اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۵۵۱۶
شب گذشته منچستریونایتد درحالی به قهرمانی جام اتحادیه رسید که در نیمه دوم تحت فشار فراوان ساوتهمپتون قرار گرفت. درخشش زلاتان و دخه‌آ عامل اصلی اولین قهرمانی یونایتد در این فصل بود.
۲۱:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| اولین جام من‌یونایتد، اولین جام مورینیو با درخشش هر چه تمام زلاتان بدست آمد تا امید‌های اولدترافورد به آینده بیش از پیش شود.

طرفدارانی که پس از ترک سرالکس 3 سال نه چندان خوب را گذراندند اکنون با تیم احیا شده توسط مربی پرتغالی چشم به موفقیت در رقابت‌های دیگر دوخته‌اند.

در شبی که من‌یونایتد مثل گذشته بازی نکرد و در بسیاری از دقایق ساوتهمپتون تیم برتر میدان بود، با ضربه سر ایبرا نتیجه به 3-2 تغییر کرد تا آقای خاص نفسی راحت کشد. مورینیو پس از بازی اظهار داشت: با توجه به فشار مسابقات من‌یونایتد، اگر بازی به وقت اضافه کشیده می‌شد تیم ما بازنده بود.

در متن زیر به چند نکته از دیدار نهایی جام اتحادیه می‌پردازیم تا عوامل ضعف و قدرت تیم‌ها بیشتر بررسی شود.

*زلاتان؛ بهترین مهره شیاطین‌سرخ

وقتی خبر انتقالش از فرانسه و انگلیس را در فضای مجازی منتشر کرد تحلیل‌های مختلفی ارائه شد. بسیاری معتقد بودند که زلاتان 35 ساله با توجه به فشار بازی‌های انگلیس، عملکرد ناامیدکننده‌ای را از خود نشان می‌دهد. اما پس از گذشت 25 هفته مرد اول و آخر من‌یونایتد است. اگر زلاتان در این تیم نبود شاید بتوان گفت که مورینیو نیز به سرنوشت فان‌خال و مویس دچار می‌شد.

وی 38 بازی برای قرمزپوشان انجام داده و 26 گل به ثمر رسانده است. یک آمار خارق‌العاده از مهاجم پا به سن گذاشته یونایتد که بدون تردید عامل اصلی موفقیت منچستر است.

شیاطین‌سرخ اکنون، بزرگترین تلاششان حضور در جمع 4 تیم برتر است. آنها با 48 امتیاز در رتبه ششم قرار داشته و باید دید از این 13 بازی باقی‌مانده چه استفاده‌ای می‌برند.

*دخه‌آ؛ مردی برای تمام فصول !

2 گل خورد اما بیش از موقعیت قدیس‌ها را دریافت کرد. ستاره بی چون و چرای اسپانیایی که در آستانه پیوستن به کهکشانی‌ها بود اکنون به مهره اصلی بدل شده است.

هنوز هم فلورنتینو پرز آرزوی خریداری او را در سر می‌پروراند اما باید دید آیا یونایتد حاضر به فروش دیوید همیشه آماده خود می‌شود؟

آمار فوق‌العاده 12 کلین‌شیت در کل رقابت‌ها، وی را به یکی از 3 دروازه‌بان برتر انگلیس تبدیل کرده است. یک سنگربان حرفه‌ای که مامنی امن برای مورینیو ساخته، در این دیدار نیز هر چند خط دفاع اشتباه بسیار زیادی انجام داد اما دخه‌آ جور آنها را کشید و یکی از ستاره‌های فینال نام گرفت.

*گابیادینی؛ ستاره نقل و انتقالات ژانویه

هیچکدام از انتقال‌های ژانویه به اندازه خرید ستاره ایتالیایی برای لیگ انگلیس مفید نبوده است. مانولو گابیادینی که در ناپولی به یک نیمکت‌نشین بدل شده بود با مبلغ 14 میلیون پوند از ناپل به همپشایر آمد.

ستاره 25 ساله ایتالیایی در 3 بازی انجام داده برای ساوتهمپتون، 5 گل به ثمر رسانده است. وی با 2 گل خود مقابل یونایتد یکی از بهترین بازیکنان «کلود پوئل» لقب گرفت و هواداران این تیم را به داشتن یک مهاجمی شش دانگ امیدوار ساخت.

وی در این دیدار نیز گل سالمی به ثمر رساند که داور آن را نپذیرفت. گلی که می‌توانست شرایط بازی را به کل تغییر دهد!

عملکرد ساوتهپتون در نیمه دوم از حضور یک تیم خوب در لیگ جزیره سخن می‌گوید. تیمی که با ایده‌های مربی فرانسوی قدرتش را نسبت به زمان کومان از دست نداده و با مهاجمینی مثل ردموند و گابیادینی زهردار نشان می‌دهد. همانطور که «یورگن کلوپ» را به زانو درآورد.

از نقاط ضعف 2 تیم هم می‌توان به عملکردنه چندان خوب خط دفاعی یونایتد و اشتباه دروازه‌بان قدیس‌ها اشاره کرد.

فریسر فورسترسر گل اول یونایتد، تعلل بسیار در توپگیری داشت و همین باعث شد ضربه خوب زلاتان راهی دروازه شود.

از اشتباهات خط دفاعی یونایتد نیز نمی‌توان سخن نگفت. مشکل دفاع چپ برای مورینیو یک دغدغه شده و وی هنوز مرد اصلی خود را پیدا نکرده است. از طرفی لوک شاو اعتماد مربی را از دست داده و دارمیان نیز نتوانسته خوب عمل کند. افت و خیز «بلیند» نیز ژوزه را راضی نکرد تا به او در این مسابقه میدان دهد.

در این دیدار، «مارکوس روخو» سمت چپ خط دفاعی را در اختیار داشت. گرچه پاس گل خوبی به جسه لینگارد داد اما در دفاع خوب عمل نکرد. در بسیاری از تحلیل‌ها وی یکی از بدترین بازیکنان یونایتد شمرده شد.

اسمالینگ و بایلی نیز در برخی صحنه‌ها خوب عمل نکرده و باعث اصلی گل دوم ساوتهپمتون بودند. به نظر می‌رسد «فیل جونز» می‌تواند جای آنها را گرفته و رقابت خوبی بین 3 مدافع یونایتد شکل گیرد.

اما در کل یک بازی زیبا در ومبلی برگزار شد. دیداری هیجان انگیز مثل تمام فینال‌های رقابت انگلیس، نبردی که با درخشش یونایتد آغاز شد ولی با امید ساوتهمپتون به تساوی رسید. سرانجام این زلاتان بود که نشان داد آقای خاص خودش است و حرف اول و آخر را تنها یک نفر می‌زند. زلاتان ایبراهیمووچ!

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری