اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۲۲۴۹
پیشکسوت استقلال معتقد است که باخت احتمالی منصوریان و شاگردانش مقابل السد قطر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا تبعات سنگینی دارد.
۰۹:۵۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| صادق ورمزیار می گوید چون که در آستانه دربی هستیم شکست مقابل السد برای استقلال تبعات سنگینی خواهد داشت و علیرضا منصوریان در این‌صورت هم به لحاظ روحی و هم بدنی باید تیمش را آماده نبرد سنتی با پرسپولیس هم بکند که کار بسیار سختی است.

 

اظهارات ورمزیار را در ادامه می خوانید:

 

* چه تصوری از بازی استقلال و السد قطر دارید؟

- قطعا بازی سختی است. این بازی یک مقدار نابرابر است چون ما با این بضاعت مالی و آنها با آن بضاعت مالی و بازیکنانی که گرفته‌اند یک جنگ نابرابر را در پیش داریم. اما به شکلی از بازیکنان‌مان استفاده می‌کنیم که بالاتر از تیم‌های عربی هستیم و این اختلاف مالی را جبران می‌کنیم. ما قطعا در این بازی نیاز به حضور تماشاگران داریم تا بیایند و هم به تیم ما دلگرمی بدهند و هم باعث تزلزل حریف شوند اما به لحاظ فنی باید بدانیم که السد قطر خط هافبک خیلی قوی و خوبی دارد و باید رابطه خط‌ هافبک آنها با خطوط دیگر را قطع کنیم و نگذاریم خط هافبک آنها صاحب توپ شده و بازیسازی کند و برای مهاجمان خودشان موقعیت ایجاد کنند. اگر این ارتباط را قطع و بازی را کنترل کنیم نتیجه خواهیم گرفت.

 

* در خط هافبک السد قطر ستاره‌ای مثل ژاوی حضور دارد. مهار ژاوی برای بازیکنان استقلال ممکن هست؟

- بله، قطعا ممکن است. آن ارتباط اگر قطع شود قطعا توپی به ژاوی نمی‌رسد و این ارتباط باید با فشار و پرسینگ قطع شود و اگر این اتفاق بیفتد ناخودآگاه ژاوی از بازی خارج می‌شود و اگر ژاوی و خط هافبک السد از بازی حذف شوند می‌توانیم برنده میدان باشیم. باید برتری عددی داشته تا روی توپ سوم کارایی لازم را داشته باشیم.

 

* چقدر خوشبین هستید که استقلال از این مرحله به سلامت عبور کند؟

- فکر می‌کنم همیشه بازی حذفی 50-50 است و با قاطعیت نمی‌شود گفت که چه اتفاقی می‌افتد. اما اگر ارتباط هافبک را قطع کنیم 60 درصد شانس پیروزی داریم.

 

* منصوریان با نفت تهران دو بار در آسیا شکست خورد. علیمنصور با استقلال می‌تواند در آسیا موفق شود؟

- علی روز سختی دارد اما غیرممکن نیست. تیم نفت او تیم خوبی بود و نفراتش کامل بود و پازل خوبی داشت. شاید آن پازل را در استقلال کامل نداشته باشد اما تلاش می‌کند تا از موجودی‌اش به بهترین شکل استفاده کند و اگر این بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد در مرحله بعد کار سختی ندارد. سخت‌ترین بازی استقلال در آسیا همین بازی با السد قطر است.

 

* دربی پایتخت نزدیک است. باخت احتمالی به السد قطر تبعات سنگینی برای استقلال ندارد؟

- دقیقا همین‌طور است و اگر ببازد تبعات خیلی سنگینی برای استقلال خواهد داشت. ضمن اینکه علاوه بر مسایل روحی از نظر بدنی هم استقلال دچار مشکل می‌شود. چون بازیکنان استقلال تمام توان‌شان را روی این بازی می‌گذارند و هنر بزرگ مربی این است که تیمش را در چنین شرایطی به لحاظ روحی و بدنی آماده دربی کند.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین