اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۵۹۲
هرایر مگویان فردا اولین بازی‌اش را در لیگ پانزدهم برای استقلال انجام می‌دهد، او به دلیل محرومیت ناشی از حواشی دربی یک جلسه محروم بود و نتوانست مقابل سیاه‌جامگان بازی کند.
۱۲:۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-صحبتهای وی را در ادامه بخوانید:

 بازي استقلال و سياه‌جامگان چطور از آب درآمد؟
فراتر از انتظار بود، خيلي از بازيكنان غايب بودند اما تيمي كه وارد زمين شد توانست فوتبال خوب هجومي و جذابي اجرا كند. استقلال دو گل زد و ۴، ۵ گل هم نزد اما خوشبختانه ۳ امتياز را گرفت.

مدافعان استقلال را در چه حدي ديدي؟
انصافاً همه بازيكنان عملكرد خوبي داشتند، در بازي اول هر تورنمنتي ناهماهنگي براي تيم‌ها وجود دارد.

در غياب تو و حنيف بازيكن تازه‌وارد به نام روزبه چشمي در حالي دفاع وسط بود كه پست اصلي‌اش هافبك است.
بله، مي‌دانم او جوان خوش فيزيك و انرژيكي است و مي‌تواند آينده خوبي در فوتبال داشته باشد و در بازي با سياه‌جامگان به عنوان دفاع وسط عملكرد قابل قبولي داشت و روي توپ‌هاي هوايي خوب مي‌پريد و سر مي‌زد.

اوضاع اين فصل استقلال را در مقايسه با پارسال چطور ارزيابي مي‌كني؟
آدم امروز و ديروزش متفاوت است چه برسد به يك تيم و مقايسه يك سال. مجموعه تيم خواستار موفقيت هستند و اين را مي‌توان به راحتي حس كرد همين فعل خواستن مي‌تواند كمك كند به موفقيت برسيم.

در تمرينات اخير استقلال در پست دفاع راست بازي كرده‌اي، انگار قرار است در غياب فخرالديني و خسرو حيدري جاي آنها بازي كني؟
نمي‌دانم! من در تيم ملي ارمنستان هم چند مرتبه به تشخيص مربيان دفاع راست بازي كردم در استقلال هم هرچه مربي بخواهد انجام مي‌دهم.

اشاره به تيم ملي ارمنستان شد، رونالدو يار مستقيم تو بود؟
رونالدو به دليل نبوغ خاص خودش طوري فوتبال بازي مي‌كند كه مربيان تيم‌هاي مقابل براي او يار مستقيم نمي‌گذارند و به طور منطقه‌اي و چند نفره سعي دارند او را مهار كرده و در واقع زهرش را بگيرند كه علي‌رغم همه برنامه‌هاي لحاظ شده نتوانسته‌اند او را مهار كنند. در دنياي فوتبال بازيكناني مثل مسي و رونالدو مهارشدني نيستند. ديده‌ام انسان‌ها مي‌توانند شير و پلنگ را آرام كنند و عادت بدهند در چند كشور و معابد خاص در كنار انسان‌ها زندگي آرامي داشته باشند اما در دنياي فوتبال چند فوتباليست را تا زماني كه در اوج باشند نمي‌توان مهار كرد.

بالاخره تو به عنوان مدافع ارمنستان وقتي آخر بازي ديدي رونالدو ۳ گل زده چه احساسي داشتي؟
خوشحال نبودم اما پيش خودم گفتم اگر بازي طولاني مي‌شد بيشتر هم مي‌توانست گل بزند. رونالدو مقابل بهترين مدافعان فوتبال هت‌تريك كرده و وقتي جلويش قرار مي‌گيري مي‌فهمي سطح فوتبالش با ساير مهاجمان دنيا چقدر فرق دارد. من تلاشم را انجام دادم، يك گل هم زدم. در كل عملكرد ارمنستان مقابل تيم ملي پرتغال بد نبود.

دوباره چه زماني بايد براي همراهي تيم ارمنستان اردوي استقلال را ترك كني؟
تداخلي در همكاري‌ام با استقلال ايجاد نمي‌شود. ما ۲ بازي در روز فيفا با صربستان در بلگراد و دانمارك در ايروان داريم در همان تاريخ‌ها تيم ايران با هند و گوام بازي دارد و ليگ برگزار نمي‌شود.

فردا با ملوان بازي داريد قبل از بازي به سمت مربيان سابقت مي‌روي؟
در فرهنگ فوتبال ما اين مسائل وجود ندارد كه قبل از شروع بازي، مهماني كنار زمين برگزار شود و گاهاً آخر بازي همان آدم‌هاي حاضر در مهماني كارشان به كلانتري بكشد! اما در اين مدت حضورم در ايران متوجه رسم و رسومات شده‌ام و به دليل احترام به اين رسوم قبل از بازي براي ديد و بازديد سمت نيمكت ملوان مي‌روم. فوتبال ورزش صلح و دوستي است و عيبي ندارد همه با يكديگر ملاقات مثبت و انرژي‌بخش و احترام‌آور داشته باشيم.

تو درخواست بخشش حكم محروميتت را داشتي و بالاخره موافقت نشد، در حالي كه قبلاً گفته بودي رفتم بازيكنان درگير را جدا كنم.
يك ضرب‌المثل ايراني آوردم و گفتم خواستم ثواب كنم كباب شدم. خب تجربه‌اي بود كه اگر از اين به بعد در يك مسابقه برخورد فيزيكي ايجاد شد نروم وساطت و بايستم تماشا كنم!

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: مگویان استقلال
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین