اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۲۰۳۱
سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، گفـت: کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمامی کشورها تکلیف کرده که مسابقات خود را بر اساس رده سنی‌ مسابقات تیم‌های ملی در آسیا تدوین کنند.
۲۰:۴۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
وانانیوز| شرایط سنی رده های تیم های پایه فوتبال ‏آقایان در فصل ‏‏97-96 به باشگاه ها و هیأت های فوتبال استان های سراسر کشور از سوی ‏دپارتمان جوانان اعلام ‏شد تا از این پس باشگاه های مربوطه با در اختیار گرفتن بازیکنان در ‏رده های سنی پایه تعیین ‏شده، اقدام به جذب بازیکنان کنند.‏

شرایط سنی جذب بازیکن در رده های پایه فوتبال آقایان فصل 97-96 به شرح زیر است:‏

امید زیر بیست و یکسال متولدین 75/10/11 به بعد

جوانان زیر 19 سال متولدین 77/10/11 به بعد

نوجوانان زیر 16 سال متولدین 80/10/11 به بعد

نونهالان زیر 14 سال متولدین 82/10/11 به بعد

نونهالان زیر سیزده سال متولدین 83/10/11 به بعد

نونهالان زیر یازده سال متولدین 85/10/11 به بعد

نونهالان زیر دوازده سال متولدین 84/10/11 به بعد

نونهالان زیر 10 سال متولدین 86/10/11 به بعد

در رده سنی زیر 16 سال تا زیر 19 سال به دلیل فاصله سنی 3 ساله‌ای که وجود دارد رقابت برای بازیکنانی که متولد ماه‌های پایانی سال 80 و اوایل 79 هستند با بازیکنان که در رده سنی 77 و 78 قرار دارند بسیار سخت است و این شرایط سنی باعث می‌شود تا این نفرات بیرون بمانند.

این مسئله با اعتراض برخی بازیکنان و مربیان روبرو شده و آنها نسبت به این موضوع انتقاد دارند.

فریدون معینی سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، در مورد این مسئله به خبرنگار فارس گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمامی کشورها تکلیف کرده تا برنامه مسابقات خود را بر اساس برنامه مسابقات تیم‌های ملی در آسیا تدوین کنند. اکثر کشورها در آسیا برای همه رده‌های سنی لیگ ندارند. در اروپا مسابقات در تمامی‌رده‌های سنی برگزار می‌شود. در رده‌های سنی زیر 13، زیر 14، زیر 15، زیر 16، زیر 17 و... لیگ دارند به همین خاطر تمامی بازیکنان در رده‌های سنی مختلف می‌توانند بدون مشکل فعالیت کنند و کسی در رقابت دچار مشکل نمی‌شود.

وی افزود: مشکل ما این است که در 4 رده سنی زیر 14، زیر 16 سال، زیر 18 سال و زیر 20 مسابقه می‌دهیم. خلائی که در این بین وجود دارد مشکل عمده ما است. در جلسه امسال در بخش تخصصی که داریم تصمیم بر این شد که مسابقات رده سنی زیر 15 سال را هم راه‌اندازی کنیم. ظرف چند سال و در آینده نزدیک این خلاء را به طور کامل پوشش می دهیم تیمها، بازیکنان و مربیان حق دارند که ناراحت باشند. می‌خواهیم این خلاء را پر کنیم.

سرپرست کمیته‌ جوانان در پاسخ به این سوال که طی سال‌های اخیر لیگ با تیم ملی از لحاظ سنی هماهنگی نداشته است،‌ عنوان کرد: سال گذشته در دو رده سنی نوجوانان و جوانان از لیگ نمی‌ـوانستیم بازیکن انتخاب کنیم چرا که مسابقات لیگ در یک رده سنی بالاتر برگزار می‌شود. این مشکل باعث شد برای انتخاب بازیکنان با مشکل روبرو شویم و دست به استعدادیابی عمده بزنیم. در سال آینده مسابقات مقدماتی نوجوانان آسیا در رده سنی زیر 15 سال برگزار می‌شود. همین تیم سال بعد زیر 16سال می‌شود و در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد و در سال بعد که به رده زیر 17 سال می‌رسد باید در جام جهانی شرکت کند. در این شرایط باید مسابقات رده سنی زیر 15 سال را برگزار کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

معینی در مورد اینکه قرار است امروز به هرمزگان سفر کند، یادآور شد: آموزش و پرورش با هماهنگی که ایجاد شده همیشه می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند. آنها امسال بازیکنان رده سنی 11/10/77 را ملزم به حضور در این مسابقات کردند. این بازی‌ها ظرف 10 روز برگزار می‌شود استعدادیاب‌ها به هرمزگان می‌فرستیم تا مسابقات را زیر نظر بگیرند. امروز خودم هم به هرمزگان می‌روم تا راه اندازی خوبی برای این مسابقات با حضور 20 تیم داشته باشیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری