اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۷۸۵
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با توجه به اینکه بازیکنی زیر ۲۳ سال را جذب کرده باید حق رشد او را پرداخت کند که گفته می‌شود این حق رشد رقمی سنگین است.
۱۴:۵۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-باشگاه تراکتورسازی یکی از فعال‌ترین تیم‌های در فصل نقل و انتقالات پانزدهیمن دوره لیگ برتر بود.

تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات، ۸ بازیکن لیگ برتری و ۴ بازیکن خارجی جذب کرد.

آگوستو سزار دوستانتوس موریرا یکی از بازیکنانی بود که در نقل و انتقالات جذب تراکتورسازی شد. این بازیکن متولد ۶/۸/۱۹۹۲ است و جزو سهمیه زیر ۲۳ سال محسوب می‌شود.

این هافبک برزیلی که متولد پورتو آلگره است از سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم اینترناسیونال در آمده و در این بین در یکی دو انتقال قرضی به تیم‌های چاپکوئنس، اسپورت رسیف و جوینویل  پیوسته است.

باشگاه اینترناسیونال برزیل در آخرین انتقال قرضی این بازیکن را که مدنظر تونی اولیویرا قرار دارد به تراکتورسازی داد.

با توجه به رده سنی این بازیکن  باشگاه تراکتورسازی باید حق رشد او را پرداخت کند.

طبق پیوست ۴ قوانین نقل و انتقالات بین‌المللی در نقل و انتقال بازیکنان زیر ۲۳ سال حق رشد، حق آموزس و ... به باشگاهی که بازیکن عضو آن بوده تعلق می‌گیرد.

در همین رابطه شایعه‌ای مطرح شده که طی آن گفته می شود رقم حق رشد این بازیکن مبلغی بسیار سنگین و چند صد هزار دلاری است.

البته گفته می شود مسئولان تراکتورسازی این اعتقاد را دارند که چون سزار بازیکن قرضی است حق رشد به او تعلق نمی‌گیرد.

محمدرضا کسرایی، در مورد اینکه آیا به انتقال آگوستو سزار حق رشد تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: صد در صد به قرارداد قرضی هم مثل قرارداد قطعی حق رشد تعلق می‌گیرد و قرارداد قرضی تمام مکانیزم‌ها و شرایط قرارداد قطعی را دارد.

 وی در مورد اینکه آیا با این شرایط باشگاه تراکتورسازی هم باید حق رشد این بازیکن را پرداخت کند،‌ تصریح کرد:  ما در سازمان لیگ و در کمیته نقل و انتقالات قبل از ثبت قرارداد این بازیکن هشدار لازم را دادیم. حتی در نامه رسمی که از سوی سازمان لیگ در تاریخ ۱۳ تیر ۹۴ به تمام باشگاه‌ها صادر شده اعلام کردیم که با توجه به پیوست ۴ قوانین نقل و انتقالات بین‌المللی در انتقال‌های بازیکنان زیر ۲۳ سال حق رشد، حق آموزش و ... به باشگاهی که بازیکن عضوش بوده تعلق می‌گیرد و این مسئله را به اطلاع همه آنها رساندیم.

مسئول امور بین‌اللملل سازمان لیگ در مورد اینکه گفته می‌شود باشگاه تراکتورسازی باید رقم سنگینی بابت حق رشد بپردازد، خاطرنشان کرد: از مبلغ حق رشد اطلاع ندارم. نرخ حق رشد در هر کشوری متفاوت است. به طور مثال ما در کشورمان کمترین رنج را مشخص کردیم. این رقم در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ با ۱۵ تا ۲۳ متفاوت است و باید دید بازیکن مربوطه چند سال عضو باشگاه سابق خود بوده و در کشور مربوطه چه رقمی در سال برای حق رشد تعلق می‌گیرد.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: تراکتورسازی سزار
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سینا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
اگه اینطور هست پرسپولیس هم باید به تراکتور بابت حق رشد فرشاد ذحمدزاده پول بده.وانا نیوز خواهشا اینو پیگیری کن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین