیم قطعاً روی سکوی آسیا باشیم. البته با توجه به اینکه استرالیا و نیوزیلند هم به آسیا اضافه شدند، پیش‌بینی رنگ مدال سخت است ولی هنوز هم جزو قدرت‌های برتر آسیا هستیم که با برنامه‌ریزی مناسب و آرامش بیشتر در فدراسیون و حضور افراد لایق در همه جای بسکتبال و همبستگی، می‌توان قدرت واقعی بسکتبال ایران را نشان داد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین